Lżejsza, bardziej przyczepna, szybsza. „Turbo” wśród opon z kolcami. Dzięki 361 kolcom wgryza się mocno w każdą oblodzoną drogę. Korpus wokół kolca z węglika wolframu wykonany został z oszczędzającego ciężar aluminium. Podczas ważenia skala wagi zatrzymuje się na 695 g, dlatego rower MTB pozostaje zwinny i gotów do przyśpieszeń.
- rozmiar 29 x 2.25
- wersja zwijana
- Evolution
- 361 kolców o dużej żywotności (wykonane z węglika wolframu i osadzone w płaszczu ze stali ocynkowanej
- waga ok: 850 g
- EPI: 67
- dopuszczalna masa użytkownika: 140 kg
Tubeless Ready: Coraz bardziej popularne staje się przerabianie zwykłych opon MTB w opony tubeless za pomocą płynu uszczelniającego. Po prostu dlatego, że system tubelles wykonany metodą "domową" przynosi korzyści w zakresie wagi ochrony antyprzebiciowej i oporów toczenia. Teraz takie przeróbki będą o wiele prostsze dzięki oponom Schwabe Tubelles Ready. W tych oponach zastosowano specjalnie uformowaną i powlekaną stopkę, która dba o pewne i szczelne osadzenie opony na ręczy.
Najczęściej zadawane pytania:Czy można używać opon z kolcami również na normalnych drogach?
Żaden problem. Chociaż, jeżeli śnieg na drodze leży raczej rzadko, hałas spowodowany przez kolce może przeszkadzać.
I nie będziemy ślizgać się w zakrętach?
Nie. Kolce "wgryzają" się również bardzo dobrze W normalne drogi asfaltowe. Nawet szybkie zakręty nie stwarzają problemów. Tylko na bardzo gładkich powierzchniach, np. bruk, przyczepność jest bardzo mała.
Czy kolce nie są zabronione?
W niektórych krajach kolce w oponach samochodowych są zabronione, gdyż mogą uszkodzić nawierzchnie drogi. W oponach rowerowych kolce nie są problemem.
Czy opony z kolcami należy "dotrzeć"?
W celu zapewnienia trwałego zamocowania kolców W oponie, należy przejechać najpierw ok. 40 km na drodze asfaltowej. Przy tym należy unikać gwałtownego przyśpieszania i hamowania.
Jak długo wytrzymują kolce? .
Wszystkie kolce W oponach Schwalbe posiadają rdzeń wykonany z ekstremalnie odpornego na zużycie węglika wolframu, dlatego można na nich przejechać kilka tysięcy kilometrów. To normalne, że krawędzie kolców zaokrąglają się, a same kolce wbijają trochę głębiej W bieżnik opony.
Gdzie leżą granice opon z kolcami?
W głębokim śniegu nawet takie opony już nie pomogą.
W moim rejonie śnieg leży raczej rzadko. W jaki sposób mogę sensownie używać opon z kolcami?
Opona Snow Stud toczy się przyjemnie również po drodze wolnej od śniegu, przyczepność na lodzie jest jednak ograniczona. Ale jeżeli posiadasz dwa rowery, lepszym wyborem jest Marathon Winter. W zależności od porannej pogody zdecydujesz, którego roweru użyć. Na bardzo oblodzonych drogach, kiedy nawet samochody mają problemy, świetnie jest czuć pełną kontrolę na oponach z kolcami.