Samochód sprowadzony przeze mnie z Austrii 6 lat temu jako samochód 6-letni z przebiegiem ok. 150.000. Służył mi jako samochód prywatny, a od trzech lat jako samochód firmowy do sporadycznych podróży po Polsce. Obecny stan licznika 196.000.Jestem jedynym kierowcą samochodu (mam dwa auta). Przez zdecydowaną większość czasu eksploatacji samochód jeździł po dwupasmówkac h i autostradach w Polsce.
UWAGA: Samochód nie ma kręconego licznika. Stan 196.000 to nie jest wielkie osiągnięcie dla tego motoru, uwzględniwszy stały serwis i wymianę części. Proponuję dobrze przyjrzeć się podobnym ofertom na samochody z niskimi relatywnie przebiegami. Samochód służy do jeżdżenia, nie do stania w garażu. 30.000 przebiegu rocznie w zachodniej EU to standard.
Podkreślam: dbałem o samochód i wykonywałem wszystkie naprawy. Typowe dla tego modelu usterki były kompleksowo usuwane, w tym kosztowna wymiana EGR (zwykle pada przy ok. 160.000) i pompy paliwa (zwykle ok. 190.000). Na prawie wszystkie poniższe naprawy mam dokumentację. Od początku samochód był serwisowany w dwóch serwisach: Volvo i Saab, mniejsze naprawy u mechaników od saaba.
Główne naprawy:
- wymiana zaworu EGR na nowy (nie regenrowany) przy stanie 158.000 – typowe dla tego silnika
- kompleksowa regeneracja zawieszenia i uszczelnianie el. silnika – przy stanie 183.000
- wymiana akumulatora na nowy – 188.000
– uszczelnienie układu paliwowego z czyszczeniem baku - 190.000
- regeneracja wtryskiwaczy + wymiana uszczelek
– sprawdzenie skrzyni biegów (był czasem opór przy włączaniu wstecznego) – problem naprawiony, sprawdzone i wymienione dwa łożyska skrzyni biegów i tarcze sprzęgła,
- sprawdzenie i naprawa kompresji doładowania z planowaniem głowicy, wymiana przelewów, uszczelnień wtryskiwaczy i pokrywy zaworów - w autoryzowanym serwisie SAAB – 190.000
– wymiana pompy paliwa przy stanie 192.000 – też typowe dla tego silnika
– naprawa czujnika pasa bezpieczeństwa – 193.000
Inne czynności eksploatacyjne w ostatnich 2 latach:
- nowe opony letnie - przebieg poniżej 8.000
- wymiana wysuwanego bagnetu anteny na nowy
- tarcze hamulcowe przednie i tylne
- wymiana pękniętej szyby przedniej na nową ok. 15.000 km temu
Wypadki:
Samochód nie miał wypadków, za to miałem delikatną stłuczkę z jeepem – wymieniona została lewa lampa, lewy migacz, lewa wycieraczka wyświetlacza i grill. Zderzak cały, jednak została rysa i niemal niewidoczny ślad na masce.
Do zrobienia :
- zgubiona zaślepka prawego halogenu, taka kratka od dołu zderzaka.
- prawa wycieraczka reflektora się zacina - do wyczyszczenia lub wymiany silniczek
- wymiana oleju za ok. 3000 km
- odtwarzacz CD po kilku płytach potrafi zacinać, szczególnie płyty z samodzielnego nagrywania
Poza tym wszystko ok. Hamulec ręczny, zbieżność – super, wszystkie przełączniki, szyby elektr. działają jak trzeba. Żarówki na bieżąco wymieniane parzyście. Brak oznak korozji i rdzy – samochód garażowany! SID bez zepsutych pikseli. Nie wytarte siedzenia, w aucie nikt nie palił papierosów.
Dodatki
Dla niezdecydowanych – dorzucam komplet opon zimowych z alufelgami saaba – przebieg poniżej 25.000 .
Wiem, że cena nie jest taka, jak świeżo sprowadzone i odpicowane saaby z Niemiec od "dziadków-emerytów" ;-) Cena auta w bardzo niewielkim stopniu przekracza koszt przymusowych napraw w tym modelu (egr, pompa paliwa, zawieszenie, uszczelnienie). Powtarzam, naprawy udokumentowane są fakturami. A mój mechanik puka się w czoło i zachęca, by samochód zajeździć na śmierć, skoro już tyle $$$ na niego poszło. No ale po co mi trzecie auto? :)
W razie potrzeby kontaktu: 66 33 10 358. Jako opcja - faktura VAT (sprawa do uzgodnienia telefonicznie). Zachęcam do obejrzenia w Poznaniu!
Cena do lekkiej negocjacji.