Płyta winylowa służąca do ustawiania parametrów ramienia i igły gramofonu.
Zawiera oryginalny, kartonowy szablon + dokładny opis
Płyta wydana przez angielską firmę The Cartridge Man od lat produkującą audiofilskie wkładki gramofonowe i akcesoria (wagi, poziomnice, interkonekty, ramiona do gramofonów). Sampler wprowadzony w odpowiedzi na potrzeby miłosników brzmienia płyt winylowych pragnących poznać tajniki ustawiania swoich systemów audio z gramofonami jako źródłami dźwięku. Płyta wytłoczona z wysokiej jakości 180 g winylu zawiera dodatkowo pełnych wymiarów szablon dzięki któremu można prawidłowo wyregulować ustawienie większości dostępnych modeli ramion + dodatkową planszę z niezbędnymi informacjami z zakresu elektro/akustyki, budowy ramienia, igły gramofonowej...itd.
Zgodnie uznana za najlepszą płytę do ustawiania gramofonu dostępną na rynku, sprzedaną w ilości ponad 10 000 egzemplarzy od 1996 r.Vinylengine HFN 002 Test LP By Jas, Czerwiec 2004 ŚCIEŻKI: A 1 Channel identification: Voice on left channel, Voice on Right channel 25 s A 2 Phasing (voice alternately in phase and out of phase) 25 s A 3 Channel balance (-20dB pink noise L + R) 60 s A 4 Pink noise -20dB, L channel 25 s A 5 Pink noise -20dB, R channel 25 s A 6 Bias setting (300Hz tone L+ R at +12dB) 15 s A 7 Bias setting (300Hz tone L+R at +14dB) 15 s A 8 Bias setting (300Hz tone L+R at +16dB) 15 s A 9 Bias setting (300Hz tone L+R at +18dB) 15 s B 1 Tracking ability (300Hz L+R at +16dB) 15 s B 2 Cartridge/arm lateral resonance test - sweep 25-5Hz (L+R) + 1kHZ pilot tone 75 s B 3 Cartridge/arm vertical resonance test - sweep 20-6Hz (L+R) 40 s B 4 Tracking ability 2 (300Hz L + R at +15dB) 10 s B 5 Cartridge alignment(azimuth)test: 300Hz vertical (L+R at 6dB; adjust for minimum mono output)20 s B 6 Residual system noise (unmodulated groove) 20 s B 7 Full range frequency system check, 20Hz - 20kHZ (L+R) 20 s B 8 Tracking ability 2 (300Hz L + R at +15dB) 15 s Stan płyty: nowa, bez folii Format : LP 180g, 33 rpm Numer katalogowy: HFN 002Tłumaczenie opisu instruktażowego umieszczonego na okładceZANIM ROZPOCZNIESZ TEST GRAMOFONU: Wszystkie ścieżki zebrane na tej płycie zostały starannie dobrane , aby pomóc Ci w optymalnym ustawieniu ramienia/wkładki. Zakładam, że zapoznałeś się z zaleceniami producenta zawartymi w instrukcji obsługi dotyczącymi umiejscowienia gramofonu oraz, że talerz jest dokładnie wypoziomowany. Jeśli wkładka ma określoną przez producenta wartość nacisku ramienia (np. 1,5 - 2,5 g) zalecamy aby przeprowadzać test przy ustawionej maksymalnej wartości. Będziesz mógł później zdecydować czy zredukować siłę nacisku czy pozostawić ją bez zmian w zależności od oceny możliwości wkładki podczas pierwszego jej użycia. Zalecamy także aby wpierw ustawić geometrię wkładki używając do tego celu załączonego szablonu. Len Gregory "The Cartridge Man"Ścieżka A1Identyfikacja kanałów: głos lektora pojawia się w lewym, a następnie w prawym kanale. Prosty test pozwalający stwierdzić czy system jest "okablowany" prawidłowo czy wprost przeciwnie (omyłkowo zamienione kanały). Ścieżka A2Faza: głos nagrany zgodnie z fazą, a następnie w tzw. "przeciwfazie" Możesz być zaskoczony tym w jaki sposób ten parametr wpływa na odczuwanie przestrzeni i głębokości sceny w nagraniach. Ścieżka ta pozwala na stwierdzenie czy polaryzacja Twojego systemu jest prawidłowa. Jest to bardzo ważne przy odtwarzaniu niskich częstotliwości, odwzorowaniu sceny oraz przy odtwarzaniu innych efektów dźwiękowych. Jeśli występują przy tym nieprawidłowości to powinno one zostać skorygowane poprzez sprawdzenie wszystkich połączeń: zaczynając od "pinów" we wkładce a kończąc na terminalach głośnikowych. Większość problemów związanych z tym parametrem jest spowodowane przez zamianę wtyków przy głośnikach (przewód czerwony przy wyjściu wzmacniacza w miejsce przewou czarnego przy terminalu głośnikowym). UWAGA: Prawidłowe oznaczenie przewodów wychodzących z wkładki: Biały - kanał L Niebieski (Czarny) - kanał L / zwrotny / uziemienie Czerwony - kanał P Zielony - kanał P / zwrotny / uziemienieŚcieżka A3Równomierne ustawienie kanałów (balans): różowy szum -20db w obu kanałach jednocześnie. Podstawowy test, który pozwala na ocenę Twojego systemu pod względem gładkości oraz rozciągłości dźwięku w panoramie. Prawidłowo dźwięk powinien być gładki i rozciągły, idealnie wypośrodkowany pomiędzy