Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Safari nurkowe Brothers & North 14-21.11.2014

05-11-2014, 15:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 5 090 zł     
Użytkownik GdyniaDive
numer aukcji: 4725806302
Miejscowość Gdynia
Wyświetleń: 465   
Koniec: 05-11-2014 15:14:27
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Zapraszamy na bajeczne safari nurkowe

Brothers Island & North

Termin: 14 - 21.11.2014, Egipt

 

Zanurz się w błękicie Morza Czerwonego, w okolicach Parku Narodowego Brothers Island. Tylko tutaj zobacz 13 najwspanialszych wraków w 6 dni. Wypływamy wyjątkowo komfortową łodzią Ice Princess z 2011 roku. W planie m.in - prom "Al Khafain", który zatonął w 2005 roku, niedaleko egipskiej Safagi.

Wyspy Braci, znane również jako Al Akhawein, to dwie małe wyspy Morza Czerwonego, położone 67 km od Al-Qusayr. Niezwykłe podwodne krajobrazy, bogactwo koralowców, a także wraków to krótka charakterystyka tego miejsca. Wyspy te są znane z częstych spotkań żarłaczy a także rekinów młotów. W 2012 roku, w rankingu CNN "Brothers Island" zostało uznane dziewiątym na liście największych na 50 najlepszych miejsc do nurkowania na świecie.

Cena 5090 zł obejmuje:

-transfer lotnisko - łódź - lotnisko

-7 noclegów z czego pierwszy lub ostatni może odbyć się w hotelu

-trzy posiłki dziennie oraz owoce i przekąski

-polski przewodnik

-butle (oraz ich napełnianie),

-balast (bez taśm lub kieszeni balastowych)

-napoje: kawa, herbata, napoje gazowane

-3-4 nurkowania dziennie (razem ok. 15 nurkowań)

-przelot na trasie GD-HRG/HRG-GD

-napiwek dla załogi 

-podatki rafowe

-koszulka wyjazdowa Gdynia Dive C

Cena nie obejmuje :

-wizy egipskiej - 25 USD

-ubezpieczenia nurkowego 65 zł / wyjazd

-dodatkowych posiłków poza łodzią

-wypożyczenia sprzętu nurkowego 300zł / wyjazd

-butle 15l, nitrox dostępne za dodatkową opłatą

 

Dane techniczne łodzi Ice Princess : Długość 34 m Szerokość 7,75 m kabiny z osobnymi łóżkami, klimatyzacją i lodówką Zbiorniki wodne: 25 ton Silniki 2 x 950 HP Generatory: 2 x 80 kW Perkins Kompresory: 2x 250 l/min Butle 12 l aluminiowe DIN/INT Zodiaki: 2 x z zewnętrznymi silnikami (2 x 40 KW Yamaha) Bezpieczeństwo: łodzie ratunkowe, kamizelki ratunkowe, tlen, zestaw pierwszej pomocy Komunikacja: VHF Nitrox ( do 32 % )

 

Rafy, które będziemy zwiedzać*:

Wyspy Braci Big Brother & Little Brother Wyspy Braci, to jedno z tych miejsc nurkowych w Egipcie, gdzie możemy spotkać rekiny białopłetwe, rekiny młoty, rekiny jedwabiste i szarymi rekinami rafowymi. Na porządku dziennym są również spotkania z murenami i żółwiami. Przepiękne miękkie i twarde korale występują tu we wszystkich możliwych barwach, a podwodna fauma i flora wprawi w zachwyt nawet najbardziej wytrawnych nurków. 2 km na południe od Dużego Brata - odnajdziemy jego Małego Brata. Jedna z wyjątkowo bujnie porośniętych koralami raf na świecie, urozmaicona pięknymi ogrodami gorgonii, posród których obserwować można ogromne ławice ryb (W tym rekinów - jedwabistych czy rafowych).

Panorama Reef Jedna z głównych atrakcji tego regionu. Duża formacja korali ze ścianami opadającymi do ok. 200m. Liczne groty i nawisy, gorgonie i miękkie korale. Karanksy (jackfish), barakudy i rekiny (reef sharks) często odwiedzają to miejsce. Shab Sheer Długa bariera tworzy tu płytka lagunę na południowej stronie i ogród twardych korali po stronie wschodniej i zachodniej. Są tu porites, acroporas, korale "fire coral" z ławicami karanksów (jackfish) i tuńczyków.

El Aruk Rafa zabudowana przez kolonie koralowców na planie koła. Występują tu dwie strefy koralowców. Pierwsza na głębokości 10-12 metrów, którą tworzą młode polipy oraz druga na głębokości 20 metrów z najbardziej reprezentacyjnymi osobnikami tego gatunku.

Erg Abu Ramada Mała rafa położona na zachód od Abu Ramada, znana jest z niesamowitej przejrzystości wody oraz z dość silnych prądów morskich.

