9th Company: Roots of Terror to dynamiczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), nawiązująca do udanego, rosyjskiego filmu wojennego z 2005 roku (znanego w Polsce jako 9. kompania). Stworzony przez studio Lesta Studio program cechuje się przede wszystkim ciekawym teatrem zmagań wojennych (sowiecka kampania w Afganistanie, koniec lat 80. ubiegłego stulecia) oraz dużą dramaturgią w przekazywaniu zbrojnych potyczek.
Osią rozgrywki jest konflikt radziecko-afgański, gdzie gracz, jako dowódca polowy, bezpośrednio prowadzi żołnierzy do boju w trójwymiarowym otoczeniu. Autorzy przygotowali jedenaście szczegółowych map Afganistanu, na których rozgrywają się poszczególne misje kampanii gry. Warto zwrócić uwagę, iż bitwy w większości przebiegają w sposób nieliniowy, dając duże pole do popisu dla umiejętności taktycznych graczy.
Program cechuje się dosyć wysokim realizmem placu boju. Poszczególni żołnierze odznaczają się różną skutecznością, w zależności od doświadczenia i wyposażenia. Pod naszym dowództwem może znaleźć się w sumie aż 80 różnych formacji bojowych, od oddziałów szturmowych, zwiadowczych, przez jednostki i pojazdy opancerzone, aż do pojedynczych kompanii piechoty zmotoryzowanej.
Na uwagę zasługuje wysoka szczegółowość szaty graficznej, w pełnym trójwymiarze ukazująca wojenne zmagania. Nie sposób nie wspomnieć także o rozbudowanych algorytmach fizycznych, które pozwalają we frapujący sposób ukazać uszkodzenia jednostek i niszczenia budowli.