Studio developerskie Milestone we wczesnych latach swego działania
tworzyło serię Superbike dla EA, a co za tym idzie - projektant ma pewne doświadczenie
w tego typu produkcjach. SBK-08 to przede wszystkim większe doznania płynące
z realizmu, do którego przywiązano sporą wagę.
Tytuł bazuje na licencji mistrzostw Superbike World Championship, które odróżniają się
od konkurencyjnych MotoGP faktem, iż zawodnicy zasiadają tutaj na maszynach dostępnych ogólnie
w sprzedaży dla normalnych użytkowników dróg, jedynie z tą różnicą, ze zostały one odpowiednio
stuningowane na potrzeby wyścigów. Gracz może szeroko ingerować w odpowiednią konfigurację
swojego ściga. Ważna jest oczywiście długość przekładni, siła hamulców czy twardość zawieszenia, lecz
poza tym użytkownik może zasięgnąć rady u kolegów z teamu, którzy pomogą dobrać odpowiednie ustawienia. Tytuł charakteryzuje się także zadowalającą ilością trybów zabawy, także dla kilku żywych graczy.
W SBK-08 Superbike World Championship znaleźć można również odświeżoną oprawę audio-wizualną,
która dostarczy większej dawki wrażeń.