Po 6 latach z żalem serca musimy rozstać się z naszym ukochanym Saabem. Pracodawca zapewnia mi samochód służbowy i nie mam czasu jeździć moim Saabikiem. Aż żal patrzeć jak od 6 miesięcy prawie nie rusza się z garażu. Weekendowe przejażdżki to nie to samo co normalne użytkowanie. Poza tym idzie zima i owo miejsce w garażu przyda się na auto używane na codzień (brak konieczności rannego skrobania).
W związku z powyższym oddam SAABA w dobre ręce. Saab jest w miarę dobrym stanie, ma wymienione w zeszłym roku prawie całe zawieszenie przednie, lewy czujnik ABS i prawie nowe amortyzatory (wymiana 4 lata temu), regularnie wymieniany olej, inne płyny i filtry. Wymienione zostały też przewody od turbo oraz czujniki/zaworki podciśnienia. Mam też kilka części do owego autka m.in. kompletną nagrzewnicę oraz czujnik prędkości pojazdu. Ogólnie auto nie psuje się, części wymieniamy w czasie przegladów i nigdy nie było z nim problemów na trasie.
Auto zostało sprowadzone do Polski przez mojego chłopaka w 2008 roku. Następnie w 2011 roku zaczęłam jeździć nim ja. Od samego początku swojego pobytu w Polsce Saab był garażowany i serwisowany tak jak trzeba. Posiadamy większość faktur z tego okresu. Przebieg w Polsce też jest udokumentowany, posiadamy też książkę serwisową z zagranicy.
Saab jest w pełni wyposażony, jeździ bardzo dobrze, pali bez problemu nawet w największe mrozy. Klimatyzacja działa i była regularnie odgrzybiana i nabijana. Niestety ostatnio zepsuł się sterownik klimy (klimatronik) - brak możliwości nastawy temperatury i prędkości wiatraka. Ale nie powinno być większego problemu z naprawą. Poza tym delikatnie poci się przewód od wspomagania. Auto można sprawdzić przed zakupem w warsztacie, jesteśmy pewni, że reszta jest ok.
Auto nigdy nie miało wypadku, jest lekko porysowane tu i ówdzie ale po 15 latach użytkowania to raczej normalne. Rdzy praktycznie nie ma.
Kilka słów o wyposażeniu:
- Skórzana, beżowa tapicerka (przód taki sobie, tył idealny)
- Klimatronik
- Webasto (raczej nie działa ale nie sprawdzaliśmy)
- Poduszki powietrzne
- Elektryczne szyby i lusterka
- Wspomaganie kierownicy
- Centralny zamek
- Night panel (najlepszy przyjaciel kierowcy w nocy)
Poza tym wszystko co miała wersja SE (najwyższa wersja wyposażenia).
Auto można obejrzeć we Wrocławiu po uprzednim umówieniu się telefonicznym - najlepiej w weekend. W razie zainteresowania proszę pisać ([zasłonięte]@o2.pl) lub dzwonić (694 [zasłonięte] 80 31).