Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Samosierra Somosierra Napoleon Bitwa teka reprint

11-03-2015, 10:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 299 zł     
Użytkownik Zeta_Ars
numer aukcji: 5152548331
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 14   
Koniec: 11-03-2015 10:34:11
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Tak pisali o nas:

Rzecz o Książkach

Źródło : Tomasz Stańczyk, Rzeczpospolita 02.02.2008

Herbarz najwyżej zatwierdzony

Herbarz

Pomysł wydawania reprintów nigdy nie wydaje się bardziej sensowny, niż gdy chodzi o książkę nie tylko rzadką, lecz jednocześnie wyjątkowo niedostępną dla kieszeni czytelnika.

Taki właśnie jest przypadek wydanego w 1853 roku w Warszawie „Herbarza rodzin szlacheckich Królestwa Polskiego najwyżej zatwierdzonego“. Pod koniec ubiegłego roku na aukcji w Warszawie został sprzedany za 14 tysięcy złotych. Niemal jednocześnie ukazało się jego fotooffsetowe wydanie. Jest on zwany herbarzem Pawliszczewa, od nazwiska wysokiego urzędnika carskiego obarczonego zadaniem wydania takiej publikacji. Poprzedziła je lustracja szlachty Królestwa Polskiego, która musiała udowodnić swoje prawa do herbu.

Kolorowym podobiznom 135 herbów wykonanych, jak podkreślono we wstępie, przez najprzedniejszych petersburskich rytowników towarzyszą – oczywiście w dwóch językach – ich skrupulatne opisy i wykazy 389 rodzin, które je noszą. Najciekawsze są informacje o nadaniach szlachectw i herbów przez carów Aleksandra I i Mikołaja I. Mieszane uczucia budzą te, które zostały otrzymane za „niezłomną wierność i przywiązanie do tronu“. Właśnie z tego powodu został hrabią Aleksander Walewski. Jednak w innych przypadkach chodziło o uhonorowanie pracy dla kraju, czyli Królestwa Polskiego, jak w przypadku Wojciecha Langego, budowniczego kanałów żeglownych, lub sumiennej, długoletniej służby urzędniczej dyrektorów, komisarzy, inspektorów. Jeden z nich, Józef Majewski, otrzymał herb o znamiennej nazwie Dosługa. Bywało, że dzieci były podnoszone do stanu szlacheckiego za pełne poświęcenia czyny swoich rodziców. Taki był przypadek dzieci Jana Danielskiego, komisarza obwodu pułtuskiego, który zmarł „przez gorliwość swoją o dobro ludzkości w czasie panującej w tym powiecie choroby cholery“. Nobilitowany aptekarz, także za zasługi w zwalczaniu cholery, dostał w herbie czarę z wężem, a nauczyciel trzy gęsie pióra. Car nie pomijał neofitów, nadając herb i szlachectwo Wołowskim i Fraenklom.

„Herbarz rodzin szlacheckich Królestwa Polskiego najwyżej zatwierdzony“. Reprint wydania z 1853 r.Wydawnictwo graf_ika, Warszawa 2007


 

 

 

Prezentujemy Państwu reprint grafik

 

TEKA SOMOSIERRA

Są bitwy, które przechodzą do historii, wyciskają piętno na dziejach wojen i kampanii, stając się z biegiem czasu legendą. Niewątpliwie należy do nich szarża Pierwszego Pułku Szwoleżerów Gwardii Cesarskiej pod Somosierrą 30 listopada 1808 roku. Zwycięstwo na oczach Cesarza okryło chwałą Pułk, zaś uczestnicy brawurowego ataku przeszli do historii.

Najtrafniej ocenił znaczenie Bitwy pod Somosierrą w naszych dziejach brytyjski historyk Robert Mc Nair, podkreślając ?że miała ona wielki wpływ na cały naród w okresie, kiedy Polska wracała na nowo do życia?. Na dobre, czy na złe? wpływ ten przetrwał po dziś dzień.

 

 

 

 

Komplet 24 doskonałej jakości reprintów grafik (Bellange, Vernet, Job, Gembarzewski) (największa 820 x 650 mm) wraz z esejem Zbigniewa Dunin ? Wilczyńskiego, opatrzonym repliką pieczęci lakowej, poświęconym bitwie pod Somo-Sierrą i jej ujęciu w sztuce.

 

Zwycięstwo pod Somosierrą stało się inspiracją dla malarzy i grafików. Przez niemalże 200 lat powstało wiele płócien i grafik uwieczniających to wydarzenie. Obok wybitnych artystów spotykamy bezimienne, niesygnowane płótna przedstawiające szarżę, bądź jej epizod. Obrazy te są wyrazem nie tylko wizji bitwy, czasami zupełnie nierzeczywistej, lecz również miłości Polaków do epoki napoleońskiej, w tym wojny w dalekiej Hiszpanii.

