Spis treści:
DO CZYTELNIKA
Wstęp
Zasady klasyfikacji samochodów według FIA
Rajdy i inne imprezy szosowe
Podstawowe wymagania szczegółowe
Międzynarodowe wyścigi samochodowe
Dawniej obowiązujące formuły wyścigowe
Międzynarodowe znaki rozpoznawcze
Kraje europejskie
Kraje pozaeuropejskie
Nadwozia samochodów osobowych
Podstawowe pojęcia określenia i wymiary
Tłokowy silnik spalinowy
Suw tłoka
Czterosuwowy
Dwusuwowy
Rzędowy
Widlasty
Eoxer
Średnica cylindra
Skok tłoka
Pojemność skokowa
Stopień sprężania
Moc znamionowa
Moc trwała
Moc zredukowana
Moc podatkowa silnika
Pojemnościowy wskaźnik mocy
Prędkość biegu silnika
Prędkość biegu jałowego
Prędkość maksymalnego momentu obrotowego
Szybkobieżność znamionowa
Szybkobieżność dopuszczalna
Moment obrotowy
Moment maksymalny silnika
Zakres użytecznych prędkości biegu
Osprzęt silnika
Zasilanie gaźnikowe
Zasilanie wtryskowe
Pompa paliwa
Zasilanie opadowe
Układ zapłonowy
Rozdzielacz zapłonu
Świeca zapłonowa
Wyprzedzenie zapłonu
Prądnica
Alternator
Rozrusznik
Akumulator
Chłodzenie powietrzem
Chłodzenie wodą
Obieg przymusowy
Obieg samoczynny
Termostat
Olejenie rozbryzgowe
Olejenie ciśnieniowe
Olejenie mieszankowe
Smarowanie dodatkowe
Napęd
Układ napędowy
Silnik z przodu
Silnik z tyłu
Koła pędne
Sprzęgło
Sprzęgło cierne
Sprzęgło suche
Sprzęgło mokre
Dwupedałowe prowadzenie samochodu
Sprzęgło automatyczne
Sprzęgło półodśrodkowe
Sprzęgło hydrokinetyczne
Przekładnia zębata
Skrzynka biegów
Przekładnia synchronizowana
Przekładnia cichobieżna
Przekładnia bezpośrednia
Przekładnia przyspieszająca
Przekładnia planetarna
Działanie przekładni planetarnej
Przekładnia hydrokinetyczna
Zasada TRILOK
Nastawna kierownica przekładni hydrokinetycznej
Przekładnia półautomatyczna
Automatyczna skrzynka biegów
Przekładnia główna
Zazębienie spiralne
Zazębienie hipoidalne
Przełożenie całkowite
Systemy automatyzacji napędów
samochodów osobowych
Sprzęgła automatyczne
Przekładnie przyspieszające
Półautomatyczne skrzynki biegów
Automatyczne skrzynki biegów
Podwozie
Podwozie samochodu
Rama
Nadwozie półsamonośne
Nadwozie samonośne
Rama podłużnicowa
Rama centralna
Rama płytowa
Rama kratownicowa
Zależne zawieszenie
Niezależne zawieszenie
Oś przednia
Oś tylna
Tylny most napędowy
Przedni most napędowy
Typowe zawieszenie kół samochodów osobowych
Typowe zawieszenia zależne
Typowe zawieszenia niezależne
Typowe sposoby łożyskowania
pędnych kół tylnych
Resor piórowy
Sprężyna śrubowa
Progresywność sprężystego elementu zawieszenia
Drążek skrętny
Gumowy element sprężysty zawieszenia
Powietrzny element sprężysty
Hydro-pneumatyczny element sprężysty
Hydro-elastyczny element sprężysty
Stabilizator