Shaab Abu Nahas Zlokalizowana w południowej części cieśniny Gubal. Składa się z rafy głównej i kilku pomniejszych skupisk koralowców. To podwodne skupisko flory i fauny jest jednym z najpiękniejszych i najbogatszych miejsc tego typu w Morzu Czerwonym. Ze względu na brak naturalnych osłon na tym terenie, to miejsce uznawane jest przez żeglarzy za jedno z najniebezpieczniejszych. Świadczą o tym wraki 5 statków.

Shabroor Om Gammar bardzo żywa rafa z małym wrakiem statku, który leży w jej okowach na głębokości 25 metrów. Przy sprzyjających warunkach pogodowych można dopłynąć z tej rafy do wysepki Umm Qamar, która jest położona w odległości 2km od kolonii koralowców.

South Abu Ramada & Ota Abu Ramada Rafa nazywana potocznie "Akwarium" jest jedną z najbarwniejszych oaz podwodnego życia Morza Czerwonego. Spotkać w jej okolicach można wiele okazów fauny typowych dla biotopu raf. Jednak wschodnia część tej rafy przejawia się o wiele bardziej surowym charakterem. Dominują tam wyłącznie koralowce oraz skaliste podłoże, do którego są przytwierdzone.

 

Wraki, które będziemy oglądać*:

Rosalie Molier to dama wśród leżących na dnie statków, znajduje się w doskonałym stanie, podziwiać można telegraf maszynowy, wyposażoną w naczynia kuchnię, kabiny załogi, nadbudówki i urządzenie sterowe. Na pokładzie zachowały się w doskonałym stanie maszt ładunkowy i relingi porośnięte koloniami korali ognistych. Zatopiony został 06.10.1941 przez niemiecki samolot dokładnie tej samej nocy, której na dno poszedł siostrzany Thistlegorm. Dł.: 110m, szer.: 16m, gł.: 18-51 m

El Khafain zbudowany w 1967r w Belfaście - pływał póżniej w Kanale Irlandzkim. 115m długosci i 6000ton RR, 428 miejsc spialnych i 594 miejsca na górnych pokładach. Zanim przyjął nazwę Al Khafain nazywał się Med Sea, Al Khera, Al Eddin oraz Poseidonia i La Patria. Zatonął 2 listopada 2005r rozbił się orafę Shaab Sheergdy niedaleko egipskiego portu Safaga ,na jego pokładzie wybuchł pożar, którego załoga nie była w stanie ugasić,w skutek czego zginął jeden z członków załogi.Reszta załogi zaczęła opuszczać nie reagujący na stery prom przy użyciu szalup ratunkowych.Niektórzy twierdzą, że El Khafain może zsunąć się niedługo w morską przepaść, co zaprzepaści szansę odwiedzenia go przez płetwonurków rekreacyjnych.

Carnatic Wrak pocztowo-pasażerskiego statku, który wpłynął w roku 1869 na nieoznaczoną jeszcze wtedy na mapach morskich rafę, jest najstarszym i najbardziej malowniczym wrakiem leżącym na Abu Nuhas. Drewniane pokłady z biegiem czasu zmurszały i tylko stalowe ramy - dziś porośnięte grubą warstwą miękkich korali - wytrzymały 135 lat w morzu. Wrak oferuje wspaniałe motywy fotograficzne, a nurkowanie w kadłubie przypomina spacer pod arkadami. (Carnatic - dł.: 89m, szer.: 13m, głębokość: 19-28 m)

Chrisoula - trzeci wrak, na którym nurkujemy w tym rejonie. Do kolizji z rafą doszło w sierpniu 1981 roku podczas rejsu do arabskiego portu Jeddah, z frachtem terakoty podłogowej, która nadal znajduje się w ładowniach statku. Zwiedzamy: maszynownię, warsztat, kuchnię oraz oglądamy świetnie zachowane dźwigi przeładunkowe. (Chrisoula K - dł.: 101m, szer.: 14m, głębokość: 2-24 m).

Salem Express został ochrzczony jako "Fred Scamaroni" i pod ta nazwa odbywał pierwsze wojaże. Jego ostatni kurs zakończył sie tragedia i przez wiele lat pozostanie w pamięci wielu egipskich rodzin. Zakupiony przez egipski rząd statek realizował połączenie miedzy portem Jeddah w Arabii Saudyjskiej a egipska Safaga, przewożąc głównie pielgrzymów udających sie do Mekki. 16. grudnia 1991, gdy statek przypływał do Safagi, zderzył się z rafa. W konsekwencji przednie drzwi otworzyły się i Salem Express zatonął w ciągu 20 minut. Oficjalnie tragedia pochłonęła życie 470 ludzi. Wrak leży na głębokości 30 m., a jego przednia część znajduje się już na 10 m. Długość wraku wynosi 115 m. i jest on położony na sterburcie, czyli po stronie, przy której cumuje sie statki.

