Przedmiotem aukcji jest samolot do złożenia
"Christen Eagle" wykonany w całości z białego XPS.
Dane techniczne:
dł - 68cm
szer - 75cm
wys - 26cm
waga - 69gr
Model składa się z 22 części ( + linki) precyzyjnie wyciętych techniką CNC. Aukcja przeznaczona jest dla modelarzy i osób które mają podstawowe doświadczenie w budowie modeli latających. Model jest zaprojektowany tak, aby waga jego była niezwykle mała, niektóre części poszycia mają 1mm gr (możliwe bardzo małe prędkości przelotowe), po olinowaniu kontrukcja staje się sztywna. Niska waga tego dwupłatowca pozwala latać wolno i długo. Model robi super wrażenie wizualne . Modelarze którzy lubią lekkie i piękne modelarstwo i mają trochę cierpliwości do sklejania powinni być z tego modelu zadowoleni.
W zestawie znajdują się;
- wszystkie części wykonane z XPS (bardzo dobrej jakości)
- linki do olinowania,
- 2szt. elementów 15x15x3mm i 2szt 15x15x1 do własnych improwizacji
Po dokonaniu zakupu instrukcję budowy modelu wysyłam na e-mail.
Dodam jeszcze kilka wskazówek odnośnie budowy tego modelu.
Krótki opis :
ten dwupłatowiec jest bardzo lekki, więc proponuję zastosować elementy wyposażenia mikro.
Ja wyposażyłem go w:
silnik-DUALSKY XM2822CA waga ok.30g, pobór prądu do 7A max 10A 15s, cena ok 80 zł. regulator-do 11A ok 80 zł, serwa-dwa serwa mini waga ok 4 gr. cena za szt. ok 25 zł.
pakiet -2s 800mA 37zł.
z tym wyposażeniem samolot leci pionowo do góry.
Co do montażu poszczególnych części wyposażenia polecam:
Serwomechanizmy zamontować w przedniej części kadłuba, to umożliwi montaż pakietu li-po w korzystnym i wygodnym miejscu tj. w części kabiny pilota.Dobrze jest wzmocnić od środka przednią część kadłuba tkaniną załączoną do paczki, znacznie zwiększy to odporność na nie udane lądowania. Powinno się wzmocnić elementy (S2a oraz S2b) i krawędzie skrzydeł np. naklejając pręciki z włókna węglowego, to z kolei ochroni skrzydła przed brzydkimi zgniotkami powstałymi podczas lądowania w krzakach, wysokich trawach itp.
Podwozie jak i elementy łączące górne skrzydło z kadłubem można wykonać z włókna węglowego oraz rurek termokurczliwych.
Takie rozwiązanie sprawia, że model wygląda jeszcze ciekawiej.
Trochę o lataniu:
z uwagi na to że samolot jest lekki, latać można jedynie przy bezwietrznej pogodzie, ewentualnie przy lekkim ruchu powietrza.
Potrzebna jest conajmniej aparatura 3-kanałowa (silnik i dwa serwa ,ster wys. i ster kierunku na ogonie). samolot tak przygotowany nadaje się do spokojnych rekreacyjnych lotów .trzeba jednak przyznać, że przydały by się podstawowe umiejętności w pilotażu . Proponuje zachować ostrożność ze sterem wys.(najlepiej na początku go nie używać) model można wznosić i obniżać lot samym silnikiem (to dość bezpieczny i stabilny lot) . Dobrze by było gdyby regulacja obrotów silnika była płynna a nie stopniowa ponieważ ten model z tą wagą jest dość nerwowy w powietrzu .
tak lata ten ekonomiczny lekki dwupłatowiec
http://www.youtube.com/watch?v=qvwhcpNDwDc
http://www.youtube.com/watch?v=_AquZRzzh8E
http://www.youtube.com/watch?v=0fqZM92ElJ4
Zapraszam do zapoznania się z galerią samolotu:
Christen Eagle http://www.fotosik.pl/u/obsydian1000/album/[zasłonięte]10223
Kontakt
[zasłonięte]@poczta.onet.pl
tel. 508-[zasłonięte]-954