Nowe klocki hamulcowe wersja sportowa na TOR do tylnych tarcz hamulcowych znanej na całym świecie Duńskiej firmy SBS, klocki tej firmy używane są w moto GP. Cena dotyczy kompletu na jedną tarcze. Oznaczenie 556DC Dual Carbon.
OPIS:
Klocki hamulcowe DC (ROAD RACING - DUAL CARBON)
Klocki SBS DC Dual Carbon są wykonane z mieszaniny proszku węglowego i metalicznego. Posiadają dużą wytrzymałość na wysoką temperaturę i w takiej najlepiej działają. Wymagane jest stałe utrzymywanie wysokiej temperatury i dlatego dopuszczone są tylko na tor. Klocki z proszku węglowego posiadają takie właściwości, że podczas hamowania przy styku klocka ze stalową tarczą powstają wiązania pomiędzy atomami tarczy i klocka, zwiększające siłę hamowania. Klocki hamulcowe SBS DC Dual Carbon są używane w wyścigach motocyklowych przez zwycięskich zawodników klas Superstock, Supersport, Superbike oraz w wyścigach długodystansowych. Rekomendowane przez międzynarodowe władze sportów motocyklowych. Dostępne do większości seryjnych i wyczynowych zacisków hamulcowych montowanych w sportowych motocyklach.
Właściwości:
- wyeliminowany efekt fadingu dzięki obróbce DEST
- wysoki współczynnik tarcia i progresywna charakterystyka hamowania
- wysoka stabilność termiczna
- stałe właściwości hamulców
- niskie zużycie klocków
- nie niszczą tarcz hamulcowych
Pasują do:
HYOSUNG
GT 250 Comet 02 LS
600 Comet 02 LS
KAWASAKI
Z 250 78 - 80 HF
Z 250 J, A3 81 - HF
ZX-4 400 90 LS
ZXR 400 89 - 90 HF
ZXR 400 L1-L9 91 - 02 LS
600 R, Ninja 89 - HF
ZX-7R 750 Ninja 89 - 95 LS
ZX-7R 750 Ninja P1-P8 96 - 03 LS
ZXR 750 R 89 - 92 LS
ZXR 750 R 93 - 95 LS
ZRX 1100 96 - 00 LS
ZX 1100 D1-D5 ZX-11 93 - 97 LS
ZZR 1100 94 - 01 LS
ZRX 1200 01 - LS
ZRX 1200 R 01 - LS
ZRX 1200 S 01 - LS
ZX-12R 1200 Ninja 00 - 03 LS
ZX-12R 1200 Ninja (Rad.cal) 04 - LS
ZZR 1200 02 - LS
SUZUKI
RG 125 Wolf 92 - 94 HF
250 Across 90 - HF
250 Bandit 90 - 96 LS
250 Cobra 90 - LS
250 Wolf 90 - LS
GF 250 S 88 - HF
GSX 250 S, Katana 91 - LS
GSX-R 250 88 - 89 HF
GSX-R 250 R 89 - LS
RG 250 83 - 84 HF HF
RG 250 Gamma 84 - 88 HF
RGV 250 88 LS
RGV 250 K 89 - 90 HF
TV 250 J 88 HF
350 Goose 92 - HF
GSF 400 Bandit 91 - 92 LS
GSF 400 Bandit 93 - 97 LS
GSX 400 F 89 - HF
GSX 400 FWS 83 HF HF
GSX 400 Impulse 94 - 96 LS
GSX 400 S, Katana 92 - LS
GSX 400 X 86 - HF
GSX-R 400 87 HF
GSX-R 400 88 - 89 HF
GSX-R 400 F 85 - 86 HF
GSX-R 400 R 90 - 95 LS
RF 400 RVC 93 - 97 LS
GS 500 04 - HF
GS 500 E 89 - 95 LS
GS 500 E 96 - 03 LS
GS 500 F 04 - HF
GSX 500 E 83 - HF HF
RG 500 85 - 87 HF
RG 500 Gamma 85 - HF
GS 550 ED, ESD, LD 83 - HF HF
GSX 550 ED 83 - 84 HF HF
GSX 550 ES, EF 84 - 87 HF HF
GSF 600 Bandit /S Bandit Left/Rear 00 - 04 LS
GSF 600 N, S Bandit 95 - 99 LS
GSX 600 FJ-FK Katana 88 - 89 HF
GSX 600 FL-FV Katana 90 - 97 LS
GSX 600 FW Left/Rear 98 - LS
GSX-R 600 97 - 00 LS
GSX-R 600 01 - 03 LS
RF 600 R 93 - 96 LS
SV 650 ,S Left/Rear 99 - 02 LS
GS 750 Katana 85 - HF HF
GS 750 RF 85 - HF
GSX 750 ES 84 - 85 HF HF
GSX 750 FK-FT Katana 89 - 96 LS
GSX 750 FW Left/Rear 98 - 02 LS
GSX 750 Left/Rear 98 - 08 LS
GSX-R 750 85 - 87 HF
GSX-R 750 88 LS
GSX-R 750 94 - 95 LS
GSX-R 750 94 - 99 LS
GSX-R 750 F 89 - 91 LS
GSX-R 750 W 92 - 93 LS
GSX-R 750 Y 00 - 03 LS
TL 1000 RW 98 - 02 LS
TL 1000 S V-Twin 97 - 01 LS
GSX 1100 EF 86 - HF HF
GSX 1100 F 93 - LS
GSX 1100 G Left/Rear 96 - LS
GSX 1100 Katana 93 - LS
GSX-R 1100 G, H, J 86 - 88 HF
GSX-R 1100 K-N 89 - 92 LS
GSX-R 1100 WP,WR,WS,
WT,WV 93 - 97 LS
GSF 1200 Bandit 95 - 96 LS
GSF 1200 Bandit 97 - 00 LS
GSF 1200 Bandit 01 - 05 LS
GSF 1200 S Bandit 01 - 05 LS
GSX 1200 99 - 01 LS
GSX-R 1300 Hayabusa 99 - 07 LS
SBS (Scandinavian Brake Systems) jest duńską firmą istniejącą od 1964 r, produkującą elementy hamulcowe do motocykli. Już w 1977 r była pierwszą firmą na świecie wykonującą bezazbestowe klocki hamulcowe. Ponad 40 lat temu firma postawiła na stały rozwój materiałów ciernych i procesów wytwarzan ia i dzięki temu produkty SBS znajdują się dziś na najwyższym światowym poziomie, który doceniają zawodnicy klasy superbike, Moto GP oraz wyścigów długodystansowych. Ponadto klocki hamulcowe SBS montowane są fabrycznie w niektórych modelach motocykli Yamaha. W ofercie SBS znajdują się klocki ceramiczne, ze spieków oraz z karbonu. Klocki hamulcowe używane przez czołowych zawodników, między innymi takich jak: Andrzej Pawelec, James Toseland, Troy Corser, Shinja Nakano, Chris Vermeulen. Występują w kilku wersjach: do codziennej jazdy szosowej, w teren oraz ekstremalnej rywalizacji na torze. Charakteryzują się wysokim współczynnikiem tarcia oraz precyzyjnym "czuciem hamulca".
Proces produkcji klocków hamulcowych SBS opiera się na 3 podstawowych technologiach:
NRS (Nucap Retention System) - system przytrzymania okładziny.
System NRS jest stosowany by zapewnić mocniejsze połączenie płytki klocka z materiałem ciernym. Z NRS materiał cierny i płytka stają się jedną integralną częścią, której rozerwanie jest niemożliwe na przykład w przypadku wstrząsu lub wysokiej temperatury. System przytrzymania polega na zastosowaniu specjalnych haków odpowiednio ukierunkowanych na powierzchni płytki, które są wtopione w materiał cierny. Haki wykonane są specjalną metodą opatentowaną przez SBS.
UCT (Unifited Composite Technology) - technologia jednolitej mieszniny.Unikalna technologia do uzyskiwania jednorodnej mieszaniny proszku ciernego, z którego wytwarzane są okładziny cierne.
Jednorodność materiału zapewnia stałe właściwości wszystkich klocków tego samego rodzaju oraz równomierne zużywanie.
DEST (Dynamic Energy Surface Treatment) - energetyczna obróbka powierzchni
Obróbka powierzchni ma na celu wyeliminowanie gazowania materiału ciernego. Gazowanie powstające w wysokiej temperaturze może utworzyć film pomiędzy tarczą a materiałem ciernym zmniejszając siłę hamującą. Technologia DEST stosowana jest w klockach hamulcowych STREET EXCEL do dynamicznej jazdy po drogach publicznych oraz na torze wyścigowym.
Podczas obróbki DEST klocki hamulcowe poddawane są działaniu wysokiej temperatury, która powoduje całkowite odgazowanie materiału ciernego.
Rodzaje klocków SBS:
STREET
Klocki hamulcowe SBS STREET zostały wykonane z mieszaniny ceramicznej, zaprojektowane do użytku ulicznego, pozbawione azbestu i ołowiu. Zapewniają dużą wytrzymałość i doskonałe właściwości zarówno w mokrych jak i suchych warunkach, doceniane przez codziennych użytkowników i turystów motocyklowych. Produkowane w technologii UCT, która zapewnia jednorodną strukturę i równomierne zużywanie się. Klocki dostępne są w dwóch rodzajach: HF (High Friction- wysoki współczynnik tarcia) do przednich, oraz LF (low friction- niski wsp. tarcia) do tylnych zacisków hamulcowych.
STREET EXCEL
SBS STREET EXCEL to klocki hamulcowe wykonane za spieków, zaprojektowane do wszystkich współczesnych motocykli sportowych. Wykonane przy pomocy najwyższych technologii. Zostały zaprojektowane do użytku w sytuacjach, gdzie niezmiernie ważne jest płynne i szybkie zatrzymanie. Klocki STREET EXCEL zapewniają szybkie odprowadzanie ciepła i nie tracą swoich właściwości pod wpływem temperatury.
Produkowane w technologii UCT, klocki STREET EXCEL zostały stworzone by spełniać kompromis pomiędzy maksymalnym współczynnikiem tarcia, a minimalnym zużyciem tarczy hamulcowej.
Klocki dostępne są w dwóch rodzajach: HS (High Friction- wysoki współczynnik tarcia) do przednich i LS (low friction- niski wsp. tarcia) do tylnych zacisków hamulcowych.
OFF ROAD
klocki hamulcowe SI
Klocki hamulcowe SI wykonane ze spieków do wszystkich motocykli off – road.
Zaprojektowane by spełnić wysokie wymagania dotyczące hamowania w trudnych warunkach takich jak wilgoć i błoto. Nie niszczą tarcz hamulcowych. Klocki SBS SI mają większą trwałość od fabrycznych i w całym zakresie swojej pracy utrzymują stałe właściwości.
RACING
Klocki hamulcowe RSI (RACING OFF ROAD)
Specjalne klocki do rywalizacji sportowej w Motocrossie. Wykonane ze spieków metali, o specjalnej recepturze zapewniają ponadprzeciętną, jednolitą i wolną od efektu fadingu siłę hamowania niezależnie od warunków terenowych i pogodowych. Ich parametry i zachowanie sprawdzane i polecane sa przez czołowe teamy MX1. Klocki są przeznaczone wyłacznie do jazdy wyczynowej, dostępne dla zacisków przednich i tylnych.
Klocki hamulcowe RS (ROAD RACING - SINTER)
Klocki hamulcowe RS - wykonane ze spieków - do przednich hamulców sportowych motocykli. Preferowane przez teamy sportowe oraz motocyklistów jeżdżących amatorsko po torze wyścigowym. Klocki RS dostępne są do większości modeli supersportowych motocykli.
Właściwości:
- nie wymagają wstępnego rozgrzewania
- wysoki współczynnik tarcia i stabilne „czucie” hamulców
- stałe właściwości hamulców w pełnym zakresie temperatur
Klocki hamulcowe DC (ROAD RACING - DUAL CARBON)
Klocki SBS DC Dual Carbon są wykonane z mieszaniny proszku węglowego i metalicznego. Posiadają dużą wytrzymałość na wysoką temperaturę i w takiej najlepiej działają. Wymagane jest stałe utrzymywanie wysokiej temperatury i dlatego dopuszczone są tylko na tor. Klocki z proszku węglowego posiadają takie właściwości, że podczas hamowania przy styku klocka ze stalową tarczą powstają wiązania pomiędzy atomami tarczy i klocka, zwiększające siłę hamowania. Klocki hamulcowe SBS DC Dual Carbon są używane w wyścigach motocyklowych przez zwycięskich zawodników klas Superstock, Supersport, Superbike oraz w wyścigach długodystansowych. Rekomendowane przez międzynarodowe władze sportów motocyklowych. Dostępne do większości seryjnych i wyczynowych zacisków hamulcowych montowanych w sportowych motocyklach.
Właściwości:
- wyeliminowany efekt fadingu dzięki obróbce DEST
- wysoki współczynnik tarcia i progresywna charakterystyka hamowania
- wysoka stabilność termiczna
- stałe właściwości hamulców
- niskie zużycie klocków
- nie niszczą tarcz hamulcowych
Klocki hamulcowe RQ [ROAD RACING - CARBON TECH]
Klocki hamulcowe SBS RQ Carbon Tech to tylne klocki wykonane ze spieków węglowych przeznaczone dla zawodników, którzy intensywnie korzystają z tylnego hamulca w trakcie wyścigu np. dla stabilizacji toru jazy. Dostępne do większości seryjnych i wyczynowych zacisków hamulcowych montowanych w sportowych motocyklach
Klocki hamulcowe DS [RACING ENDURANCE - Dual Sinter]
Klocki stworzone do wyścigów długodystansowych. Dostępne do wybranych modeli motocykli.
Właściwości:
bardzo wysoki współczynnik tarcia, stała charakterystyka hamulców w pełnym zakresie temperatur
efektywne działanie już na początku procesu hamowania nie wymagają rozgrzewania wyeliminowany efekt fadingu
ekstremalnie niskie zużycie okładziny ciernej przeznaczone do użytku tylko na torze wyścigowym