Amortyzator
Drążek PANHARD
Silentbloc
Hamulec
Zwalniacz
Urządzenie siłownikowe
Urządzenie wspomagające
Układ kierowniczy
Mechanizm kierowniczy
Mechanizm zwrotniczy
Wymiary główne samochodów
Obrys (gabaryt) samochodu
Długość samochodu
Szerokość samochodu
Wysokość samochodu
Rozstaw osi
Rozstaw kół
Prześwit poprzeczny
Prześwit podłużny
Kąt natarcia
Zwis przedni
Kąt zejścia
Zwis tylny
Najmniejszy promień skrętu
Najmniejszy zewnętrzny promień zawracania
Najmniejszy wewnętrzny promień zawracania
Najmniejsza szerokość skrętu Ustawienie kół jezdnych samochodu
Zbieżność kół przednich
Rozbieżność kół przednich
Pochylenie koła
Promień zataczania
Pochylenie sworznia zwrotnicy
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
Charakterystyczne ciężary samochodu
Ciężar podwozia
Ciężar nadwozia
Ciężar własny samochodu
Ciężar maksymalny lub największy ciężar dopuszczalny
Obciążenie na oś
Ciężar własny na jednostkę mocy
Ciężar maksymalny na jednostkę mocy
Szybkości samochodów
Szybkość maksymalna
Użyteczna szybkość maksymalna
Szybkość teoretyczna przy 1000 obr/min
Rozwój konstrukcyjny samochodów osobowych
Uwagi ogólne
Nadwozia
Silniki
Układy napędowe
Podwozia
Osprzęt elektryczny
Bezpieczeństwo ruchu
Opisy techniczne
ALFA ROMEO Giulietta i pochodne
ALFA ROMEO 2000 Sprint i Spider
AUSTIN 850, 850 Countryman i Cooper
AUSTIN A 35 i A 40 MK. II
AUSTIN A 60 i 60 Coutryman
AUSTIN A 110 Westminster
AUSTIN HEALEY Sprite
AUSTIN HEALEY 3000
AWE Wartburg 311 i 312
A WE Wartburg Sport
BENTLEY S i S'2
EERKELEY Twosome i Four-sorne
BMW Isetta i Isetta Dreirad
BMW 600
BMW 700
BMW 1500
BMW 2,6 i 3,2
BMW 507
BORGWARD Isabella i Isabe-Ila TS
BORGWARD Hansa 2400
BRISTOL 406
BUICK Lc Sabre 4400
BUICK Invicta i Elektra
CADILLAC 62, 60 i 75
CADILLAC Eldorado
CHECKER Ag
CHEYROLET Corvair 500 i 700
CHĘYROLET Chevy II
CHEYROLET Corvette
CHEYROLET Biscayne, Bel Air i Impala
CHRYSLER Newport
CHRYSLER New Yorker
CITROEN 2 CV i pochodne
CITROEN Ami 6
CITROEN ID 19, Break i DS 19
CZAJKA M-13
DAF 750 i Daffodil
DAIMLER Majestic
DAIMLER DK 400
DATSUN Bluebird PL 312
DE SOTO Firesweep, Diplomat i Gustom
DKW Junior
DKW F 12
DKW 900
DKW 1000 i 1000 Sp
DODGE Lancer 170 i 770
DODGE Kingsway
DODGE Dart Phoenix
DODGE Gustom Royal i Polara
DODGE Sierra i Gustom Sierra 2
EDSEL Ranger i Yillager
EDSEL Corsair
FERRARI 250
FIAT 500
FIAT 500 Sport
FIAT 600 i 600 D
FIAT Multlpla i 600 D Multipla 2
FIAT 1100 Export, Familiare i Specjale
FIAT 1200
FIAT 1300 i 1500
FIAT 1800 i 2100
FIAT 1800 B i 2300
FORD ANGLIA Popular
FORD ANGLIA i Anglia Super $
FORD ANGLIA Consul Classic 315 i Capri 335
FORD ANGLIA Consul 375
FORD ANGLIA Zephyr i Zodiac