dwoma głośnikami. Ścieżka ta stosowana do ustawiania balansu jako podstawa do regulacji parametru BIAS (patrz następne ścieżki). Ścieżka A4Równomierne ustawienie kanałów (balans): różowy szum -20db w kanale LŚcieżka A5Równomierne ustawienie kanałów (balans): różowy szum -20db w kanale PŚcieżki A6Ustawienie parametru BIAS (anti-skating): ton o częstotliwości 300Hz w obu kanałach o natężeniu +12dB Ścieżka ta służy do ustawiania anti-skatingu. Powinieneś zwrócić uwagę czy pomiędzy kanałami występują jakieś róznice Jeśli ton 300Hz jest słyszalny jako zniekształcony czy brzęczący na którymkolwiek z kanałów to ustawienie anti-skatingu w Twoim systemie wymaga korekty. Większość wkładek gładko przechodzi przez tę ścieżkę (+12dB), niemniej aby pomyślnie przeszły przez następne próby (+14dB i +16dB) może być konieczna dokładniejsza adjustacja. Patrz ścieżki poniżej. Ścieżka A7Ustawienie parametru BIAS (anti-skating): ton o częstotliwości 300Hz w obu kanałach o natężeniu +14dBŚcieżka A8Ustawienie parametru BIAS (anti-skating): ton o częstotliwości 300Hz w obu kanałach o natężeniu +16dBŚcieżka A9Ustawienie parametru BIAS (anti-skating): ton o częstotliwości 300Hz w obu kanałach o natężeniu +18dB Prawdziwa "ścieżka tortur" dla ramienia i wkładki - to tylko o 2dB więcej niż na poprzedniej ścieżce, ale czyste odtworzenie dźwięku to prawdziwe wyzwanie dla wkładki, ramienia i systemu ich mocowania. Jeśli wkładka przeszła pomyślnie testy przy poprzednich ścieżkach (A6, A7, A8) to także w tym przypadku nie powinno być problemów. Jest to ostateczny test umocowania wkładki. Ścieżka B1 + B4 + B8Prawidłowe ustawienie prowadzenia ramienia: ton o częstotliwości 300Hz w obu kanałach o natężeniu +15dB Trzy identyczne ścieżki umieszczone w różnych miejscach płyty pozwalające stwierdzić czy ramię zachowuje się w sposób zrównoważony w każdym położeniu. Użyj tych ścieżek do finalnego ustawienia anti-skatingu oraz siły nacisku ramienia. Jeśli w trakcie odtwarzania pojawią się zniekształcenia powinieneś skorygować odpowiednie parametry. Ścieżka B2Test rezonansu bocznego ramienia/wkładki: ton o częstotliwości 25-5Hz w obu kanałach, sygnał testowy "pilot" o częstotliwości 1kHz Pozwala na słuchowe a także wizualne zaobserwowanie rezonansu bocznego (horyzontalnego) i tego, w jaki sposób wpływa on na połączenia ramienia / wkładki w Twoim systemie. Kiedy wkładka wpada w taki rezonans pojawia się chybotanie igły, a sygnał testowy tzw. "pilot" staje się "szczebiotliwy" podczas gdy normalnie jest on "ciągły". Optymalny zakres częstotliwości jeśli bierzemy pod uwagę możliwość systemu ramię/wkładka przy którym zachowane są najlepsze parametry ad. docisku do krzywizn rowka oraz radzenia sobie z dudnieniem to 8-15Hz. Jeśli wkładka nie jest dopasowana do ramienia można w tym celu stosować różnego rodzaju dampery. Ścieżka B3Test rezonansu wertykalnego ramienia/wkładki: ton o częstotliwości 25-5 Hz w obu kanałach, sygnał testowy "pilot" o częstotliwości 1kHz Podobnie jak ścieżka poprzednia, poprzez odwrócenie fazy testowana jest zgodność wkładki i ramienia w trybie pionowym. Pożądaną częstotliwość rezonansu powinna zawierać się w zakresie 8-15 Hz. Jeśli jest ona za wysoka można temu zaradzić poprzez wytłumienie ramienia. Ścieżka B5Test ustawienia azymutu wkładki: sygnał 300Hz w obu kanałach jednocześnie o natężeniu +6dB Ścieżka ta służy do regulacji azymutu wkładki. Aby przekonać się, że igła jest ustawiona prostopadle do powierzchni płyty odtwórz ścieżkę w trybie stereo - powinieneś odbierać identyczny sygnał z każdego głośnika, jeśli przełączysz wzmacniacz na tryb mono - nie usłyszysz żadnego dźwięku. Ścieżka B6Test pozostałych zniekształceń gramofonu: niemodulowane dźwięki Podczas odtwarzania przy zwykłym poziomie głośności pojawią się wszystkie szumy spowodowane np. odgłosami pracy łożysk czy nieprawidłową budową bazy gramofonu. Odtwórz ścieżkę z normalną głośnością i delikatnie zwiększaj natężenie dźwięku - jeśli szumy pozostaną na swoim zwykłym poziomie i nie będą szczególnie słyszalne to Twój gramofon z pewnością będzie "zbierał" dźwięki spowodowane pracą łożysk ,nieprawidłową budową podstawy gramofonu czy mebla na którym stoi urządzenie. Ścieżka B7Ścieżka testowa - pełen zakres częstotliwości: zakres 20 Hz - 20kHz w obu kanałach jednocześnie.
Potrzebujesz większej więcej informacji - napisz:
[zasłonięte]@ramadus.pl
© AllegroPromo