„Scrapland” to połączenie przygodowej gry akcji ukazanej w perspektywie trzeciej osoby (TPP) ze zręcznościowym symulatorem. Producentem gry jest American McGee – jeden z twórców takich przebojów jak „Quake” oraz „Alice”.
Gracz wciela się w postać robota - D-Tritusa, który przybywa do Chimery, stolicy ogromnej asteroidy o nazwie Scrapland (Złomowisko). Kiedyś była to tętniąca życiem planeta. Teraz jest to siedziba mechanicznych istot - potomków kosmicznych piratów żerujących na przelatujących obok potężnej skały statkach kosmicznych. Roboty, nie zajmują się już profesją swoich przodków, jednak uwielbiają toczyć różnorakie pojedynki (walka twarzą w twarz, wyścigi itp). Zwykle kończy się to dezaktywacją jednego z walczących.
Mieszkańcy Scrapland dawno temu w Wielkiej Bazie Danych odnaleźli informacje jak przywrócić do życia każdego „denata”. Pewnego dnia dochodzi do nieprzewidzianego incydentu. Zamordowany zostaje jeden z arcybiskupów asteroidy. Mało tego – znika jego „backup”. Po dokładnym zbadaniu miejsca zbrodni okazuje się, że tego strasznego czynu mogła dokonać ludzka istota. A roboty boją się ludzi. Wybucha panika… Do akcji wkracza D-Tritus, który postanawia rozwikłać zagadkę tajemniczego zniknięcia danych dostojnika.
W „Scrapland” gracz ma całkowitą wolność w swoich działaniach. Zupełnie jak w znakomitym „Grand Theft Auto III” do naszej dyspozycji został oddany ogromny, trójwymiarowy świat gry podzielony na mniejsze mapy i poziomy, w których możemy robić, co nam się tylko spodoba.
Nasza postać może transformować się w 15 różnych typów osobowości. Każda z nich wyposażona jest we właściwe tylko sobie zdolności. Ponadto możemy konstruować różnorodne pojazdy. Dzięki nim m.in. przemieszczamy się do kolejnych lokacji, poznajemy świat gry i bierzemy udział w wyścigach.
- Do wykonania czeka około 140 misji. Tylko niewielka część z nich jest niezbędnych do ukończenia gry. Developerzy postarali się, aby ukryć różnorodne zadania poboczne oraz mini gry;
- Specjalny silnik graficzny wyposażony w nowoczesne rozwiązania techniczne odpowiedzialne za odwzorowanie fizyki świata gry oraz system oświetlenia i cieniowania. Dokładnie odwzorowano także efekty atmosferyczne, dym i hologramy;
- Rozbudowany system sztucznej inteligencji postaci NPC – postacie potrafią zapamiętać nasze poprzednie zachowania;
- Zabawa w trybie multiplayer pozwala na rozgrywki jednocześnie dla czterech graczy na podzielonym ekranie oraz przy wykorzystaniu technologii Xbox Live!. Dzięki temu gracze otrzymują m.in. możliwość przejścia gry w kooperacji, rozgrywek deathmatch, team deathmatch, capture the flag oraz wzięcia udziału w ukrytych mini grach.
![](http://i.testfreaks.com/images/products/600x400/155/scrapland.374171.jpg)
![](http://image.com.com/gamespot/images/2004/screen0/921659_20<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>018_screen001.jpg)
![](http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/921659_20<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>826_screen025.jpg)
![](http://www.counterfrag.com/screenshots/scrapland/3.jpg)
![](http://static.frazpc.pl/cms/2004/09/109<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>78<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>055.jpg)
![](http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/589594_20<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>021_screen002.jpg)
![](http://wallpapers.latestscreens.com/1280x1024/scrapland/scrapland_01.jpg)