Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SAMOLOT SZKOLNO-BOJOWY I-22 IRYDA Baron NOWA spis

22-02-2014, 16:56
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 64 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 64 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 3970545085
Miejscowość Katowice
Licytowało: 1    Wyświetleń: 8   
Koniec: 22-02-2014 16:39:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

SAMOLOT SZKOLNO-BOJOWY I-22 "IRYDA"

WYMAGANIA - REALIZACJE - OCENA

 

Alfred Baron

Wydawnictwo: Instytut Lotnictwa, 2010
Oprawa: twarda
Stron: 452
Stan: NOWA

SPIS TREŚCI:

Wprowadzenie
Wstęp
Od Autora

1. Geneza
1.1. Modernizacja samolotu bojowego Mig-17 (Lim-6)
1.2. Samolot szkolno-bojowy TS-16 „Grot"
1.3. Samolot myśliwsko-szturmowy M-7
1.4. Samolot szkolno-bojowy M-16
1.5. Samoloty szkolno-bojowe Iskra-2 i Iskra-22

2. Wymagania Taktyczno-Techniczne
2.1. Wprowadzenie
2.2. Samolot szkolno-bojowy w kontekście potrzeb obronnych Kraju
2.3. WTT - Ogólne spostrzeżenia
2.4. WTT dla Samolotu szkolno-bojowego 1-22 - Proces tworzenia
2.5. Wstępne WTT dla samolotu szkolno-bojowego LIFT - 30 lat później

3. Organizacja prac konstrukcyjno-badawczych
3.1. Ogólna charakterystyka przedsięwzięcia
3.2. Problem Węzłowy 12.05, struktura, wykonawcy i koordynacja
3.3. Pierwszy lot do Mielca w sprawach organizacyjnych i zdarzenie lotnicze
3.4. Organizacja prac nad Problemem Węzłowym 12.05 w Instytucie Lotnictwa
3.5. Organizacja prac konstrukcyjnych

4. Projekt wstępny
4.1. Iteracyjny charakter procesu konstruowania
4.2. Zakres prac i koncepcja samolotu
4.3. Główne charakterystyki samolotu według projektu wstępnego
4.4. Osiągi i właściwości lotne

5. Badania aerodynamiczne
5.1. Tunele i warunki badań
5.2. Zakres badań i wyniki
5.3. Omówienie wyników badań i obliczeń aerodynamicznych

6. Projekt techniczny i budowa prototypów
6.1. Program prac badawczo-rozwojowych nad wersją podstawową
samolotu 1—22
6.2. Projekt techniczny
6.3. Wykonanie prototypów

7. Uruchomienie produkcji partii próbnej samolotu 1-22

8. Badania na ziemi i w locie -1 faza
81 Wprowadzenie
82 Próby na ziemi i przygotowania do oblotu
83 Oblot samolotu
84 Próby fabryczne
8.41 Przygotowanie do badań
8.42 Zdarzenie naziemne — zniszczenie silnika i gondol
8.43 Badania jakościowe
8.44 Badania flatterowe
8.45 Katastrofa prototypu nr 1ANP01-02
8.46 Spór o sposób realizacji programu 1-22

9 Badania na ziemi i w locie - II faza i badania kwalifikacyjne
91 Realizacja Planu Przedsięwzięć Konstrukcyjnych i zakończenie
badań wstępnych
92 Badania kwalifikacyjne

10. Próba modernizacji samolotu i zakończenie programu 1-22 Iryda...
10.1 Modernizacja samolotu
10.2 Zakończenie programu
11. Podsumowanie i ocena programu

Załączniki:
1. Opis konstrukcji samolotu 1-22 „Iryda"
2. Wymagania Taktyczno Techniczne na samolot
szkolno-bojowy 1-22 „Iryda" 1980r lotnictwo profi-libris
3. Status Głównego Konstruktora samolotów wojskowych
4. W sprawie wznowienia i dokończenia programu Iryda
5. Raport o stanie polskiego przemysłu lotniczego w latach 80-tych
6. Wywiad z Głównym Konstruktorem
7. Lotnictwo siłą napędową rozwoju gospodarki
- Referat Gł. Konstruktora
8. Lista twórców projektu samolotu 1-22 „Iryda"


ALFRED BARON - Urodzony 4 kwietnia 1932 roku w Saint-Aybert we Francji, dr inż., absolwent moskiewskiego Instytutu Lotniczego MAI, specjalista projektowania i budowy samolotów. W 1957 roku podjął pracę w zakładzie WSK Mielec, gdzie pracował do 1971 roku piastując stanowiska kierownicze i realizując prace konstrukcyjno-badawcze. Był kierownikiem sekcji aerodynamicznej, głównym konstruktorem w projekcie dwusilnikowego samolotu rolniczego M-12, kierownikiem biura konstrukcyjnego opracowującego dokumentację seryjną śmigłowca Mi-2, współautorem koncepcji samolotu naddźwiękowego M-7, organizatorem i kierownikiem Działu Prób Silników Wysokoprężnych i Aparatury Paliwowej w WSK-Mielec który powstał po zakupie licencji na produkcję silników wysokoprężnych Leyland. W latach 1[zasłonięte]972-19 był dyrektorem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Pojazdów Szynowych w Poznaniu. W tym czasie obronił pracę doktorską na Politechnice Poznańskiej traktującą o badaniach oporu aerodynamicznego pojazdów szynowych. W 1979 roku przeniesiony służbowo do Instytutu Lotnictwa na stanowisko Zastępca Dyrektora ds. Rozwoju Konstrukcji i jednocześnie mianowany Głównym Konstruktorem samolotu szkolno-bojowego 1-22 „Iryda". Stanowiska te piastował aż do zakończenia wstępnych badań w locie samolotu 1-22 w 1987 roku. Następnie zainicjował nowatorski program budowy małego czteromiejscowego samolotu dyspozycyjnego wykonanego całkowicie z materiałów kompozytowych w technologii preimpregnatów i został jego głównym konstruktorem. Samolot ten o oznaczeniu 1-23 „Manager" uzyskał w 2002 roku od Urzędu Lotnictwa Cywilnego certyfikat zgodności z przepisami FAR 23. Od 2003 roku do chwili obecnej zajmuje się problematyką małych samolotów w transporcie lotniczym. Zainicjował europejski projekt badawczy „European Personal Air Transportation System"(EPATS) oraz krajowy „System Transportu Małymi Samolotami" (STMS), które to projekty są w trakcie realizacji. Pełni w nich funkcję managera merytorycznego. W latach 60-tych szkolił się w Anglii w firmie Leyland Motors, a w latach 1970-71 studiował na French Petroleum Institute w Paryżu jako stypendysta ONZ. Jest autorem lub współautorem wielu publikacji i prac naukowo-badawczych oraz beneficjentem grantów krajowych i europejskich, w tym - zasługującego na podkreślenie w świetle tematu tej książki grantu Komitetu Badań Naukowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (1[zasłonięte]993-19) zatytułowanego: „Optymalizacja podstawowych parametrów samolotu szkolno-bojowego przy zadanym zbiorze zadań operacyjnych". Wyróżniony licznymi nagrodami i odznaczeniami, w tym Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski i najwyższym polskim wyróżnieniem lotniczym „Błękitne Skrzydła".

 

ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z NASZĄ OFERTĄ KSIĄŻEK Z KATEGORII

- LOTNICTWO -

 

 

 

SAMOLOT SZKOLNO-BOJOWY I-22 IRYDA Baron NOWA spis

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt