Scenariusze zajęć w przedszkolu. O tym, jak skutecznie pracować z przedszkolakiem
Autor: Zuzanna Kołacz-Kordzińska Wydawca: Verlag Dashofer Sp. z o.o. ISBN:[zasłonięte]978-8337-118-5 Rok wydania: 2012 Ilość stron: 74 Oprawa: miękka Format: 14,8 x 21 Wydanie: S-SZP
Wysyłka w ciągu 5-7 dni
Seria: EDUKACJA EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]53711
Proces edukacyjny porównać można do piramidy. Jej podstawą jest - często niedoceniane - wychowanie przedszkolne. Aby każdy mały człowiek, który kończy przedszkole, był pewny siebie, aktywny, zainteresowany światem, wierzący w swoje możliwości, ale także pełen zaufania do systemu edukacji, czas spędzony w przedszkolu musi być dla niego nie tylko ciekawy i wesoły, ale również świetnie zorganizowany, przemyślany i pełen interesujących chwil. Dlatego też w codziennej pracy nauczyciela przedszkola tak ważne są scenariusze zajęć. Ten poradnik pomoże Państwu nowocześnie organizować zajęcia dla przedszkolaków! KORZYŚCI: Poradnik: - pozwoli zorganizować zajęcia z przedszkolakami tak, aby były one interesujące, inspirujące i pozostawały w zgodzie z aktualną Podstawą programową wychowania przedszkolnego - pomoże zindywidualizować pracę pedagogiczną pod kątem predyspozycji i potrzeb poszczególnych uczniów - klarownie przedstawi metodologię tworzenia scenariuszy zajęć oraz wyjaśni, jak dostosowywać je do potrzeb konkretnej grupy - dzięki zamieszczonym przykładom pokaże, jak w praktyce tworzyć i wykorzystywać konspekty zajęć Autorzy Zuzanna Kołacz-Kordzińska - z wykształcenia pedagog specjalny i terapeuta pedagogiczny; związana z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji EDUCATOR jako trener i specjalista od pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, komunikacji międzyludzkiej, przeciwdziałania agresji; współautorka innowacyjnego programu nauczania w projekcie Uwaga! Sposób na sukces oraz poradnika "Nowe formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach". SPIS TREŚCI: 1. Czym jest scenariusz zajęć? 2.1. Dla kogo i po co są scenariusze zajęć? 2.2. Metodologia tworzenia scenariuszy - przykładowe schematy 2.3. Po co i jak operacjonalizować cele? 2.4. Scenariusz nie zawsze musi być taki sam! 2. Najważniejsza jest podstawa programowa 2.1. Cele wychowania przedszkolnego 2.2. Obszary, które obejmować powinno wychowanie przedszkolne 2.3. Jak realizować podstawę programową w przedszkolu? 3. Co warto wykorzystać, organizując zajęcia w przedszkolu? 3.1. Metoda Dobrego Startu 3.2. Ruch Rozwijający 3.3. Integracja sensoryczna 3.4. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania 3.5. Gry i zabawy logopedyczne 4. Zakończenie 5. Załączniki 5.1. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego 5.2. Scenariusze zajęć
|