SACRED 2 FALLEN ANGEL
Sacred 2: Fallen Angel to kontynuacja udanego cRPG z 2004 roku. Za produkcją tego tytułu stoi niemieckie studio Ascaron Interactive, mające na swym koncie m.in. strategiczną serię Port Royale.
Akcja gry dzieje się 2000 lat przed wydarzeniami opisanymi w Sacred. Miejscami zmagań z różnorakimi monstrami tradycyjnie są krainy fantasy. Tym razem do wyboru oddano nam sześciu odmiennych wojowników (Strażnika Świątyni, Inkwizytora itd.). Każdy z nich dysponuje odpowiednim wachlarzem ruchów i specjalnych zaklęć, dzięki którym udowadnia NPC-om, że jest nieoceniony jako pogromca potworów.
Główną zmianą w stosunku do poprzedniej części cRPG, jest wprowadzenie pełnego 3D. Trójwymiarowe środowisko wyparło obraz przedstawiany nam w rzucie izometrycznym. Pozostałe elementy omawianego dzieła uległy zaś niewielkim modyfikacjom. Kampania dla pojedynczego gracza pozwala nam na włączenie się w konflikt dobra ze złem. Co ciekawe, możemy stanąć po dowolnej stronie barykady i swoimi działaniami przyczynić się do zwycięstwa wybranej frakcji.
Jeśli chodzi o gameplay, to nadal podróżujemy po rozległych lokacjach, odwiedzając tętniące życiem miasta i wioski. Mieszkające w nich osoby zlecają nam misje główne, a także multum zadań pobocznych. Jeśli chcemy, możemy wynająć któregoś z napotkanych śmiałków, by towarzyszył nam w szczególnie niebezpiecznych wyprawach. Pomiędzy baśniowymi krainami przemieszczamy się na grzbiecie gryfa lub smoka. Walka z oponentami w dalszym ciągu polega na machaniu mieczami, toporami i innym białym orężem, przy jednoczesnym wspomaganiu się magią. Tak, jak w pierwszym Sacred, tak i tutaj istnieje opcja łączenia zaklęć w sekwencje. Poziom trudności gry został odczuwalnie zwiększony.
O odświeżeniu technologii zaimplementowanych w Fallen Angel świadczy użycie systemu rag-doll, odpowiadającego za kompleksową animację postaci, a także dodanie nowoczesnego edytora, pozwalającego na tworzenie zaawansowanych questów. Własnoręcznie przygotowane zadania przydatne są w trybie multiplayer, obsługującym tryby: PvE (max.16 osób), PvP (arena - max 5-osobowe drużyny) i story (do 6 osób). Osobom, którym i to nie wystarczy, pozostaje poszukiwanie tzw. easter eggów – żartów umieszczonych w produkcie przez jego autorów.
wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 20 GB HDD, Windows XP SP3/Vista
|