Mijają dwa wieki od dnia bitwy. Wydawnictwo Graf_ika przy współpracy Zety-Ars, naszego wyłącznego Dystrybutora, oraz Muzeum Wojska Polskiego uczciło 200. rocznicę Bitwy pod Somosierrą wydaniem teki pt. ?Somosierra?. Teki niezwykłej pod wieloma względami. To wydanie jest dokumentem, zapisem przebiegu bitwy, a jednocześnie prezentacją najcenniejszych grafik poświęconych szarży pod Somosierrą. Ogromną zaletą tej publikacji jest to, że został zachowany przy druku pierwotny format sztychów, czego, należy podkreślić, do tej pory nikt nie dokonał. Teka została wydana w bibliofilskim nakładzie 250 egzemplarzy i zawiera: esej autorstwa dra Zbigniewa Dunin Wilczyńskiego oraz reprinty 24 najcenniejszych grafik biało-czarnych i kolorowych, między innymi H. Verneta, H. Bellange oraz rysunki umundurowania szwoleżerów płk B.Gembarzewskiego.

 

Ozdobna, laminowana, kartonowa teka o formacie 860 x 670 mm; wewnątrz 24 grafiki oraz książka o formacie 297/420 mm z nadrukiem jednej z grafik na okładce i lakową pieczęcią cesarską. ISBN 978-83-[zasłonięte]268-7-2; Graf-ika; Warszawa 2008

 

 

 

 

Bitwa pod Somosierrą - Esej
Zawartość:
Pieczęć (opis masz)
Drzeworyt z popiersiem Napoleona Format A3
Portret V.C. Krasińskiego format A3
Powstanie Pułku Szwoleżerów Gwardii
Obraz bitwy (opis) i grafika Joba przed bitwą
Grafika Somosierra A3
Odcisk pieczęci Pułku Lekkokonnego
Mapa sytuacyjna przed szarżą polską 30 listopada 1808 r.
Mapa rejonu Somosierry
Stan służby J. H. Kozietulskiego z roku 1814 (faksymile dokumentu)
Polacy uhonorowani Krzyżem Legii Honorowej
Dokument nadania Krzyża Kawalerskiego Legii Honorowej z 10.03.1809 za bitwę
Życiorys J.H. Kozietulskiego spisany przez siostrę 1821 (faksymile dokumentu)
Somosierra w malarstwie i grafice, prawda i przekłamania
Spis grafik w Tece:
  • Po bitwie pod Somosierrą. Bataille de Somo-Sierra wg Horacego Verneta (1816) rytował P. Debucourt (1818). Akwatinta.
    Wymiary: 82x65 cm
  • Szwoleżer Lekkokonny Polski Gwardii Cesarskiej wg Horacego Verneta rytował P. Debucourt. Akwatinta.
    Wymiary: 79,6x60 cm
  • Ułan Lekkokonny Gwardii Napoleona w mundurze paradnym. Lancier Polonais en grande tenue wg Bellangé lit. G. Engelmann. Litografia (zbiory Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie).
    Wymiary: 23,8x32,5 cm
  • Bitwa pod Somosierrą. Autor nieznany, kolorowana w epoce ok. 1820 r. Akwatinta.
    Wymiary: 39,4x28,9 cm
  • Wincenty Krasiński. V. C. Krasinski, Le Comte. Lith. de Ducarme r. des fossés St. Gin. lidux. Nr 24 Paris. Litografia.
    Wymiary: 19,8x27 cm
  • Dominik Xiąże Radziwiłł. Pułkownik Wojsk Polskich Xstwa Warszawskiego 1[zasłonięte]784-18. Archives de la Bque Imp. Lith Duruy. Warszawa, wydanie DAZIARO. Litografia.
    Wymiary: 24,1x30,7 cm
  • Wincenty Leon Szeptycki. Wizerunek w mundurze oficera Pułku Lekkokonnego Gwardii. Akwarela (bez sygnatury autora).
    Wymiary: 24,8x34,8 cm
  • Oficer Pułku Lekkokonnego Gwardii. S. Pajączkowski 1950 r. Akwarela (zbiory Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie).
    Wymiary: 23,8x32,3 cm
  • Bitwa pod Somosierrą. Passage de la Sommo-Sierra. A Paris chez BASSET, Rue St. Jacques Nr 64. Akwatinta.
    Wymiary: 49,5x41,3 cm
  • Czapka oficera wyższego po płk. Wincentym Krasińskim.
    Wymiary: 23,1x34,8 cm
  • Insygnia.
    Wymiary: 25x34,8 cm
  • Czapka gen. Wincentego Krasińskiego.
    Wymiary: 23,1x34,8 cm
  • Insygnia.
    Wymiary: 25x34,8 cm
  • Szabla szeregowego, typu strzelców konnych gwardii francuskiej. Rys. płk Bronisław Gembarzewski (zbiory Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie).
    Wymiary: 25x34,8 cm
  • Szabla szeregowego, typu strzelców konnych gwardii francuskiej. Rys. płk Bronisław Gembarzewski (zbiory Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie).
    Wymiary: 25x34,8 cm
  • Szabla szeregowego, typu strzelców konnych gwardii francuskiej. Rys. płk Bronisław Gembarzewski (zbiory Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie).
    Wymiary: 25x34,8 cm
  • Szwoleżerowie Gwardii Napoleona i Żołnierz Starej Gwardii. Sur un rocher!... Lith. de Langlumé r. de l?Abbaye Nr 4. Litografia.
    Wymiary: 29,5x41,8 cm
  • Napoleon. Napoleon le Grand wg Jacques?a Louis?a Davida. Akwatinta z Akwafortą.
    Wymiary: 53,5x72,4 cm
  • Wawrosz K. Rys. Wojsko Polskie po r. 1800. Gwardia Napoleona I. Rok 1808 Tab. IIb. Nakładem Wł. Bortynowskiego. Z. M. Zadrazil fotolitografował w Krakowie.
    Wymiary: 20,9x29,4 cm
  • Wawrosz K. Rys. Wojsko Polskie po r. 1800. Gwardia Napoleona I. Rok 1808 Tab. IIc. Nakładem Wł. Bortynowskiego. Z. M. Zadrazil fotolitografował w Krakowie.
    Wymiary: 20,9x29,4 cm
  • Napoleon w wąwozie Somosierry ok. 1820 r. Rys. Hippolyt Bellange, ryt. René Rollet. Akwatinta (zbiory Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie).
    Wymiary: 86,5x67 cm
  • Lanciers Polonais - Colonel Commandant wg Charlet. Imp par Auguste Bry, rue du Barc, 134 Litografia kolorowana w latach dwudziestych XIX wieku.
    Wymiary: 27,7x35,6 cm
  • Obrona sztandaru - litografia Martina Lavigne?a wg obrazu Leona Cognieta.
    Wymiary: 26,3x35,6 cm
  • Siedzący Szwoleżer. Paryż 1814.
    Wymiary: 57,6x81,5 cm

