ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]02047 |
Wymiar: |
15.0x21.0cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
376 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,92 kg |
Indeks: |
558[zasłonięte]01125KS |
Rok wydania: |
2012 |
Wydawca: |
Alma-Press |
Autor: |
Kamiński Andrzej Antoni |
Stan: |
Nowa |
Rodzaj okładki: |
Twarda |
Opis książki
Podtytuł: Pakiet
Pakiet składa się z dwóch książek „Samochody osobowe i osobowo-terenowe Wojska Polskiego 1
[zasłonięte]918-19” + „Samochody pancerne i transportery opancerzone Wojska Polskiego 1
[zasłonięte]918-19”.
Samochody osobowe i osobowo-terenowe Wojska Polskiego 1
[zasłonięte]918-19
W oparciu o blisko 200 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię zmotoryzowania Wojska Polskiego w 4 strukturach organizacyjnych:
* Samochody osobowe Armii II Rzeczpospolitej. Po raz pierwszy prezentujemy zestawienie marek samochodów osobowych, których używali nasi żołnierze podczas wojny polsko–bolszewickiej. Opisujemy również rozwój wojskowej motoryzacji do wybuch II wojny światowej.
* Samochody osobowe używane przez Armię Krajowa w czasie okupacji. To temat prawie zupełnie nieznany. Armia Krajowa używała kilkuset samochodów osobowych.
* Samochody osobowe Polskich Sił Zbrojnych w latach 1939 – 1947. Samochody francuskie, angielskie, amerykańskie, kanadyjskie oraz spora liczba aut zdobycznych – wszędzie tam, gdzie służyli polscy żołnierze – m.in. Francja, Wielka Brytania, Armia Polska na Wschodzie, 2 Korpus Polski.
* Samochody osobowe Ludowego Wojska Polskiego w latach 1943 – 1950. Do niedawna temat zupełnie nieznany. Warto wiedzieć, że pierwszych latach po zakończeniu wojny 80% samochodów osobowych Ludowego Wojska Polskiego były to pojazdy amerykańskie.
W omawianym okresie żołnierze z orzełkiem na czapce używali ponad 150 marek samochodów osobowych i osobowo-terenowych – etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy to przez darowizny (w czasie pokoju), czy zdobycznych (w czasie wojny).
Samochody pancerne i transportery opancerzone Wojska Polskiego 1
[zasłonięte]918-19
W oparciu o blisko 250 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię ponad 50 marek samochodów pancernych i transporterów opancerzonych Wojska Polskiego z lat 1
[zasłonięte]918-19 – etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy produkowanych we własnym zakresie (w latach 1
[zasłonięte]919-19), czy zdobycznych (w czasie wojny).
Prezentujemy zestawienie marek samochodów pancernych, których używali nasi żołnierze podczas wojny polsko–bolszewickiej. Przedstawiamy samochody pancerne będące w uzbrojeniu Wojska Polskiego w latach 1
[zasłonięte]918-19. Piszemy o pojazdach bojowych używanych przez Armię Krajową – było to kilka samochodów pancernych i transporterów opancerzonych używanych w okresie Powstania Warszawskiego.
W Polskich Siłach Zbrojnych w latach 1939 – 1947 etatowym wyposażeniem były samochody pancerne i transportery opancerzone produkcji francuskiej, angielskiej, amerykańskiej, kanadyjskie, a nawet indyjskiej. Użytkowana też pewną liczbę pojazdów zdobycznych.
W Ludowym Wojsku Polskim w latach 1943 – 1950 używano stosunkowo niewiele typów samochodów pancernych i transporterów opancerzonych. Prezentujemy pojazdy używane także w okresie późniejszym.