Sacred 2: Fallen Angel to druga część gry typu cRPG, wydanej w 2004 r. Początkowo omawiany tytuł zapowiedziano wyłącznie z myślą o komputerach osobistych klasy PC. Niemniej jednak developerzy postanowili udostępnić ową produkcję również posiadaczom konsol Xbox 360 i PS3. Akcja gry rozgrywa się 2000 lat przed wydarzeniami mającymi miejsce w poprzedniczce. Fantastyczny świat Ankarii dopiero się kształtuje, wobec czego jego mieszkańcy są świadkami nieustannych starć pomiędzy dobrem a złem.
W tych niebezpiecznych czasach do dyspozycji użytkownika oddano sześć postaci, posiadających odmienne umiejętności z zakresu walki i zróżnicowany wachlarz zaklęć oraz rozmaite elementy uzbrojenia. Za mocami ciemności opowiada się Strażnik Świątynny, Mroczna Elfka i Nieśmiertelny Centurion, natomiast po stronie dobra stoi Serafinka, Inkwizytor i Driadzka Tropicielka. Rzecz jasna wybór bohatera decyduje o udziale w jednej z dwóch zaimplementowanych kampanii.
Zabawa przede wszystkim opiera się na podróżowaniu pomiędzy rozmieszczonymi w poszczególnych lokacjach miastami i wsiami oraz podejmowaniu się rozmaitych zadań. Zarówno misje główne, jak i poboczne zlecane są przez napotykanych ludzi. W celu ułatwienia przemieszczania się przygotowano portale oraz szeroki wachlarz wierzchowców, w skład których wchodzą m.in. ogiery czystej krwi, smoki i gryfy. Nie powinno się zapomnieć o walce z często pojawiającymi się nieprzyjaciółmi. Protagonista posługuje się w głównej mierze bronią białą i czarami, łączonymi w większe sekwencje.
Sporym atutem niniejszej produkcji jest szerokie spektrum sposobów, gwarantujących udaną zabawę. W trybie story gracz może skorzystać ze wspomnianych kampanii, bądź sprawdzić się w module pozbawionym fabuły. W systemie multiplayer czterech użytkowników łączy swoje siły w potyczkach z przeciwnikami online. Udostępniono również areny, pozwalające na toczenie szybkich pojedynków dwóch graczy bądź jednego zawodnika i oponenta sterowanego przez Sztuczną Inteligencję.
Konsolowa wersja Sacred 2: Fallen Angel charakteryzuje się wygodnym, przystosowanym do użycia pada interfejsem użytkownika oraz licznymi poprawkami drobnych błędów, które na początku trapiły edycję pecetową.