 

 

Informacje o papierze na którym wydrukowano grafiki:

  • papier Canson Edition Antique White importowany na specjalne zamówienie o gramaturze 250 g/m2.
  • papier zapewnia wysoką jakość konserwacji, stosując technologię gwarantującą długowieczność dziełom sztuki.

Zalety:

  • bezkwasowość papieru - nie tworzą się plamki i skazy związane z czasem
  • bufor alkaliczny (odporność papieru na zewnętrzne źródła kwasu - powietrze i kontakt z palcami)
  • barwienie w masie (wysoka odporność na działanie światła)
  • ochrona przeciwgrzybicza (papier zawiera środek grzybobójczy, zabezpieczający go przed rozwijaniem się pleśni i grzybów)
  • bez optycznych wybielaczy (naturalne wybielanie pulpy zapewnia jednakową biel papieru)

 


Opis pozycji

Wydawca: Graf_ika

Data wydania: 2008

Metoda druku: fotooffset

Oprawa: Ozdobna teka kartonowa z nadukiem, laminowana

Papier: Papier Canson Edition Antique White 250g/m2

Zawartość: 24 reprinty, essej z pieczęcią lakową

Rozm. teki: 86x67x3

ISBN-10/13: 978-83-[zasłonięte]268-7-2


GALERIA Zeta_Ars - W Y B R A N E O F E R T Y © 2[zasłonięte]005-20
Net_Studio
?





Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa autorskie i wydawnicze oraz pokrewne należą do: Wydawnictwa Grafika, Gopher U.R.P. oraz PHU "Zeta". Użyte nazwy własne należą do ich właścicieli, cytowane fragmenty notatek prasowych, wywiadów etc. podlegają ochronie zgodnie z prawem prasowym i pochodnymi.

 

 


Ważne

Każdy udział w licytacji lub dokonanie zakupu przez Kup teraz jest wiążące.

Prosimy o przemyślane zakupy i o zapoznanie się z regulaminem. Udział w aukcji oznacza bowiem jego pełną akceptację!
Uprzejmie informujemy, że wysyłki są realizowane w momencie zaksięgowania wpłaty na naszym koncie.

 


Zeta Ars



O nas:



Naczelną naszą dewizą jest odkopać, odkurzyć, odświeżyć i upowszechnić to co niedostępne dla zwykłych ludzi, to co zakopane w magazynach, na półkach bibliotek, antykwariatów i muzeów.
Cymelia... skarby naszej (i nie tylko) kultury i sztuki, architektury, kartografii, literatury...

Zeta Ars zajmuje się sprzedażą reprintów białych kruków, cymeliów, starych map, rycin, grafik itp. Na część wydawnictw znajdujących się w naszej ofercie posiadamy wyłączność sprzedaży. Podejmując decyzję o druku i wprowadzeniu do oferty, staramy się, aby produkt końcowy spełniał kryteria najwyższej jakości przy zachowaniu niewygórowanej ceny. Prowadzimy sprzedaż zarówno detaliczną jak i hurtową.


Dane kontaktowe:

PHU "Zeta"
Al. W.Korfantego 179B
40-153 Katowice
tel.:032 [zasłonięte] 07
faks: 032 [zasłonięte] 15

tel. kom. 607 [zasłonięte] 665
[zasłonięte]@zeta-ars.pl



Numer Rachunku bankowego: 70-[zasłonięte]00076-[zasłonięte]033000[zasłonięte]0638

Nasz komunikator GG: