Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SAMOUCZEK TECHNICZNY SILNIK BENZYNOWY II KOTULA

16-01-2012, 18:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 20 zł     
Użytkownik serdecznie
numer aukcji: 2039709579
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 15   
Koniec: 15-01-2012 20:03:36

Dodatkowe informacje:
Opis niedostępny...
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W DOLNEJ CZĘŚCI AUKCJI (CZASAMI TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ CIERPLIWOŚCIĄ W OCZEKIWANIU NA ICH DOGRANIE)



PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO - , WYDANIE - , NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM)
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE -
KOSZT WYSYŁKI - 8 ZŁ - KOSZT UNIWERSALNY, NIEZALEŻNY OD ILOŚCI I WAGI (NP. JEŚLI KUPISZ 7 KSIĄŻEK ŁĄCZNY KOSZT ICH WYSYŁKI WCIĄŻ BĘDZIE WYNOSIŁ 8 ZŁ), DOTYCZY PRZESYŁKI PRIORYTETOWEJ NA TERENIE POLSKI. ZGADZAM SIĘ WYSŁAĆ PRZEDMIOT ZA GRANICĘ. KOSZT WYSYŁKI W TAKIM PRZYPADKU, USTALA SIĘ INDYWIDUALNIE WEDŁUG CENNIKA POCZTY POLSKIEJ I JEST ZALEŻNY OD WAGI PRZEDMIOTU.




SPIS TREŚCI LUB/I OPIS - PRZYPOMINAM O KOMBINACJI KLAWISZY CTRL+F (PRZYTRZYMAJ CTRL I JEDNOCZEŚNIE NACIŚNIJ F), PO NACIŚNIĘCIU KTÓREJ Z ŁATWOŚCIĄ ZNAJDZIESZ INTERESUJĄCE CIĘ SŁOWO O ILE TAKOWE WYSTĘPUJE W TEKŚCIE WYŚWIETLANEJ WŁAŚNIE STRONY.

SEiftOUCZEK TECHNICZNY
WYDAWNICTWO POPULARNONAUKOWE.
Nr. 56
Silnik benzynowy
cz. II.
Popularni] opis konstrukcji silników benzynowych.
II. Wydanie Z 15 rysunkami w tekście.
Opracował L. Danielewicz.
CIESZYN Nakładem Księgarni B. Kotuli.





WSTĘP.

Dziełko niniejsze, stanowiące część II. kompletu p. t. „Silnik benzynowy", ma na celu dopełnienie wiadomości, podanych w cz. I, oraz rozszerzenie działów, pobieżnie w niej traktowanych. To też, o ile część I. stanowi zamkniętą całość i można na jei przeczytaniu poprzestać, o tyle część II. sama przez się nie daje całoksztatttu wiadomości, potrzebnych do zrozumienia zasady działania i konstrukcji silnika benzynowego. Może być studjowana dopiero po przejrzeniu części I.
Czytelnik znajdzie tu również opis szczegółów budowy najczęściej spotykanych typów silnika benzynowego: motocyklowego i samochodo-dowego, które są ważne z tego względu, że amator może się czasem spotkać z potrzebą zastosowania tych wiadomości, jeżeli n. p. ma zamiar nabyć motocykl.
Celowo przytem unikałem przytaczania fantastycznych i zastraszających terminów, w które obfituje słownictwo samochodowe, gdyż nie przyniosłyby one korzyści, zaciemniając raczei wykład i utrudniając zrozumienie treści. Wreszcie w końcu książki mieści się opis kilku typów silnikowi benzynowych, ciekawych ze względu bądź przystosowania do specjalnych warunków pracy, bądź też szczegółów budowy, nie spotykanych w zwykłych silnikach. Dział ten jest jednak traktowany pobieżnie, gdyż ma na celu tylko zaokrąglenie całości.
Szczegóły regulowania karburatora (gażnika).
W części I. niniejszego dzietka była omówiona w krótkich stówach sprawa „dodatkowego powietrza" w karburacji powietrza, zasysanego przez silniki.
Karburatory parownicze mają mato skomplikowaną budowę, gdyż tu szybkość parowania zależy wyłącznie od ustroju przyrządu, i skład mieszanki wybuchowej może być zmieniany tylko za-pomocą regulowania dopływu dodatkowego powietrza. Najczęściej spotykany karburator parowni-czy składa się: z naczynia („bak"), zawierającego pewną ilość benzyny, (benzyna w tym wypadklu musi być ,,lekka", czyli nie powinna zawierać tiudnolotnych składników), właściwego parownika czyli przestrzeni, mieszczącej się nad naczyniem z benzyną, do którego benzynę doprowadza cały szereg knotów (rys. 1) oraz kurka dla „dodatkowego powietrza K.
Rysunek 1 przedstawia karburator w zastosowaniu do małego motocykla, w którym — jak wiadomo — cylinder mieści się pod rezerwoarem do benzyny.
Długa rurka mosiężna R łączy karbunator z cylindrem motocykla C. Wlot powietrza do karburatora znajduje się po drugiej stronie zbiornika i nie jest na rysunku widoczny. Aby uniknąć" przedostawania się kurzu do wnętrza przyrządu, wlot ten przykrywa się gęstą mosiężną siateczką.
Przy takim układzie urządzeń siedzący na motocyklu ma pod ręką skupione organa kierowania karburacją czyli procesem wytwarzania mieszanki.
Kurek dla dodatkowego powietrza bywa często podwójny. Robi się to w tym celu, aby równocześnie przymknąć dopływ czystej pary z gaź-nika i otwierać dopływ dodatkowego powietrza lub przeciwnie, dla tem skuteczniejszej regulacji.
Inaczej się ma rzecz z karburatorami natry-skowemi, w których mamy możność regulowania
szybkości dopływu benzyny przez przymykanie wu-otu dyszy Możność ta została wykorzystana przu budowie karburatora z „dodatkową dyszą".
Na rys. 2 mamy przedstawiony najprostszy karburator natryskowy, zaopatrzony w ,dyszę rozruchową d. W głównym przewodzie parowniczym,
Rys. 1. Kanburator do motocykla.
mieszczącym dyszę główną D, mieści się klapa K zapomocą której możemy zmieniać siłę ssania powietrza. Klapa R służy do normowania ilości dodatkowego powietrza.
Jeżeli silnik idzie normalnie, obie klapy są całkowicie otwarte i przez dyszę D przepływa scisle określona ilość benzyny.




Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.


ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT


NIE ODWOŁUJĘ OFERT, PROSZĘ POWAŻNIE PODCHODZIĆ DO LICYTACJI