Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Samoświadomość i jakość życia - Pytka, Rudowski

28-07-2014, 13:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14 zł     
Użytkownik Eneteia_pl
numer aukcji: 4375801066
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 28-07-2014 13:26:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.39 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2004
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Samoświadomość i jakość życia
ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury Psychologia Psychoterapia Filozofia Kultura Socjologia Pedagogika Religia Antropologia




Kontakt Dane teleadresowe Sprawdź inne aukcje Xobacz komentarze Płatność, wysyłka Płątności, wysyłka, informacje




Samoświadomość i jakość życia - Lesław Pytka, Tomasz Rudowski

Samoświadomość i jakość życia
Perspektywa psychospołeczna


Redaktor: Lesław Pytka, Tomasz Rudowski
Liczba stron: 244
Rok wydania: 2004
Oprawa: miękka
Wydanie: pierwsze
ISBN: 83[zasłonięte]85713-7
Seria: Psychologia Życia
Format: 165×235 mm
Cena detaliczna: 27,00 zł

Książka prosto z wydawnictwa.
Możliwy odbiór osobisty w Warszawie.

Książka powstała w związku z 40-leciem pracy naukowej wybitnego psychologa społecznego prof. Zbigniewa Zaborowskiego, twórcy teorii treści i form samoświadomości (teoria CF). Przedstawiciele różnych dyscyplin – uczniowie, współpracownicy, przyjaciele tego badacza – podejmują zagadnienia stosunków międzyludzkich, sprawiedliwości, struktury „ja”, emocji i motywacji, altruizmu, samoświadomości, jakości życia i in.
Autorzy odwołują się do teorii CF, podejmują też nowe horyzonty badawcze i ważne zagadnienia z pogranicza psychologii społecznej, teorii wychowania, psychologii osobowości, psychologii narracyjnej i in. Ważna pozycja dla osób zainteresowanych współczesnymi problemami osobowości, samoświadomości, tożsamości, edukacji, nowymi horyzontami psychologii społecznej itp.

Spis treści

Przedmowa – Lesław Pytka, Tomasz Rudowski

Część pierwsza
Władysław Prężyna, Jacek Śliwak – Altruizm – ale jaki?
Zbigniew Zaleski, Łukasz Chmielewski – Wiara w sprawiedliwy świat a szacunek dla prawa
Jerzy Trzebiński – Narracyjne doświadczanie i narracyjna refleksja
Sławomir Sobczak – Aksjologiczne wątki w koncepcji samoświadomości Zbigniewa Zaborowskiego

Część druga
Halina Romanowska-Łakomy, Danuta Słaba – Człowiek w wymiarze samoświadomości
Andrzej Traczyk – Teoria samoświadomości Zbigniewa Zaborowskiego i jej porównanie z teorią Hermana Witkina
Henryk Gasiul – W poszukiwaniu uwarunkowań rozwoju samoświadomości
Sławomir Ślaski – Badania empiryczne w ramach czteroczynnikowej teorii samoświadomości
Wojciech Baryluk – Związek samoświadomości z niektórymi aspektami sprawności działania
Aleksandra Zboina-Domowicz – Samoświadomość obronna osób uwięzionych
Małgorzata Michalak – Refleksje nad teorią treści i form samoświadomości

Część trzecia
Ewa Trzebińska – Siła psychiczna
Tadeusz Pluta – Wpływ nastawień egocentrycznych i nieegocentrycznych na wymianę emocjonalną u studentów
Krystyna Doroszewicz – Uwagi o potrzebie równowagi w stosunkach międzyludzkich
Ryszard Radwiłowicz – Wychowywać dla tolerancji
Lesław Pytka – O samoświadomości i samowychowaniu
Perspektywy psychologii społecznej – rozmowa red. Zenona Waldemara Dudka z prof. Zbigniewem Zaborowskim
Summary: Contents and forms of self-awareness (CF theory) – Sławomir Ślaski
Bibliografia ważniejszych prac prof. Zbigniewa Zaborowskiego
Noty o Autorach

O Redaktorach

Lesław Pytka – profesor Uniwersytetu Warszawskiego, prodziekan Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji. Kierownik Zakładu Pedagogiki Resocjalizacyjnej Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji. Autor kilku książek naukowych z zakresu patologii społecznej i resocjalizacji. Opublikował m.in.: drugi w Polsce podręcznik akademicki pt. "Pedagogika Resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Teoretyczne problemy diagnozy w wychowaniu resocjalizującym"; współautor "Studenci wobec zjawisk patologii społecznej", "Zaburzenia przystosowania społecznego dzieci i młodzieży"; Autor nietypowego dla niego dzieła "Jasionna - parafia na pograniczu księstw. Studium historyczno-obyczajowe".

Tomasz Rudowski – prof. Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, pedagog specjalny, zajmuje się twórczą resocjalizacją oraz arteterapią.
Kierownik Zakładu Pedagogiki Resocjalizacyjnej Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW. Pracownik naukowy w Instytucie Edukacji Artystycznej APS w Warszawie, gdzie pełni funkcję kierownika Podyplomowego Studium Arteterapii.
Autor książek poświęconych edukacji plastycznej, teorii sztuki, teorii arteterapii, w tym: Arteterapia – inspiracje i wartości (2007), Studia nad arteterapią w ujęciu aksjologiczno-psychologicznym (2009), Scientific Bases of Artistic Education With Art-Therapy (2011). Bada związki uzdolnień specjalnych z ekspresją artystyczną w procesach socjalizacji, edukacji i arteterapii, w szczególności osób nieprzystosowanych społecznie. Opracował teorię afirmacji sensu życia przez sztukę i teorię doznań transakcyjnych w arteterapii i edukacji. Odbył staż zawodowy w Akademii Sztuk Pięknych. Uprawia malarstwo, rzeźbę, grafikę.