Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Schaeffer Dzieje muzyki [spis]

17-02-2014, 1:10
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 26 zł      Aktualna cena: 24 zł     
Użytkownik DoktorSowa
numer aukcji: 3953969731
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 4   
Koniec: 16-02-2014 23:59:13

Dodatkowe informacje:
Ujęcie: historia
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 0.75 [kg]
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 1985
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"Dzieje muzyki"
Bogusław Schaeffer
Wydawnictwo: WSiP
Objętość: str. 532
ISBN: 83-02-01225-4



Spis treści:
WPROWADZENIE
MUZYKA OKRESU PIERWOTNEGO MUZYKA DAWNYCH KULTUR
1. Początki muzyki 2. Muzyka ludów pierwotnych 3. Muzyka i magia 4. Wielogłosowość muzyki pozaeuropejskiej 5. Chiny dawne 6. Historia muzyki chińskiej 7. Muzyka Egiptu 8. Instrumenty Egiptu 9. Muzyka afrykańska 10. Mezopotamia 11. Muzyka palestyńska 12. Dalsze losy muzyki Żydów 13. Muzyka arabska 14. Teoria muzyki arabskiej 15. Muzyka indyjska 16. Skale indyjskie 17. Muzyka indonezyjska 18. Gamelan 19. Dawna Japonia
MUZYKA EPOKI STAROŻYTNEJ
20. Muzyka w Grecji antycznej 21. Instrumenty greckie 22. Formy muzyki greckiej 23. Teoria greckiej muzyki antycznej 24. Zapis muzyki greckiej 25. Rytmika greckiej muzyki antycznej 26. Muzyka a etyka 27. Zabytki muzyki greckiej 28. Historia greckiej muzyki antycznej 29. Muzyka Rzymu
MUZYKA ŚREDNIOWIECZA
30. Chrześcijaństwo 31. Muzyka średniowiecza europejskiego — granice czasu 32. Muzyka bizantyjska 33. Chorał gregoriański 34. Cztery rodzaje chorału 35. Znaczenie śpiewu gregoriańskiego 36. Tonacje kościelne w chorale 37 Notacja chorału 38. Liturgia 39. Hymny i tropy 40. Sekwencje 41. Bogurodzica 42. Dramaty liturgiczne 43. Teoria średniowieczna 44. Boecjusz 45. Inni teoretycy 46. Guido z Arezzo 47. Świecka pieśń jednogłosowa 48. Trubadurzy 49. Truwerzy 50. Minnesang 51. Dworska pieśń duńska 52. Meistersingerzy 53. Wielogłosowość 54. Polifonia średniowieczna 55. Gotyk muzyczny 56. Diafonia 57. Wczesne organum 58. Szkoła Notre Dame 59. Leoninus 60. Perotinus 61. Notacja modalna 62. Ars antiqua 63. Teoretycy epoki ars antiqua 64. Formy okresu ars antiqua 65. Ars nova 66. Muzyka w miastach 67. Teoretycy okresu ars nova 68. De Vitry 69. De Muris 70. Machaut 71. Msza
MUZYKA RENESANSU
72. Wczesny renesans włoski 73. Caccia 74. Landini 75. Formy okresu ars nova 76. Motet izorytmiczny 77. Imitacja i kanon 78. Muzyka XV wieku 79. Msza i motet polifoniczny 80. Polifonia angielska 81. Dunstable 82. Polifonia burgundzka 83. Binchois 84. Ciconia 85. Dufay 86. L'homme armé 87. Busnois 88. Mikołaj z Radomia 89. Polifonia niderlandzka90. Cantus firmus 91. Ockeghem 92. Obrecht 93. Missae parodiae 94. Pierwszy leksykograf muzyczny - Tinctoris 95. Finek i Isaac 96. Des Prés 97. Gombert 98. De la Rue 99. Willaert 100. Mistrzowie ostatnich pokoleń Niderlandczyków 101. Rozkwit sztuk 102. De Rore, de Monte i Luython 103. Senfl 104. Styl szkół niderlandzkich 105. Notacja muzyki XV i XVI wieku 106. Druk nutowy 107. Formy świeckie 108. Szczytowe formy polifonii wokalnej 109. Renesans w muzyce 110. Muzyka we Włoszech 111. Frottola 112. Madrygał 113. Arcadelt 114. Vicentino115. Gesualdo di Venosa 