FORD NRF Taunus 12 M
FORD NRF Taunus 17 M
FORD NRF Taunus Turnier 17 M
FORD NRF Taunus 17 M TS
FORD USA Falcon
FORD USA Fairlane Six
FORD USA Fairlane V 8
FORD USA Galaxie
FORD USA Gustom Six i V 8
FORD USA Thunderbird
FORD USA Station Wagon
FSO Syrena
FSO Warszawa
GAZ Wołga M-21D I M-21W
GOGGOMOBIL Isard TS/TC
400 Coupe i Isard TS/TC 300
Coupe
GOGGOMOBIL Isard T 400, T 300 i T 250
GOGGOMOBIL Isard T 700 i T 600
HILLMAN Minx, Husky i Super Minx
HUMBER Hawk
HUMBER Super Snipe
IMPERIAŁ Crown i le Baron
INNOCENTI 950 i A 40
JAGUAR 2,4 i 3,4
JAGUAR Mark VIII i IX
JAGUAR XK 150 i 150 S
JAGUAR E Type
KOMUNARD Zaporożec
LANCIA Appia Serie 3
LANCIA Flayia
LANCIA Aurelia
LANCIA Flaminia
LINCOLN Capri
LINCOLN Premierę i Mark IV
Continental
LLOYD LT 600
MASERATI 5000 GT
MAZDA R 360
MERCEDES-BENZ 180 i 180 D
MERCEDES-BENZ 190 SL
MERCEDES-BENZ 190 i 190 D
MERCEDES-BENZ 220 S i 220 SE
MERCEDES-BENZ 300 Automatic
MEBCEDES-BENZ 300 SL
MERCURY Comet
MERCURY Monterey
MERCURY Meteor
MERCURY Park Lane
MG Midget
MG Magnette Mark III
MG MGA i Twim Cam
MORRIS 1000
MORRIS Oxford Serie III
MORRIS Oxford Serie VI
MOSKWICZ 402 i 403
MOSKWICZ 407 i 423 H
NSU Prinz III, Sport Prinz i Prinz IV
OLDSMOBILE 88 i 98
OPEL 1200, Rekord 1500 i 1700 i pochodne
OPEL Kapitan 80 KM
OPEL Kapitan 90 KM
PANHARD Dyna i pochodne
PEUGEOT 203
PEUGEOT 403 i 404
PLYMOUTH V8 MP2 i pochodne
PONTIAC Six Canadian
PONTIAC Catalina i Star Chief
PORCHE 356 A i pochodne
PORCHE 356 A Carrera i pochodne
PORCHE 1500 RSK Spider
PRINCES IV i IV LWB
RAMBLER Six
RAMBLER American
RAMBLER Rebel V 8
RAMBLER Ambasador V 8
RED FLAG 5,6 L
RENAULT R4 i R3
RENAULT Dauphine i Ondine
RENAULT Floride
RENAULT Dauphine Gordinl
RENAULT Fregatę i Domaine
RILEY 2,6 L
ROLLS-ROYCE Silver Cloud
Silver Wraith i Phanton
ROYER 60, 75 i 80
ROYER 90, 105 i 100
ROYER 3 Litre
SACHSENRING TRABANT
P-50 i P-60
SACHSENRING P70
SIMCA ARONDE Ifln
SIMCA Aronde Etoile
SIMCA Aronde Montlhery Sp
SIMCA Ariane Miraraas
SIMCA Yedette 59
SINGER Gazelle III i IHa
SKODA 440 Spartak
SKODA Octavia (Super i Combi)
SKODA Felicia
STANDARD Ten (Companion i Pennant)
STANDARD Ensign
STANDARD Vignale Yanguard III
STEYR 2000 i 2300 Sport
STUDEBAKER Lark VI i Silver Hawk 6
STUDEBAKER Lark VIII i Silver Hawk 8
SUBARU 360
SUNBEAM Rapier II
SUNBEAM Rapier III A
TALBOT Lago America EXP 13
TATRA T 603
TOYOPET RS 21
TRIUMPH TR 4
TRIUMPH Herald
TRIUMPH Herald 1200
VAUXHALL Victor i pochodne
VAUXHALL Cresta i Velox
VOLYO PV 544
VOLYO P 122 S, P 121, P 132, P 131 i P 221
VOLYO P 1800
VW 1200 i pochodne
VW 1500 i pochodne
WOLSELEY Kornet
WOLSELEY 1500 i Fleet Model
WOLSELEY 15/60
WOLSELEY 6/99
ZIŁ 111
ZIM 3,4 L