Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SAMOLOT OSOBOWY I-23 MANAGER Baron NOWA spis

10-02-2014, 16:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 64 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 64 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 3935476639
Miejscowość Katowice
Licytowało: 1    Wyświetleń: 6   
Koniec: 10-02-2014 16:14:06

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

SAMOLOT OSOBOWY I-23 MANAGER

Alfred Baron

Wydawnictwo: Instytut Lotnictwa, 2012
Oprawa: twarda
Stron: 364
Stan: NOWA

SPIS TREŚCI:

Wprowadzenie   

1. Geneza budowy samolotu 1-23   

2. Prognoza lotnictwa ogólnego przeznaczenia w Polsce sporządzona w 1990 roku   
2.1. Stan lotnictwa ogólnego przeznaczenia w Polsce
przed rokiem 1990    
2.2. Prognoza zapotrzebowania na samoloty ogólnego przeznaczenia sporządzona w 1990 roku   
2.3. Realizacja programu rozwoju samolotu osobowego 1-23   
2.3.1. Rynek samolotów ogólnego przeznaczenia w 1989 roku   

3. Założenia projektowe i dane techniczne   
3.1. Ogólne wymagania   
3.2. Założenia techniczne   
3.2.1. Charakterystyka ogólna   
3.2.2. Wersje samolotu i przeznaczenie   
3.2.3. Charakterystyka konstrukcyjna   
3.3. Dane techniczne wersji projektowych   
3.4. Przewidywane efekty   

4. Problemy finansowania rozwoju   

5. Aerodynamika i dynamika samolotu w zakresie
dużych kątów natarcia   
5.1. Badania modelu samolotu w zakresie dużych kątów natarcia   
5.1.1.    Ocena wyników   
5.2. Badania przeciągnięcia w locie   
5.3. Korkociąg   
5.3.1. Analiza korkociągu   
5.3.2. Analiza skuteczności sterów na etapie projektowania   
5.3.3. Badania korkociągu w locie   
5.4. Zamierzenia EASA dotyczące zmian przepisów CD-23.221 odnoszących się do korkociągu samolotów kategorii normalnej .
5.5. Bibliografia   

6. Kompleksowy system ratunkowy samolotu osobowego   

7.Dowodzenie wytrzymałości zespołu skrzydło-podwozie   
7.1. Ogólne zasady przeprowadzania prób wytrzymałościowych   
7.2. Próba statyczna przypadku lądowania i związane z nią problemy ...
7.3. Badania dynamiczne zespołu skrzydło-podwozie   
7.4. Bibliografia   

8. Problemy zmęczeniowe   
8.1. Wprowadzenie   
8.2. Analiza zmęczeniowa konstrukcji samolotu   
8.3. Dowodzenie trwałości struktury kompozytowej samolotu 1-23   
8.4. Zdarzenia lotnicze spowodowane zmęczeniem materiału   
8.4.1. Awaryjne lądowanie   
8.4.2. Zaskakujący wynik przeglądu przedlotowego   
8.5. 70 Reguł konstruowania części i zespołów lotniczych odpornych na zmęczenie   
8.6. Bibliografia   

9. Badania dynamiczne foteli i problemy crashowe   
9.1. Wprowadzenie   
9.2. Badania dynamiczne foteli samolotu 1-23   
9.3. Analiza testu crashowego   
9.4. Bibliografia   

10. Zabezpieczenia przed następstwem wyładowań atmosferycznych   
10.1. Wprowadzenie   
10.2. Zabezpieczenie samolotu 1-23 przed skutkami wyładowań elektrycznych   
10.3. Wymagania przepisów dotyczących zabezpieczenia samolotu przed wyładowaniami atmosferycznymi i problemy związane
z wykazaniem ich spełnienia   
10.4. Wyniki badań wysokonapięciowych i wielkoprądowych samolotu 1-23   
10.4.1. Założenia i sposób realizacji   
10.4.2. Wyniki badań   
10.5    Bibliografia   

11. Odwieczny problem zmniejszania masy konstrukcji   
11.1.    Wprowadzenie   
Ocena ciężarowa i ekonomiczna rozwiązań projektowych   
112. Program zmniejszenia masy konstrukcji   
113. Bibliografia   