116. Marenzio 117. Gastoldi i Striggio 118. Komedie madrygałowe 119. Madrygaliści angielscy 120. Szkoła wenecka 121. A. Gabrieli 122. G. Gabrieli 123. Zieleński 124. Szkoła rzymska 125. Palestrina 126. Stile antico 127. Jannequin i francuska pieśń świecka 128. Przemiany chanson. Goudimel 129. Niemcy. Reformacja i muzyka 130. Chorał protestancki 131. Walter 132. Hassler i współcześni 133. Na dworach książęcych 134. Orlando di Lasso 135. Tallis i muzyka angielska 136. Byrd 137. Dowland, Morley i Gibbons 138. Hiszpania 139. Morales i inni 140. De Victoria 141. Pasje 142. Muzyka polska — wiek XVI 143. Wacław z Szamotuł 144. Leopolita 145. Gomółka 146. Instrumentalna muzyka XVI wieku 147. Muzyka lutniowa 148. Muzyka klawesynowa 149. Muzyka organowa 150. Paumann i Hofhaimer 151. Pieśń ludowa 152. De Cabezón 153. Ricercar 154. Toccata 155. Merulo 156. Technika wariacji 157. Wirginaliści angielscy 158. Teoria muzyki w XVI wieku 159. Gaffurius i Glareanus 160. Zarlino 161. Mersenne 162. Sweelinck 163. Początki fugi 164. Muzyka XVI wieku
MUZYKA BAROKU
165. Wczesny barok 166. Epoka monodii 167. Basso continuo 168. Banchieri 169. Początki opery 170. Camerata florencka 171. Cavalieri i Peri 172. Caccini 173. Monteverdi 174. Orfeo Monteverdiego 175. Merula. Muzyka na dworach polskich 176. Opera w Rzymie 177. Agazzari i Mazzocchi 178. Landi, L. Rossi i Hidalgo 179. Opera w Wenecji 180. Cesti i Cavalli 181. Scacchi i Stradella 182. Opera neapolitańska 183. A. Scarlatti 184. Opera we Francji przed Lullym 185. Cambert 186. Lully 187. Początki baletu 188. Campra i Marais 189. Opera włoska w Niemczech i Austrii 190. Fux i podstawy kontrapunktu 191. Opera hamburska. Keiser 192. Telemann 193. Fasch 194. Opera w Anglii 195. Purcell 196. Dido and Aeneas 197. Anthem w Anglii 198. Koncert kościelny 199. Oratorium 200. Neri 201. Carissimi 202. Viadana, Grandi i Benevoli 203. Schütz 204. Kantaty 205. Schein i Buxtehude 206. Praetorius: Syntagma musicum 207. Delalande i muzyka religijna we Francji 208. M. A. Charpentier 209. Muzyka religijna w Anglii 210. Mielczewski 211. Lilius 212. Pekiel 213. J. Różycki 214. Jarzębski 215. Instrumentalna muzyka XVII wieku 216. Wielcy lutnicy 217. Amati. Guarneri i Stradivari 218. Suita 219. Sonata 220. Cechy baroku w muzyce 221. S. Rossi, Marini i Legrenzi 222. Vitali, Bassani i szkoła bolońska 223. Veracini 224. Torelh 225. Koncert solowy 226. Corelli 227. Concerto grosso 228. Frescobaldi 229. Sztuka improwizacji 230. Scheidt, Froberger i Pachelbel 231. Prelud chorałowy 232. Kuhnau 233. Biber 234. Francuska muzyka instrumentalna 235. Pepusch i ballad opera 236. Steffani 237. Szarzyński 238. Gorczycki 239. Późny barok 240. Haendel 241. Dramatyczna muzyka Haendla 242. Oratoria Haendla 243. J. S. Bach 244. Organowa muzyka Bacha 245. Das musikalische Opfer. Kunst der Fuge i Das Wohltemperierte Klavier 246. Schemat fugi 247. Pasja wg Św. Mateusza i Wielka msza h-moll 248. Uwertura włoska i francuska 249. Opera włoska — Metastasio i libreciści operowi 250. Opera buffa 251. Ristori i Marcello 252. Kastraci 253. Pergolesi 254. Intermezzi 255. Jommelli 256. Traetta 257. Piccini 258. Paisiello 259. Cimarosa 260. Galuppi i Sarti 261. Rameau 262. System Rameau — podstawy harmoniki funkcyjnej 263. Rodzina Hotteterre'ow i Loeillet 264. Francuska opera komiczna 265. Diderot i Rousseau 266. Duni, Philidor i Monsigny 267. Gretry 268. Opera w Niemczech. Hasse 269. Singspiel 270. Narodziny liryki. Reichardt 271. Gluck 272. Reforma Glucka 273. Skrzypkowie włoscy 274. Albinoni 275. Vivaldi 276. Tartini 277. Geminiani i Locatelli 278. Mistrzowie klawesynu 279. D. Scarlatti 280. Soler 281. Porpora i Amerti 282. L. Couperin 283. F. Couperin 284. Dandrieu 285. Boismortier 286. Leclair i Corrette
