Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Samochód pancerny WZ. 29 URSUS

23-03-2015, 11:42
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 14.99 zł     
Użytkownik Zdebu
numer aukcji: 5173624444
Miejscowość Józefów k. Otwocka
Wyświetleń: 4   
Koniec: 23-03-2015 11:39:26

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rodzaj: Albumy i książki
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Autor: Rajmund Szubański Wydawnictwo: ZP Grupa 40 stron, oprawa miękka Rozwinięcie seryjnej produkcji samochodów „Ursus” przyczyniło się do rozwoju krajowego przemysłu motoryzacyjnego. Ramy podwozia dostarczał dział metalowo-przetwórczy Towarzystwa Starachowickich Zakładów Górniczych, akumulatory – Zakłady Akumulatorowe „Tudor” w Piastowie, osprzęt zapłonowy – fabryka „Magnet” Z. Popławskiego w Warszawie, instalację oświetleniową – Fabryka Żyrandoli Elektrycznych A. Marciniak w Warszawie, Wronia 23, chłodnice i zbiorniki – Fabryka Wyrobów Metalowych „Bielany” (dawny „Tank”) w Warszawie, Kamedułów 7, opony i dętki – Fabryka Gum Jezdnych (dawny „Pneumatyk”) w Poznaniu, Mielżyńskiego 1 – późniejszy „Stomil”. Zakłady te miały oczywiście swój udział także w produkcji samochodów pancernych wz. 29. W Sztabie Głównym Wojska Polskiego zaczęto pod koniec lat dwudziestych rozważać możliwość zastosowania do współpracy z kawalerią typu cięższego, lepiej uzbrojonego wozu bojowego, co wiązało się m.in. z niezadowalającymi doświadczeniami z lekkimi pojazdami wz. 28. W kierowanym przez porucznika Rudolfa Gundlacha (późniejszego wynalazcy rewelacyjnego peryskopu odwracalnego) zespole pracowników biura konstrukcyjnego broni pancernych w Wojskowym Instytucie Badań Inżynierii zwrócono w związku z tym uwagę na projekty biura konstrukcyjnego zakładów Ursus, dotyczące trzy osiowych pojazdów z napędzanymi obydwiema tylnymi osiami, lub z tylną osią „wleczoną”. Książka nowa.