Samolot ultralekki Tulak - Auster V został zbudowany w 2010 roku w oparciu o plany samolotu ultralekkiego Tulak Tomasza Podeszwy. Konstrukcja została rozwinięta i zmodyfikowana jako ostatni projekt śp. Janusza Karasiewicza. Przedłużono kadłub i go poszerzono. Zmieniono lotki i klapy. Usterzenia otrzymały odciążenie aerodynamiczne. To wszystko spowodowało, że samolot prowadzi się wyjątkowo łatwo.
Samolot konstrukcji klasycznej: kadłub kratownicowy spawany z rur stalowych, usterzenia ze stali, tak jak podwozie. Zbudowany przez Serwis Samolotów Historycznych Janusza Karasiewicza. Skrzydła drewniane wykonane przez najlepszego stolarza lotniczego - Wiesława Płonkę. Wszystkie popychacze i krzywki są łożyskowane. Samolot został wykończony przez zespół specjalistów z zakładów FK z Krosna.
Napędzany jest silnikiem Rotax 912 UL rok produkcji 2011 z nalotem 170 godzin. Silnik wyposażony w podgrzewanie gaźników. Śmigło trójłopatowe firmy Peszke.
Prędkość maksymalna 165 km/h, przelotowa 130 km/h, minimalna 60 km/h.
Wyposażony jest we wszystkie potrzebne przyrządy oraz radiostację niemiecką Fielser 500. Posiada zdwojone sterownice i centralną manetkę gazu.
Malowanie wykonane najwyższej jakości farbami akrylowymi. Samolot pomalowany jest w barwach 663 Dywizjonu Samolotów Artylerii II Korpusu Polskiego z okresu działań bojowych we Włoszech w 1945 roku. Pilotami tych samolotów byli oficerowie artylerii przeszkoleni w pilotażu samolotów, stąd jako jedyni w lotnictwie polskim na zachodzie nosili zielone mundury.
Samolot jest zarejestrowany w czeskim rejestrze i ubezpieczony. Posiada ważne do czerwca 2016 r. świadectwo sprawności technicznej. Pobyt zgłoszony do ULC.
Hangarowany. Posiada nalot całkowity 160 godzin.
Cena do negocjacji.
Tel. 501 [zasłonięte] 275
P.S. Możliwa zamiana na samochód
|