Silnik FG-30B to nowa ulepszona wersja poprzedniego modelu oznaczonego FG-30. Nowy jest układ zapłonowy korpus silnika oraz czujnik Halla. Dzięki tym zmianom silnik pracuje jeszcze płynniej i i niezawodnie. Zdecydowanie łatwiej teraz mieści się pod maską modelu. Wersja FG-30 miała czujnik Halla o dużych gabarytach co często zmuszało do wykonywania szpecącego otworu w maskach smukłych modeli.
Silnik kupiony w Polsce w styczniu 2013r, bardzo mało używany. Wypalił nie więcej niż 3l paliwa i w zasadzie można powiedzieć że jest dopiero co dotarty.
Silnika latał w modelu Taylorcraft firmy Hangar 9. Model gotowy do lotu z pełnym bakiem ważył 7,4kg a silnik ze śmigłem 17x6 radził sobie z nim znakomicie. Silnik nie uczestniczył w żadnej kraksie W zestawie z silnikiem komplet narzędzi dodawany przez producenta, układ zapłonowy, tłumik wraz z króćcem, nie używane oryginalne aluminiowe łoże, instrukcja obsługi oraz fabryczne opakowanie.
Poniżej załączam opis producenta.
Zmiany w stosunku do wersji FG-30:
Dane techniczne
Waga:
1055 g
Pojemność:
29,11 cm
Zakres obr./min.:
1700 - 9000 obr/min
Średnica tłoka:
36 mm
Skok tłoka:
28 mm
Waga tłumika:
85 g
Max. Obroty bez obciążenia:
8500 obr/min
Konsumpcja paliwa:
ok. 25 ml / 1 min. przy otwartej przepustnicy ( 8500 obr/min )
Ciąg statyczny:
5,0 kg przy APC 16x8 / 5,8 kg przy APC 17x6
Zalecane Paliwo:
Objętościowa mieszanina benzyny z olejem w stos. 20:1 ( standard)
Waga łoża montażowego:
190 g
Waga aparatu zapłonowego:
158 g
Zestaw zawiera:
W razie pytań proszę dzwonić - 503 [zasłonięte] 003