Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

samolot, silnik, aparatura, skrzynka startowa, itd

31-05-2012, 7:57
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 1 300 zł      Najwyzsza cena licytacji: 207.51 zł     
Użytkownik Onkiz
numer aukcji: 2320871924
Miejscowość Rokietnica
Licytowało: 3    Wyświetleń: 962   
Koniec: 17-05-2012 15:48:43

Dodatkowe informacje:
Stan: Do złożenia
Rodzaj napędu: spalinowy
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam,

 

mam na sprzedaż niedokończony samolot spalinowy.

Sprzedaję go ponieważ brak mi czasu na jego dokończenie, oraz hmmmmm.....wstyd przyznać ale po testach moich umiejętności na symulatorze stwierdzam, że takie spalinki to trochę za wysokie jak dla mnie progi na tę chwilę :(.

Szkoda byłoby jakbym rozbił go po paru sekundach... za dużo mnie to kosztowało pieniędzy i czasu na prace wykończeniowe. Chyba najpierw popróbuje latanie na jakichś tańszych i łatwiejszych samolocikach elektrycznych. Do nitro wrócę kiedyś jak będę miał więcej czasu i opanuję w między czasie latanie w praktyce.

 

Fajnie by było jakby kupującym okazała się osoba z okolic Poznania i pokazała mi jak ten model lata po dokończeniu :)

 

Na wstępie też zaznaczam, że nie wysyłam tego kompletu z aukcji pocztą ani żadnym kurierem.

Wyszłyby dwie duże paczki, skrzynka waży 12 kg, a samolot bałbym się wysłać bo nie ufam w delikatność firm transportowych.

 

Możliwy tylko odbiór osobisty w Rokietnicy koło Poznania.

Kto się na to nie zgadza - proszę nie licytować!!!!!!!

 

Oczywiście zapraszam chętnych do obejrzenia zestawu przed zalicytowaniem.

Proszę o propozycje terminów poprzez "pytanie do sprzedającego".

Aucję wystawiam na długi czas, więc na pewno dogadamy się co terminu wizyty.

 

Samolot ma wymiary w przybliżeniu: dł. x rozp. x wys. [mm] - 790x1180x180

Model miał 2 dziurki w pokryciu skrzydła - załatałem i wzmocniłem część skrzydła (widoczne na foto) białą taśmą pakową i kartonikiem - nie mam takiej oryginalnej białej folii, żelazka ani umiejętności aby to profesjonalnie zrobić. Niemniej skrzydło jest sprawne i według mnie nie straciło w żaden sposób na nośności. Po bokach, na rogach jest lekko obtarte. Poza tym model nie ma innych uszkodzeń.

 

Samolot kupiłem używany z Niemiec bez osprzętu z oryginalnym pokryciem i malowaniem, obudową silnika z dwoma wlotami powietrza - daje to mocny efekt wizualny i zapewnia dobre doprowadzenie powietrza do silnika ;],.

Skrzydło z góry ma białą folię, od spodu czarną. Lotki obustronnie czerwone.

Model wyposażyłem w popychacze z bowdenami, 4 nowe serwa, miernik napięcia, wyściółke na koszyk baterii, nowiutki zbiornik paliwa 110 ml wraz z osprzętem + wyściółkę z pianki tłumiącej drgania.

Do tego wstawiłem nowe gumowe koła przednie 62mm (+dokładam oryginalne piankowe kiedy jeszcze nie było tylnego koła), zamocowałem kółko ogonowe II MSP - jest skrętne, ale można zrobić na stałe.

Dalej jest koszyk na baterie 4xAA + sprężyna dociskowa - po sprzedaży złożę wszystko co elektryczne jak to ma wyglądać i działać w locie - na potrzeby sesji foto pare rzeczy zdemontowałem.

Do zestawu dokładam nowiutkie: 4 gumy 200mm, kołpak niebieski 50mm pod kolor samolotu, śmigło dwuramienne Master Airscrew 9x6 S-2, Zaciski przewodu paliwa o5,5 mm - DU-BRO - 4 szt. zapasową kilkukrotnie używaną świecę średniociepłą, 12x5g balasty z tasmą dwustronnie lepną do wyważenia modelu, alternatywne mocowanie tylnego koła, bowden do dokończenia popychacza gazu, 2 popychacze do adaptacji w modelu jako alternatywę dla mojego rozwiązania skręcania lotek, dwa zapasowe orczyki do serw, olej mineralny do filtrów powietrza gaźników do spalinek, 51,7 ml -1,75 fl. oz. f-my Duratrax - tak wiem, w lotniczych silnikach zazwyczaj nie stosuje się filtórw w gaźnikach, ale ja polecam to zrobić.. wystarczy kawałek gąbki o drobnej fakturze, opaska zaciskowa i pare kropel oleju i jest tanim kosztem zrobione dodatkowe zabezpieczenie silnika...