MUZYKA KLASYCYZMU
287. Rozwój sonaty klasycznej 288. Rozwój symfonii klasycznej 289. Okres przedklasyczny 290. Klasyczna muzyka kameralna. Divertimenti 291. Szkoła mannheimska 292. Stamic i Richter 293. Szkoła wiedeńska 294. Szkoła berlińska 295. Bracia Graunowie, Benda i Quantz 296. C. Ph. E. Bach 297. Styl galant 298. J. Ch. Bach 299. Boyce 300. W. F. Bach i inni synowie Bacha 301. Albrechtsberger i Danzi 302. Schobert i Dittersdorf 303. Dussek i mistrzowie czescy 304. Vanhal 305. Sammartini i Pugnani 306. Boccherini 307. Viotti i Nardini 308. Jarnovié 309. Salieri 310.Clémenti 311. Gossec 312. Saint-Georges 313. Billings 314. Janiewicz 315. Klasycyzm 316. Haydn 317. Symfonie i inne utwory instrumentalne Haydna 318. Stworzenie świata i Pory roku 319. M. Haydn 320. Mozart 321. Opery i muzyka wokalna Mozarta 322. Symfonie i koncerty Mozarta 323. Koncerty w epoce Haydna i Mozarta 324. Rewolucja francuska i muzyka 325. Mieszczańska kultura muzyczna 326. Beethoven 327. Jedność dzieła artystycznego 328. Sonaty Beethovena 329. Schemat sonaty 330. Kwartety Beethovena 331. Koncerty Beethovena 332. Uwertury Beethovena 333. Symfonie Beethovena
MUZYKA ROMANTYCZNA
334. U progu romantyzmu 335. Field 336. Kalkbrenner 337. Kuhlau 338. Hummel i Czerny 339. Romantyzm i romantycy 340. Hoffmann 341. Spohr 342. Loewe 343. Schubert 344. Pieśni Schuberta 345. Weber 346. Schumann 347. „Neue Zeitschrift fur Musik" 348. Mendelssohn 349. Uwertura koncertowa 350. Marschner, Flotow, Lortzing i Nicolai 351. Dalayrac 352. Boieldieu 353. Auber 354. Meyerbeer 355. Herold, Adam i Halevy 356. Cherubini 357. Giuliani i gitarzyści okresu romantycznego 358. Paganini 359. Lipiński 360. Spontini 361. Rossini 362. Donizetti 363. Bellini i włoskie bel canto 364. Dylecki, Fomin i wczesna muzyka rosyjska 365. Bortnianski 366. Glinka 367. Dargomyżski 368. Myślivećek i kompozytorzy czescy 369. Vofiśek i Reicha 370. Ogiński 371. Muzyka polska. Kamieński 372. Stefani 373. Elsner 374. Kurpiński 375. Lessel i M. Szymanowska 376. Artysta w okresie romantyzmu 377. Chopin 378. Scherza, ballady i nokturny Chopina 379. Mazurki i polonezy Chopina 380. Koncerty i sonaty Chopina 381. Dobrzyński i Kolberg 382. Muzyka absolutna i programowa 383. Berlioz 384. Symfonia programowa i poemat symfoniczny 385. Liszt 386. Fortepianowa twórczość Liszta 387. W kręgu Liszta 388. Hiller 389. Wagner 390. Tannhduser i Lohengrin 391. Tristan i Izolda 392. Dramat muzyczny Wagnera 393. Motywy przewodnie 394. Meistersinger i Parsifal 395. Verdi 396. Smareglia i inni 397. Boito 398. Ponchielli i inni 399. Opera werystyczna 400. Puccini 401. Mascagni i Leoncavallo 402. Wolf-Ferrari 403. Gounod i Massenet 404. Thomas, David i Delibes 405. Bizet 406. Saint-Saèns i Lalo 407. Vieuxtemps i Sarasate 408. Gade 