Ulisess  - kolejny wrak "dziadek" Morza Czerwonego. Odbywał podróż z Londynu do Penang pod dowództwem kapitana Arthura Bremner, w czasie której uderzył w rafę po wschodniej stronie wyspy Small Gubal 16 sierpnia 1887. Przewoził ładunki mieszane, z których wiele zostało ręcznie rozładowane przez załogę z HMS Falcon, który przyszedł mu na pomoc. Niektóre z ładunków dużych bębnów kablowych nie uratowała się i teraz leży na stokach rafy. Często słyszy się o nim jako "The Cable Wreck" - wrak kablowca. Po bohaterskiej walce ostatecznie osunął się pod fale gdzieś między 20 sierpnia i 6 września 1887, zatonął 18 lat po Carnatic. Bardzo podobny w konstrukcji do Carnatic był brytyjską jednostkąi żaglowo-parową, kadłub stalowy. (Ulisses - dł.: 95m, głębokość: max 28 m).

Excalibur - wrak ten leży w zatoce Hurgahda. Okręt żeglowny z dwoma masztami długości 22 metry leży na głębokości 22 metrów. Przejrzystość wody na wraku waha się od 10 do 30 metrów w zależności od pory roku. Excalibur był pięknym żaglowcem w kolorach bieli i błękitu. Zatonął gdzieś pomiędzy listopadem 1995, a lutym 1996. Różne wersje słyszy się na temat zatonięcia tego wraku. Bezsprzeczne jest to, że żaglowiec poszedł na dno w wyniku pożaru ale co go wywołało. Opowieści są różne. Pożar wywołano w celach zwrotu kasy za ubezpieczenie, inna wersja mówi, że małżonkowie/ współwłaściciele się pokłócili, jeszcze inna ,że jeden z egipskich załogantów został zamordowany. Najprawdopodobniej jednak wrak zatonął w wyniku zwarcia elektrycznego podczas gdy załoga cieszyła się pięknym zachodem słońca na pokładzie podczas posiłku. Jakakolwiek była przyczyna wrak jest łatwy w nawigacji. Maszt widać już 4 metry pod powierzchnią.

Thistlegorm Najsławniejszy wrak Morza Czerwonego. Głębokość 32 metry. Zobaczysz tam czołgi, lokomotywy, bomby, pociski, działa, motory, ciężarówki, wagony kolejowe, cysterny, części do samolotów itd "SS Thistlegorm" był jednym z osiemnastu jednostek cargo należących do angielskiej firmy Albyn Line Ltd, których nazwy rozpoczynały się od prefixu "thistle" - czyli popularny "oset" (Cnicus benedictus), a równocześnie logo firmy. "Gorm" z kolei oznacza w języku gaelickim kolor niebieski. Dwie pierwsze litery "SS" zaś oznaczały rodzaj statku (ang. Steam Ship) tj. statek parowy. SS Thistlegorm ważył 4898 ton (tonaż brutto 9009 ton), miał długości 126,5 m i był wyposażony w trzy niezależne trzycylindrowe silniki o mocy 1850 kM umożliwiające rozwinięcie max prędkości do 10,5 węzła. Został zwodowany 9 kwietnia 1940 roku w stoczni Thompson & Sons Ltd w Sunderland. Był statkiem przeznaczonym do transportowania różnego rodzaju towarów - począwszy od żywności, aż po transport elementów dla przemysłu ciężkiego i wojska. Przed wykorzystaniem go do zaopatrywania brytyjskiej armii w Afryce podczas II Wojny Światowej, Thistlegorm odbył trzy rejsy: pierwszy do USA, skąd przetransportował samoloty i elementy ze stali do budowy kolei, drugi do Argentyny po ziarno zbóż, trzeci zaś na Antyle skąd zabrał beczki z rumem i cukrem.

*Plan ze względu na warunki pogodowe, zbyt silne prądy, czy falowanie może ulec niewielkiej zmianie

 

Opcjonalnie:

Kurs AOWD - 600 PLN

Specjalizacja Głęboka - 400 PLN,

Specjalizacja Nitrox - 500 PLN,

Specjalizacja Nocna - 400 PLN,

Specjalizacja Nawigacja - 400 PLN,

Specjalizacja Wrakowa - 400 PLN.

 

Wymagania: certyfikat OWD lub równorzędny, bojka dekompresyjna, zalecane szkolenie Nitrox.

 

Kontakt: mail [zasłonięte]@gdyniadive.pl, telefonicznie pod nr kom. +48 [zasłonięte] 637 224, jak również osobiście w biurze przy ul. Orna 9 w Gdyni.

 

Centrum Nurkowe Gdynia Dive jest licencjonowanym biurem podróży nr 408 w Rejestrze Organizatorów Turystyki Marszałka Województwa Pomorskiego i ważnym ubezpieczeniem

"Nurkowanie jest rzeczą ludzką"