 

Kompletny silnik Super Tigre 34 ring, 5,5 cm3, 0,98 KM, praktycznie nowy - po dotarciu na 5% nitro na lekkim przelaniu - według mnie ma super kompresję!!, świeca os max #8, Filtr paliwa aluminiowy MP-JET, gaźnik, tłumik, komplet śrub, podkładek i nakrętek do mocowania, kołpak 3 ramienny 50mm + śmigło 3 ramienne Graupner 9-7", Silikonowy przewód paliwowy 5,5/2,4 mm (około 145 cm) - raz używany do poboru próbki Silnik jest prawie dopasowany do łoża w samolocie... o tym dalej.

 

W skład zestawu wchodzi też skrzynka startowa z panelem na mosfetach jak na stronie: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/MING-YANG-MODEL/Panel-startowy-z-pompka-212-2.html

skrynka startowa wykonana z mdf-u + wspomniany panel+ grzałka świecy + pompa paliwa dwukierunkowa z wężem i końcówką + zawór tankujący + nakrętka z wężykiem do standardowych baniaków Model Technics + rozrusznik Thunder Tiger do 15cm3 + akumulator żelowy 7Ah + ładowarka sieciowa do akumulatora + imadło modelarskie.

Wszystko w bardzo dobrym stanie .. kilkukrotnie używane w celu odpalenia lub dotarcia silnika (jest pare plam od paliwa). Skrzynka posiada miejsca do schowania podzespołów oraz szufladę po wyjęciu której jest dostęp do aku. Do skrzynki dokładam dwa baniaki paliwa 5%. Model technics sport - prawie 2,5 litra i Meccamo - prawie 2 litry - z baniaków zostały jedynie pobrane próbki do docierania silnika lub do porównania palności.

Do szybkiego tankowania dodaję strzykawkę + dwa wężyki różnej długości.

 

W skład zestawu wchodzi tez nówka aparatura HK-T6A V2, 6ch, 2,4 GHz, mode2 (gaz w lewym drążku) z dedykowanym odbiornikiem 6ch - zakupiona specjalnie tak jak powyższe rzeczy do dokończenia i w pełni wyposażenia tego samolotu. Do aparatury dodaję kabel USB do podłączenia aparatury do komputera oraz oprogramowanie: sprawdzony i działający sterownik do kabelka oraz soft do programowania aparatury. Brak zworki bindującej - kot mi pogryzł kabelek i nie nadaje się ta zworka do sprzedaży.

Aparatura oczywiście jest zbindowana i już zaprogramowana pod ten model.

 

Podsumowując - co według mnie należy jeszcze zrobić aby latać?:

 

1. doszlifować wewnątrz łoże pod silnik w samolocie - delikatnie po bokach (przód juz doszlifowałem walcowatym, drobnym kamieniem umieszczonym w wiertarce) + nawiercić dwa otwory w łożu (dwa pasują po przymiarkach).

 

2. wstawić silnik + dociąć, poprowadzić i zamocować przewody paliwowe + dociąć linkę popychacza gazu do odpowiedniej długości, zamocowac bowden kontrolując jednocześnie wychylenia serwera

 

3. zatankować zbiornik

 

4. wstawić baterie do koszyka (4xAA - brak w zestawie), zamocować czerwoną kabinę - polecam na rzepy - jeden już wstawiłem w kabinie - brakuje jeszcze 3 - dołożę je przy sprzedaży i opiszę moją propozycję gdzie je umieścić.

 

5. wyważyć model

 

6. sprawdzić ustawienia i wychylenia serw, wyregulować silnik (był skręcony na zimę), dotankować po regulacji .....

 

.... i można próbować swoich sił w locie.

 

Waga modelu i skrzynki (moje pomiary lub dane od producenta):

- samolot z osprzętem (bez baterii) - 969 gram

- paliwo do zbiornika - 100 gram

- silnik z tłumikiem - 382 gramy

= około 1450 gram czyli w przybliżeniu z bateriami około 1500 gram gotowego do lotu.

 

- skrzynka z osprzętem i paliwem = około 11800 gram

 

Według moich obliczeń silnik ma około 2,2÷2,5 [kg] ciagu (w zależności od śmigła) zatem jest spory zapas mocy - zresztą ten silnik to chyba max co można wsadzić do tego modelu.. na większy poprostu nie ma juz miejsca.

 

Uwaga: Nie mam możliwości przy wizycie odpalenia silnika - nie mam już stanowiska do zamocowania silnika, a do samolotu jeszcze nie wchodzi- jeśli ktos ma możliwość to proszę ze sobą zabrać stanowisko ze zbiornikiem, to odpalimy go na balkonie :).

 

Jednakże gwarantuję, że ładnie chodzi i ma bardzo dobrą kompresję.

 

Uff mam nadzieję, że wszystko opisałem.

 

W razie pytań proszę pytać - "pytanie do sprzedającego"

 

Przypominam - odbiór jedynie osobisty!!!!

 

Pozdrawiam