409. Svendson i Sinding 410. Grieg 411. Offenbach i operetka paryska 412. Wiedeński walc 413. J. Strauss i operetka wiedeńska 414. Suppé i Lehar 415. Sierow i Rubinstein 416. Potężna Gromadka. Bałakiriew i Cui 417. Borodin 418. Musorgski 419. Rimski-Korsakow 420. Czajkowski 421. Znaczenie muzyki Czajkowskiego 422. Ladow 423. Głazunow 424. Taniejew 425. Rachmaninow 426. Smetana 427. Dvorak 428. Fibich 429. Moniuszko 430. Znaczenie twórczości Moniuszki 431. Wieniawski 432. Noskowski 433. Żeleński 434. Zarębski 435. Niewiadomski, Pankiewicz i Gall 436. Erkel i Hubay 437. Brahms 438. Symfonie i koncerty Brahmsa 439. Estetyka Hanslicka 440. Bruckner 441. Reinecke i współcześni 442. Bruch 443. Goetz i Gast 444. Gottschalk 445. Mahler 446. Symfonie Mahlera 447. Reger 448. Riemann 449. R. Strauss 450. Poematy symfoniczne Straussa 451. Wolf i liryka późnoromantyczna 452. Cornelius i Goldmark 453. Pfitzner i Schreker 454. Franek 455. Duparc i Chausson 456. Schola Cantorum 457. D'Indy
NOWA MUZYKA
MUZYKA RÓŻNYCH NARODÓW
459. Impresjonizm muzyczny 460. Debussy 461. Fauré 462. Ravel 463. Bolero Ravela 464. Dukas i Schmitt 465. Roussel 466. Skriabin 467. Idee Skriabina 468. Riebikow 469. Muzyka u progu XX wieku 470. Rozkład tonalności 471. Atonalność 472. Politonalność 473. Dodekafonia 474. Teoria dodekafonii 475. Nowy język harmoniczny 476. Rytmika nowej muzyki 477. Nowe systemy skal 478. Muzyka aforystyczna 479. Poszukiwania kolorystyczne
Muzyka francuska
480. Satie 481. Grupa Sześciu 482. Milhaud 483. Honegger 484. École d'Arcueil 485. Jeune France 486. Jolivet 487. Messiaen 488. Technique de mon langage musical 489. Turangalîla 490. Leibowitz i dodekafonia we Francji 491. Boulez 492. Serializm 493. Wieloparametrowość i prekompozycja 494. Aleatoryzm 495. Szkoła Nadi Boulanger 496. Neoklasycyzm 497. Francaix 498. Dutilleux i Ohana 499. Henry, Barraqué i Ferrari
Muzyka kręgu niemieckiego
500. Ekspresjonizm muzyczny 501. Schönberg 502. Verklärte Nacht 503. Sprechgesang i Klangfarbenmelodie 504. Berg 505. Wozzeck 506. Webern 507. Punktualizm 508. Hauer 509. Eimen i Golyschew 510. Hindemith 511. Mathis der Maler 512. Gebrauchsmusik 513. Kfenek 514. Weill i Orff 515. Hartmann 516. Blacher i variable Metren 517. Von Einem i Henze 518. Zimmermann, Engelmann i Karkoschka 519. Haubenstock-Ramati 520. Stockhausen 521. Gruppen Stockhausena 522. Eisler i Dessau
Muzyka włoska
523. Busoni 524. Respighi 525. Pizzetti i Malipiero 526. Casella 527. Futuryści włoscy. Bruityzm 528. Dallapiccola 529. Petrassi 530. Vlad i Maderna 531. Nono 532. Berio533. Evangelisti i Bussotti
Muzyka angielska
534. Elgar. Delius i Vaughan Williams 535. Walton i Tippe 536. Britten
Muzyka rosyjska i radziecka
537. Strawiński 538. Święto wiosny 539. Symfonia psalmów i Canticum sacrum 540. Roslawiec 541. Lourie i Wyschnegradsky 542. Obuchów, Czeriepnin i Nabokow 543. Miaskowski 544. Glier . 545. Prokofiew 546. Szostakowicz 547. Symfonie Szostakowicza 548. Chaczaturian 549. Kabalewski 550. Szaporin i Szebalin 551. Swiridow. Karajew i Mirzojan 552. Szczedrin, Sznitke, Dienisow i Hrabowskij
Muzyka czeska i słowacka
553. Foerster, Suk i Noväk 554. Janäcek 555. Martinü i Häba 556. Kabeläc i Suchoń
Muzyka polska (I)
557. Nowowiejski i inni 558. Paderewski 559. Statkowski i Maliszewski 560. Karłowicz 561. Szymanowski 562. L. Różycki 563. Rogowski i Maklakiewicz 564. Rathaus i Koffler 565. Tansman. Kassern i Kondracki 566. Wiechowicz 567. Sikorski i Szeligowski 568. Szabelski 569. Woytowicz
Muzyka krajów Europy Południowo-Wschodniej
570. Wladigerow 571. Enescu 572. Radulescu 573. Malec i Kelemen 574. Skalkottas
Muzyka węgierska
575. Bartok 576. Kwartety smyczkowe Bartoka 577. Wpływ muzyki ludowej na muzykę artystyczną 578. Kodäly 579. Ligeti
Muzyka hiszpańska
580. Albeniz 581. Granados 582. De Falla
Muzyka szwajcarska
583. E. Bloch 584. Martin 585. Liebermann i Regamey 586. Vogel i Huber
Muzyka szwedzka
587. Rosenberg i Blomdahl 588. Back i Lidholm 589. Nilsson
Muzyka duńska
590. Nielsen
Muzyka fińska
591. Sibelius
Muzyka belgijska
592. Gilson i Absil 593. Goeyvaerts i Pousseur
Muzyka holenderska
594. Pijper i Badings 595. Bruynel
Muzyka amerykańska
596. Jazz 597. Czas ragtime'u — Joplin 598. Country music 599. Rhythm and blues 600. Folk rock 601. Trzeci nurt. Schuller 602. Ives 603. Varese 604. lonisation 605. Riegger i Sessions 606. Cowell 607. Klastery 608. Gershwin 609. Antheil i Copland 610. Partch 611. Carter 612. Cage 613. Fortepian preparowany 614. Babbitt i Druckman 615. Bernstein i Foss 616. Brown i Feldman 617. Crumb 618. La Monte Young i Paik 619. Riley i Reich
Muzyka meksykańska
620. Carrillo: Sonido 13 621. Chavez i Revueltas
Muzyka brazylijska
622. Villa-Lobos
Muzyka argentyńska
623. Williams i Paz 624. Ginastera 625. Kagel
Muzyka japońska
626. Takemitsu i inni kompozytorzy japońscy
Muzyka polska (II)
627. Współczesna muzyka polska 628. Malawski 629. Folklor w muzyce polskiej 630. Szałowski i Palester 631. Bacewiczówna i Kisielewski 632. Lutosławski 633. Neoklasycyzm w Polsce 634. Panufnik i Spisak 635. Dodekafonia w Polsce 636. Serocki 637. Baird 638. B. Schaeffer 639. Penderecki 640. Górecki
NAJNOWSZE TENDENCJE W MUZYCE
641. Teatr instrumentalny 642. Happeningi i muzyka konceptualna 643. Muzyka konkretna. P. Schaeffer i studio paryskie 644. Muzyka elektroniczna 645. Studia eksperymentalne 646. Stereofonia: słyszenie panoramiczne 647. Moog i syntezator 648. Live electronic music 649. Muzyka komputerowa 650. Magia nieokreśloności 651. Formy otwarte 652. Nowa notacja muzyczna 653. Grafika muzyczna 654. Mikrotonowość 655. Muzykologia jako nauka 656. Adorno i filozofia nowej muzyki 657. Leksykograf Slonimsky 658. System Schillingera 659. Muzyka i matematyka: Barbaud i Xenakis 660. Muzyka najmłodszych 661. Nowe eksperymenty 662. Muzyka popularna 663. Muzyka filmowa 664. Muzyka teatralna 665. Festiwale 666. Festiwale MTMW 667. „Warszawska Jesień" 668. Wykonawstwo nowej muzyki669. Współczesny odbiorca muzyki 670. Przyszłość muzyk
Literatura
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy







KSIĄŻKA JEST W STANIE DOBRYM (brak obwoluty)

Opłata za przesyłkę (wg cennika Poczty Polskiej):
8,30 zł listem poleconym
11,00 zł listem poleconym priorytetowym
Wysyłka przesyłkami nierejestrowanymi na ryzyko kupującego !!!
4,75 zł listem ekonomicznym
7,10 zł listem priorytetowym
Zapraszam do przejrzenia moich pozostałych aukcji.
Gdy wylicytujesz więcej książek wysyłka łączna pozwoli Ci zaoszczędzić koszty przesyłki.

LICYTUJ ROZSĄDNIE - NIE ODWOŁUJE ZŁOŻONYCH OFERT