OPIS PRODUKTU
SAMOCHODY OSOBOWO-TERENOWE - nowość!
Dzieje rozwoju konstrukcji samochodów terenowych
Samochody współczesne i rozwiązania nietypowe!
W książce bardzo ciekawie przedstawiono dzieje rozwoju konstrukcji samochodów terenowych, począwszy od pierwszych bryczek motorowych przez bogatą i obfitującą w niezwykłe wydarzenia historię z czasów II wojny światowej, aż po samochody współczesne i rozwiązania nietypowe (np. pojazdy księżycowe). Przedstawiono konstrukcje z całego świata (nowe trendy w budowie i wyposażeniu), nie pominięto produkcji polskiego przemysłu motoryzacyjnego.
SAMOCHODY OSOBOWO-TERENOWE
Spis treści:1. WPROWADZENIE2. POWSTANIE I ROZWÓJ SAMOCHODÓW OSOBOWO-TERENOWYCH Co to jest samochód osobowo-terenowy?Pierwsze bryczki motorowe i wyścigi po bezdrożach Samochody dla wojska Jeepy wygrały II wojnę światową Wojenni konkurenci Jeepa Udany Land Rover Nowe funkcje samochodu osobowo-terenowegoPojazdy księżycowe Polskie konstrukcje prototypowe 3. WSPÓŁCZESNE SAMOCHODY OSOBOWO-TERENOWE Stara i nowa ojczyzny samochodu osobowo-terenowego Europejskie samochody osobowo-terenowe Nowe trendy – pojazdy rekreacyjne Samochody osobowe 4x4 4. KONSTRUKCJA SAMOCHODÓW OSOBOWO-TERENOWYCH Zasadnicze wymiary zewnętrzne Nadwozie Silniki Układ przeniesienia napędu Zawieszenie kół Ogumienie Wyposażenie dodatkowe – tuning 5. OPISY TECHNICZNE SAMOCHODÓW OSOBOWO-TERENOWYCH W tym rozdziale bardzo szczegółowo opisano konstrukcję ponad 30 modeli samochodów osobowo–terenowych (szczegółowe dane techniczne, w tym te najważniejsze dla pojazdów 4x4, jak prześwit, głębokość brodzenia, kąt natarcia, kąt zejścia, kąt rampowy, kąt pokonywania wzniesień i inne). Opisy uzupełniono unikatowymi ilustracjami, w dużej części kolorowymi. Wybrano modele najbardziej popularne w Polsce i cieszące się największym uznaniem wśród polskich kierowców, zaczynając (alfabetycznie) od samochodu Audi Q5, poprzez Ford Kuga, Honda CR-V, Kia Sportage, Skoda Yeti, Subaru Forster, aż po Volvo C60.Nie zapomniano o takich legendach wśród terenówek, jak Hummer H2, Mercedes-Benz G, Land Rover Defender i Range Rover, a także o najpopularniejszych konstrukcjach polskich (Hooker) i rosyjskich (Lada 4x4).A co Autor rozumie pod pojęciem "samochód osobowo-terenowy". Oto fragment autorskiego "Wprowadzenia" do książki:(...) Samochody, które przedstawiam w książce zyskują coraz większą popularność, w Stanach Zjednoczonych szczególnie od lat sześćdziesiątych, a w Europie od początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Także w Polsce również wzrasta nimi zainteresowanie. Jeśli w 2001 roku sprzedano 3800 samochodów, co stanowiło zaledwie 1,2% udziału w rynku, to w roku 2005 sprzedaż wyniosła 10 675 sztuk stanowiąc 4,5% rynku zbytu nowych pojazdów. Największą popularność samochodów osobowo-terenowych obserwuje się jednak w ostatnich latach, w porównaniu do 2005 roku wzrosła ona niemal 3,5-krotnie osiągając w 2009 roku sprzedaż 35 121 sztuk. Pojazdy te stanowią jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentu polskiego rynku.Nazwałem je osobowo-terenowe uważając, że jest to najtrafniejsza nazwa obejmująca zarówno pojazdy prawdziwie terenowe, które w wojsku określa się jako lekki samochód terenowy, jak i te, o których często się mówi (...) SUV lub crossover."Książka nawiązuje do wydanego w połowie poprzedniej dekady opracowania inż. Zdzisława Podbielskiego „Łaziki”, które było bestsellerem na rynku książek motoryzacyjnych.
Kup Teraz! Książka dla prawdziwych fanów i entuzjastów motoryzacji - polecamy!