Samochody osobowe Polski Fiat 508 i 518
Historia rozwoju konstrukcji oraz szczegółowe opisy techniczne i dane eksploatacyjne samochodów Polski Fiat 508 i 518, początkowo montowanych, a później produkowanych seryjnie na podstawie licencji przez Fabrykę Samochodów Osobowych i Półciężarowych Państwowych...
Wydawnictwo | WKŁ (Wydawnictwa Komunikacji i Łączności) |
Wymiary: | 195 x 250 |
Oprawa: | twarda | ISBN: | 83-[zasłonięte]-1471-6 |
Historia rozwoju konstrukcji oraz szczegółowe opisy techniczne i dane eksploatacyjne samochodów Polski Fiat 508 i 518, początkowo montowanych, a później produkowanych seryjnie na podstawie licencji przez Fabrykę Samochodów Osobowych i Półciężarowych Państwowych Zakładów Inżynierii w Warszawie. Niegdyś samochody te tworzyły podwaliny motoryzacji II Rzeczypospolitej, dzisiaj nieliczne ocalałe egzemplarze są ozdobami muzeów i kolekcji prywatnych. Całość zilustrowano archiwalnymi fotografiami i szczegółowymi rysunkami. Na okładce - obraz Wojciecha Kossaka "Góralskie wesele".
Jan Tarczyński - absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, historyk, publicysta, dziennikarz, pasjonat starych pojazdów, w szczególności motocykli. Znany i ceniony w światku motocyklistów i miłośników pojazdów militarnych, współzałożyciel Fundacji Ochrony Zabytków Militarnych Polskiego Towarzystwa Historycznego w Wielkiej Brytanii. Autor kilkunastu książek m.in. tytułów: Polskie motocykle 1[zasłonięte]918-19, Pojazdy Armii Krajowej w Powstaniu Warszawskim (książka dostępna w bibliotekach) i wielu artykułów prasowych.
Tomasz Szczerbicki - autor wielu artykułów prasowych w Polsce i za granicą.
Zawarcie umowy licencyjnej z Fiatem
Polski Fiat 508
Polski Fiat 518
Co pozostało z tamtych lat?