12. Pytania o koszty   
12.1. Wprowadzenie   
12.2. Koszty produkcji   
12.3. Koszty operacyjne   
12.4. Koszty podróżowania   
12.5. Analiza porównawcza kosztów podróży służbowej   

13. Obszar zastosowania małych samolotów.
Potrzeba opracowania strategii rozwoju   
13-1.    Wprowadzenie   
132. System transportu małymi samolotami   
133. Infrastruktura transportowa   
134. Główne cechy STMS   

Załączniki:
1. Opis i dane techniczne samolotu 1-23 „Manager"   
2. Galeria zdjęć   
3. Porównanie poziomu technicznego samolotu z poziomem najnowszych odpowiedników na świecie   
4. Przebieg budowy i certyfikacji samolotu 1-23 „Manager"   
5. Opinie Instytucji i Ekspertów o samolocie 1-23 „Manager"   
6. Opinie pilotów   
7. Porównanie właściwości transportowych 5-miejscowego samo­chodu i samolotu osobowego na trasach powyżej 200 km
w warunkach polskich   
8. Świadectwo typu sprzętu lotniczego i świadectwo zdatności
w zakresie hałasu   
9. Samolot 1-23 „Manager". Wyróżniające właściwości   


ALFRED BARON

Urodzony 4 kwietnia 1932 roku w Saint-Aybert we Francji, dr inż.. absolwent Moskiewskiego Instytutu Lotniczego MAI. specjalista projektowania i budowy samolotow.W 1957 roku podjął pracę WSK Mielec, gdzie pracował do 1971 roku piastując stanowiska kierownicz konstrukcyjno-badawcze. Był kierownikiem sekcji aerodynamicznej, głównym dwusilnikowego samolotu rolniczego M-12, kierownikiem biura konstrukcyjnego opracowującego dokumentację seryjną śmigłowca Mi-2. współautorem koncepcji samolotu naddżwiękowego M-7, organizatorem i kierownikiem Działu Prób Silników Wysokoprężnych i Aparatury Paliwowe| w WSK- Mielec który powstał po zakupie licencji na produkcję silników wysokoprężnych Leyland.W latach 1972- 1979 był dyrektorem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Pojazdów Szynowych w Poznaniu.W tym czasie obronił pracę doktorską na Politechnice Poznańskiej traktującą o badaniach oporu aerodynamicznego pojazdów szynowych. W 1979 roku przeniesiony służbowo do Instytutu Lotnictwa na stanowisko Zastępca Dyrektora ds. Rozwoju Konstrukcji i jednocześnie mianowany Głównym Konstruktorem samolotu szkolno-bojowego 1-22 „Iryda". Stanowiska te piastował aż do zakończenia wstępnych badań w locie samolotu 1-22 w 1987 roku. Następnie zainicjował nowatorski program budowy małego czteromiejscowego samolotu dyspozycyjnego wykonanego całkowicie z materiałów kompozytowych w technologii preimpregnatów i został jego głównym konstruktorem. Samolot ten o oznaczęi „Manager" uzyskał w 2002 roku od Urzędu Lotnictwa Cywilnego certyfikat 23 Od 2003 roku do chwili obecnej zajmuje się problematyką
Zainicjował europejski projekt badawczy „European Persona" oraz krajowy „System Transportu Małymi Samolotami" (STMS), które to projekty są w trakcie realizacji. Pełni w nich funkcję managera merytorycznego.
W latach 60-tych szkolił się w Anglii w firmie Leyland Motors, a w latach 1970-71 studiował na French Petroleum Institute w Paryżu jako stypendysta ONZ. Jest autorem książek o tematyce lotniczej i autorem lub współautorem wielu publikacji i prac naukowo-badawczych oraz beneficjentem grantów krajowych i europejskich.
Wyróżniony licznymi nagrodami i odznaczeniami, w tym Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski i najwyższym polskim wyróżnieniem lotniczym „Błękitne Skrzydła".

 

ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z NASZĄ OFERTĄ KSIĄŻEK Z KATEGORII

- LOTNICTWO -

 

 

SAMOLOT OSOBOWY I-23 MANAGER Baron NOWA spis

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt