Sabotain to trójwymiarowa gra akcji z elementami cRPG osadzona w futurystycznych realiach. Trwa wielka galaktyczna wojna pomiędzy Imperium, a Konfederacją Zjednoczonych Planet, założoną przez kolonistów pragnących wywalczyć sobie niepodległość. Gracz może stać się jedną z dwóch postaci: elitarnym, imperialnym agentem Kentem Reedem lub zimną zabójczynią Alex Keeton, i wykonywać zadania na zlecenie Imperium w samym centrum Konfederacji - w „Mieście Cudów”. Naszym nadrzędnym celem jest przygotowanie gruntu do inwazji sił Imperium i początkowo lojalnie realizujemy swoje zadania, jednak w miarę, gdy akcja posuwa się naprzód i dowiadujemy się coraz więcej o kulisach konfliktu zaczynamy się wahać – czy walczymy po dobrej stronie?
Do wykonania czeka szereg misji o odmiennych celach, m.in. są ta zadania czysto sabotażowe polegające na niszczeniu pewnych danych lub przedmiotów, niekiedy infiltracja i rekonesans, ratunek ważnych osób, a niekiedy musimy po prostu sprawdzić się jako wyrachowany zabójca. Ogólnie rzecz biorąc podstawą przeżycia jest przyswojenie sobie typowych umiejętności skrytobójców jak: bezszelestne skradanie się, krycie w cieniu, czy natychmiastowe zadawanie śmierci różnymi przedmiotami. Rozmowy i interakcja z napotkanymi NPC’tami nie należą do rzadkości. Nasza postać, wzorem klasycznych cRPG-ów, stopniowo się rozwija i zwiększa swe umiejętności. Rozwój akcji i ostateczny sposób zakończenia gry w dużej mierze zależy od zachowania naszego bohatera, sposobu wykonywania misji i jego reakcji na kluczowe wydarzenia.
Sabotain wykorzystuje w pełni trójwymiarową grafikę (modele postaci składające się 3[zasłonięte]000-35 polygonów), akcja toczy się w efektownych, futurystycznych sceneriach inspirowanych takimi filmami jak np. 5th Element. Dużym atutem gry jest także rozbudowana fabuła pełna intryg i spisków.