Savoir-vivre. Sztuka dyplomacji i dobrego tonu
Autor: Piotr Kuspys Wydawca: Zysk i S-ka ISBN:[zasłonięte]978-8306-923-5 Rok wydania: 2012 Ilość stron: 204 Oprawa: miękka Format: 16,5 x 23,5
Wysyłka w ciągu 3-5 dni
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]50692
Niniejsza książka to praktyczny przewodnik dla każdego, kto chce na stałe wprowadzić do swojego życia zwyczaje i zachowania z tak zwanych salonów dyplomatycznych. Jest ona próbą dostosowania tych wszystkich pięknych form kontaktów międzyludzkich, wypracowywanych na przestrzeni lat i ujętych w formie protokołu dyplomatycznego, do możliwości i potrzeb życia codziennego. Autor, czerpiąc z doświadczenia wybitnych dyplomatów i znawców oraz własnej wiedzy, doradza nie tylko, jak należy się zachować w określonych sytuacjach, by pozostawić po sobie wyłącznie dobre wrażenie i osiągnąć zamierzone przez siebie cele, ale także udziela wskazówek dotyczących pielęgnowania relacji międzyludzkich i troski o własny wizerunek.
FRAGMENT KSIĄŻKI: W czym tkwi tajemnica kulturalnego człowieka? Dlaczego mówimy, że ktoś jest kulturalny, mimo iż jego wygląd może nie sprawiać najlepszego wrażenia? Sposób bycia, wysławiania się, uśmiech, gesty, spojrzenie - właśnie to wszystko decyduje o tym, jak jesteśmy postrzegani. Nasze zachowanie świadczy o naszym wychowaniu. Dobre maniery sprawiają, że stajemy się bardziej wrażliwi na drugiego człowieka; wyzbywamy się egoizmu i postrzegamy świat w nieco szerszej perspektywie.
Piotr Kuspys - doktor nauk o polityce. Specjalizuje się w stosunkach międzynarodowych i dyplomacji. Zawodowo zajmuje się tłumaczeniami ustnymi i pisemnymi jako tłumacz dyplomatyczny. Wykłada w Katedrze UNESCO do Badań nad Przekładem i Komunikacją Międzykulturowa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest korespondentem BBC World Service. Przez wiele lat uczestniczył i nadal uczestniczy w spotkaniach, rozmowach i uroczystościach międzynarodowych z udziałem głów państw, szefów rządów i oficjalnych delegacji różnego szczebla w charakterze tłumacza lub eksperta. Jest autorem wielu prac naukowych i artykułów o charakterze publicystycznym.
|