Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SAMORZĄD UCZNIOWSKI 1933 SZKOŁA WŁADZA DZIECI

19-01-2012, 15:18
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34 zł     
Użytkownik kahlau
numer aukcji: 1999895916
Miejscowość Morąg
Wyświetleń: 8   
Koniec: 14-01-2012 15:45:36
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Ferriere, Adolphe (1[zasłonięte]879-19).

Samorząd uczniowski :

sztuka kształtowania obywateli dla narodu i ludzkości

z oryg. przeł. K. Sośnicki.

Lwów ; Warszawa : Książnica-Atlas, 1933 ;

256 s. ; 21 cm.

Seria : Bibljoteka Przekładów Dzieł Pedagogicznych ; t. 18 pod redakcją dr Zygmunta Ziembińskiego






BIBUOTEKA PRZEKŁADÓW DZIEŁ PEDAGOGICZNYCH. T. 18
POD REDAKCJA DR. ZYGMUNTA ZIEMBIŃSKI EGO
DR, AD. FERRIÈRE
DYR. MIĘDZYNARODOWEGO BIURA NOWYCH SZKÓŁ PROF. INSTYTUTU J. J. ROUSSEAU'A
SAMORZĄD UCZNIOWSKI
SZTUKA KSZTAŁTOWANIA OBYWATELI DLA NARODU I LUDZKOŚCI
Z oryginału p. t. L'AUTONOMIE DES 1COLIER8 priolotyt DR. K. SOflNICKI
KSIĄŻ-NICA-ATLAS
ZJEDNOCZ. ZAKŁADY KARTOGR. I WYDAWN. T. N. 8. W. S. A.
LWÓW — WARSZAWA



Galeria zdjęć
darmowe zdjęcia na aukcje Allegro
Kliknij aby powiększyć
darmowe galerie na Allegro


Treść.
Przedmowa autora do wydania w języku polskim 3 Wstęp...............5
Rozdział I. Bandy dziecięce.......15
Znaczenie spontaniczności u dzieci. — „Wojna na La Ma-delaine".— „Wojna o guziki". — „Spółczesności dziecięce" Va-rendocka. — Intuicja dziecka. — Sankcje. — Niebezpieczeństwo nieuznawania band dzieci. — Co trzeba czynić? — Solidarność dziecięca według R. Cousinet'a. — Trzeba przekształcić szkołę.— Stowarzyszenia młodzieży. — Jeden z dokumentów. — Różnica między bandami dzieci a stowarzyszeniami młodzieży. — Streszczenie rozdziału.
Rozdział II. Republiki dziecięce......57
Dzieci- trudne i wyjątkowi wychowawcy. — Wiedza i intuicja. — Wychowawcy prze«iętni. — Internaty jako wzory, których nié należy, naśladować. — J. Langermann. — G. Francia. — W. Szacki. — Od anarchji do porządku. — Homer Lane. — W Ameryce: „George Junior Republic". — Jak ona powstała t — Jak w niej żyjął
Rozdział III. Samorząd w Nowych Szkołach. 91 „New School Abbotsholme" i „Landerziehungsheime". — École des Roches. — Bedales School. — St. George School i King Arthur School. — Hof-Oberkirch. — 0 niektórych innych Nowych Szkołach. — Wickersdorf. — Odenwald.
Rozdział IV. Samorząd w szkołach publicznych 128 Zasady i wskazania. — „Gili System". — K. Prodinger. — J. H. Simpson. — E. A. Craddock. — Doświadczenie paryskie. — W Szwajcarji, C. Burckhardt. — J. Hepp. — W Gimnazjum zurychskiem. — W Chaux - de - Fonds. — H. Gui-gnard. — A. Chessex. Rozdział V. Wady i zalety samorządu szkolnego 169 Brak kompetencji u dzieci, — Sądy uczniowskie. — Obcią-
256
żenię nauczyciela. — Zalety. — 1. Ujawnienie się charakteru dziecka. — 2. Odciążenie nauczyciela. — 3. Panowanie nad sobą. — 4. Podział pracy. — 5. Zetknięcie się z rzeczywistością. — 6. Przywódcy. — 7. Odpowiedzialność kierowników. — Zalety ze stanowiska szkoły. — Zalety pozaszkolne. — Wychowanie obywatelskie. — „Play Way" Caldwell'a Cook'a. — Vox po puli vox dei.
Zakończenie.............210
Dla wychowawców. — Jeszcze J. H. Simpson. — Proste rady. — 1. Postępować organicznie. — 2. Doradzać a nie narzucać. — 3. Trzymać się granic rozsądku. — 4. Zaczynać ab ovo. — 5. Zasługiwać na wolność. — 6. Duch klasy. — „Dziecko rodzi się dobre". — Szkoła czynna. — Równość praw
i nierówność uzdolnień. Załączniki:
1. Konstytucja „George Junior Republic"......226
2. Regulamin Towarzystwa Naukowego w szkole Bedales . . 229
3. Organizacja uczniów kolegjum w Zurychu.....230
4. Samorząd w szkole początkowej w Founex ..... 233
5. Konstytucja wyższej szkoły początkowej w La Sarraz . . 235 Dodatki:
Samorząd u dzieci anormalnych...... . . . 239
Lew Tołstoj a swoboda wychowania.......245
Próba samorządu w Anglji..........249




Stan: BARDZO DOBRY, twarda oprawa introligatorska, wykluczona z magazynu bibliotecznego


Koszt wysyłki: 8


EGZEMPLARZ NUMEROWANY: 2401



_________________________



SAMORZĄD UCZNIOWSKI 1933 SZKOŁA WŁADZA DZIECI