Co włożyć na ważną rozmowę kwalifikacyjną, a co na wesele? Czym różni się dystans intymny od osobistego czy towarzyskiego? Jakimi cechami powinien się wyróżniać dobry szef? Kiedy nie należy wręczać kwiatów? Co to jest "kodeks gościa"? W jaki sposób konsumować homara i z czym podawać kawior? Niejednemu z nas zapewne niełatwo bez zastanowienia odpowiedzieć na powyższe pytania. Najwyższy czas więc to zmienić, ponieważ "sztuka życia", czyli opanowanie zasad poprawnego postępowania, taktu oraz urok osobisty są ważnym kluczem do sukcesu! O czym doskonale wie Gisela Tautz-Wiessner. W swoim poradniku omówiła ona nader istotne kwestie dotyczące wyglądu zewnętrznego, obyczajów w miejscu pracy, pielęgnowania wzajemnych stosunków, poprawnego i efektywnego komunikowania się, organizowania spotkań i uroczystości, a nawet zachowania się przy stole, podsuwając jednocześnie różne ciekawe, proste i praktyczne pomysły. Jej Savoir-vivre w życiu zawodowym to książka adresowana do osób, które dążą do sukcesu i wiedzą, że zależy on w dużej mierze od nas samych, oraz do wszystkich zainteresowanych po prostu poznaniem dobrych manier w miejscu pracy i nie tylko. Słowem, warto do niej zajrzeć!
Spis treści:
Wprowadzenie Co to jest sztuka życia?
Więcej niż tylko zewnętrzność Rozdział l. Pierwsze wrażenie
Rozdział 2. Przezwyciężenie niepewności
Rozdział 3. Mowa ciała
Rozdział 4. Dystans i jego rodzaje
Rozdział 5. Ubranie
Dobre obyczaje w miejscu pracy Rozdział 6. Kooperacja - współczesny atrybut zarządzania
Rozdział 7. Mobbing - niebezpieczeństwo dla dobrej atmosfery w firmie Rozdział 8. Sekretariat - wizytówką firmy
Rozdział 9. Organizacja miejsca pracy Pielęgnowanie wzajemnych stosunków
Rozdział 10. Kobieca sztuka życia
Rozdział 11. Jak postępować z dziećmi?
Rozdział 12. Ze szczególnym wyczuciem
Rozdział 13. W branży usług
Rozdział 14. Gość w hotelu
Rozdział 15. Alkohol w towarzystwie
Rozdział 16. Rady dla palących
Rozdział 17. Sztuka dawania prezentów
Poprawna komunikacja Rozdział 18. Pozdrawianie i zapoznawanie się
Rozdział 19. Właściwe tytułowanie
Rozdział 20. Czy mówić po imieniu?
Rozdział 21. Smali talk - sztuka nawiązywania znajomości
Rozdział 22. Rozmowy
Rozdział 23. Krytyka i komplementy
Rozdział 24. Telefonowanie
Rozdział 25. Listy
Rozdział 26. Zwyczaje dotyczące Taksowania
Pod znakiem gościnności Rozdział 27. Uroczystości i spotkania
Rozdział 28. Goście
Rozdział 29. Dobry gospodarz przyjęcia
Rozdział 30. Zaproszenie
Rozdział 31. Najważniejsza jest organizacja
Rozdział 32. Obiad, kolacja czy bankiet
Rozdział 33. Porządek siedzenia przy stole
Rozdział 34. Przemówienie okolicznościowe podczas posiłku
Rozdział 35. Zaproszenie do restauracji
Rozdział 36. Kultura przy stole
Rozdział 37. Małe tajemnice sztuki kulinarnej
|