S.C.A.R.: Squadra Corse Alfa Romeo stanowi kolejny produkt ludzi, odpowiedzialnych m.in. za Apex (alias Racing Evoluzione) i pamiętną serię Screamer. Jest to zarazem drugie, po Lamborghini FX, podejście włoskich developerów do tematu markowych sportowych samochodów rodem z Półwyspu Apenińskiego. Jak sama nazwa gry wskazuje, zdecydowano się na przeniesienie do wirtualnej rzeczywistości wyłącznie czterokołowych bolidów z Mediolanu, ozdobionych emblematem z wężem Visconti na niebieskim polu i czerwonym krzyżem na białym tle.
Niniejszą pozycję opracowano według schematu, zastosowanego wcześniej z bardzo dobrym skutkiem np. przez korporację Electronic Arts w Need for Speed: Porsche Unleashed. Zatem mamy możliwość prześledzenia historii Alfa Romeo od 1910 roku do początku XXI wieku. Lista dostępnych pojazdów obejmuje większość kluczowych modeli produkcyjnych i prototypowych. W akcji oglądamy więc Giulia Sprint GTA (1[zasłonięte]965-19), 33 TT 12 (1975), GTV (1[zasłonięte]995-19), 156 GTA i 147 GTA (2002) etc. Naturalnie zadbano o należyte oddanie parametrów technicznych zaimplementowanych aut oraz niepowtarzalnej atmosfery, towarzyszącej prowadzeniu tych włoskich arcydzieł sztuki motoryzacyjnej.
Jednakże główną cechą, która wyróżnia S.C.A.R.: Squadra Corse Alfa Romeo spośród innych produktów elektroniczno-rozrywkowych, jest system rozwoju wirtualnego kierowcy. Na wstępie tworzymy zatem, niczym w grach z gatunku cRPG, postać o określonych współczynnikach (kondycja, refleks, spostrzegawczość etc.). Te ostatnie wraz z kolejnymi startami ulegają ulepszeniom, co w prostej linii przekłada się na osiągane wyniki. Nie należy również zapominać o zaawansowanych algorytmach Sztucznej Inteligencji, sterujących poczynaniami konkurentów.
Developerzy zaserwowali nam ponadto szereg zróżnicowanych tras otwartych i zamkniętych. Wszystko dlatego, aby móc zaoferować użytkownikom szeroki wachlarz trybów rozgrywki – m.in. mistrzostwa torowe, ściganie się po mieście (Florencja, Mediolan itd.) oraz rajdy po krętych górskich drogach. Trójwymiarową oprawę wizualną przygotowano z dużą dbałością o szczegóły, więc nie tylko samochody, ale także elementy otoczenia wyglądają realistycznie.