Zapraszam do galerii zdjęć pod opisem.
Model 2004 - 2006r.
III właściciel ( I wł.od 0-160 tys.km; II wł.160-170 tys.; III wł.od 170-do teraz)
kupiony w polskim salonie Euro-Kas w Katowicach dn.03.03.2006
książka serwisowa z wszystkimi wpisami + ksero faktur
instrukcja obsługi po polsku
bezwypadkowy
żaden element niemalowany powtórnie
wszystkie szyby w oryginale
ostatni rok produkcji tego modelu - jest dopracowany WYPOSAŻENIE : ( wersja wyposażeniowa: BLACK EDITION )
Manualna!!! skrzynia biegów 5. biegowa
LPG sekwencja – ELPIGAZ STELLA- najnowsza generacja koszt 4tys./5 lat gwarancji ( montaż gazu - przebieg 173tys. ) - wtryskiwacze talerzykowe!!!
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Nawiewy klimatyzacji na tył w słupkach środkowych oraz z dołu
Tempomat - układ automatycznej kontroli prędkości
ABS – zapobieganie blokowaniu kół podczas hamowania
DSTC - system dynamicznej kontroli trakcji
AIRBAG - 8 sztuk
WHIPS - ochrona przed urazami kręgosłupa
SIPS - ochrona w przyp. zderzenia bocznego
Kontrolowane strefy zgniotu
Immobilizer
Autoalarm
Alarm z funkcją dozoru wnętrza
Kluczyk z pilotem do zamka centralnego
Bagażnik otwierany z pilota
2 komplety kluczyków z pilotami
Termometr zewnętrzny
Radio High Performance + CD (8 głośników)
Zmieniarka oryginał na 10 CD w bagażniku
Kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem audio, telefonu i tempomatu
Kierownica skórzana
Telefon: zestaw głośnomówiący + słuchawka tył
Parktronic: czujnik odległości przy parkowaniu - tył
Czujnik deszczu AQS - System poprawy jakości powietrza w kabinie
Dywaniki – wykładziny welurowe oryginał w beżu
Dodatkowo mata bagażnika z polietylenu
Elektryczne szyby przód i tył
Lusterka boczne regulowane elektrycznie
Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
Lusterka zewnętrzne ogrzewane
Podgrzewana szyba przednia
Nowe felgi aluminiowe "16
Nowe letnie ogumienie 215/55/R16 (Vredestein)
Nowe zimowe ogumienie 205/60/R16 ( Nokian)
Filtr kabinowy przeciwpyłkowy z aktywnym węglem
Gniazdko 12Vdo podłączenia słuchawek – tył dla pasażerów
Fotele przednie z regulacją lędźwiową i wysokości
Zestaw wskaźników CHRONO
Wykończenie wnętrza – aluminium - nie drewno
Wspomaganie układu kierowniczego
Uchwyty na kubki z przodu
Klimatyzowany schowek
Układ oczyszczania lamp przednich – wycieraczki + spryskiwacze
Światła przeciwmgielne przednie i podwójne tylne
Lampy ksenonowe – barwa 6000K - biała
Boczne światła obrysowe białe – LED
Postojówki białe - LED
Tylne lampy stop - LED
Trzecie światło STOP
Tylne oparcie składane, dzielone
Tapicerka skórzana - jasny beż
Ogrzewanie foteli przednich dwustopniowe
Przedni podłokietnik
Tylny podłokietnik
Tylne zagłówki
Fotochromatyczne - przyciemniające się lusterko wsteczne
Podświetlane lusterka do makijażu w osłonkach przeciwsłonecznych
Lampki do czytania – przód/tył
HOME SAFE - oświetlenie asekuracyjne na dojście do domu z pilota
Pirotechniczne pasy bezpieczeństwa
Wlew gazu pod klapką paliwa
Listwy boczne w kolorze nadwozia
Koło zapasowe dojazdowe wąskie 155/85 R18 w pokrowcu na miarę
Komputer pokładowy
Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
Lakier metalik
Suchy silnik, sucha skrzynia biegów, sucha turbina
Wszystkie funkcje i wyposażenie sprawne 100%
GWARANCJA BEZSZKODOWOŚCI !!! Daję gwarancję, iż żadna część samochodu nie nosi jakichkolwiek śladów napraw blacharskich i lakierniczych
Zapraszam oczywiście z miernikiem lakieru
Samochód zadbany, siedzenia jak nowe (przebieg autentyczny)
Nigdy w środku nie było palone
Podczas jazdy zachowuje się wzorowo
Bardzo wygodne auto – nasz rekord 31h - w podróży w jedną stronę
Piękna szwedzka niezawodna limuzyna, po liftingu poprawiającym grill, lusterka i tył samochodu, niesamowicie wygodny i komfortowy. Użytkowany przeze mnie od 3lat, NIE WYMAGA NAJMNIEJSZEGO WKŁADU FINANSOWEGO !!! Samochód posiada instalację gazową wartą 4 000 zł dzięki czemu nakarmienie 210 KM mocy jest naprawdę tanie !!! Spalanie LPG ok. 10 l/100km w trasie czyli ok 26zł !!! ( w cyklu miejskim nie wiem, ponieważ nie jeżdżę) Zgadzam się na oględziny w dowolnym wybranym przez Państwa serwisie samochodowym na Państwa koszt Oferuję przejażdżkę nawet do 100 km by wykazać niedowiarkom że auto o mocy 210km spali tylko 10L LPG na 100km nawet9,7L. Nawet poprzednie s80 2.4/170km w manualu spalało około 1,5L więcej LPG - oczywiście mówię tu o normalnej jeździe.
GRATISY:
pełen zbiornik benzyny - 440zł
pełen zbiornik gazu - 100zł
nowe opony letnie - 1600zł
nowe opony zimowe - 1600zł
nowe alufelgi - 1300zł
Auto jest na firmę także nie żałowaliśmy mu bardzo dobrych części z najwyższej półki lub oryginałów. Samochód kupiony był na co najmniej 5 lat , szukałem tego egzemplarza 6 miesięcy, w całej Polsce były jedynie 2, które spełniały moje oczekiwania a wybrałem po prostu czarnego, drugi był granatowy. Volvo sprzedajemy tylko dlatego,że urodził nam się niespodziewanie synek i wózek z bagażami niestety nie mieści się do bagażnika. Stąd tyle nowych dodatków w aucie - przed sprzedażą sprzedający często wszystko zabierają a montują byle jakie opony, felgi, itp. - byleby była sztuka. Jest możliwość zamiany na XC 90 z manualną 6.biegową skrzynią biegów i 2.5T. (benzyna lub gaz).
Ostatnio zrobione zostało :
kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem marki LUK - 950zł
przy okazji oryginalne simeringi Volvo od strony wałka sprzęgłowego i wału korbowego - chociaż było sucho ale uważam, że takie rzeczy robi się profilaktycznie, gdyż skrzynia i tak musiała być wyjęta - 170zł ( simeringi tylko oryginały)
poduszki skrzyni biegów - dolną i górną ( marki Lemforder - 320zł)
przewód odmy - pocił się, ( 100zł)
tarcze hamulcowe przednie Brembo + klocki Ferodo ( 360 zł + 170zł )
Użytkowanie:
O moim pedantyzmie co do volviny świadczy to,że wymienione płyny: chłodniczy, hamulcowy, wspomagania są oryginalne Volvo. Olej wlewany od nowości to Castrol 0w30 o specyfikacji A5, nie ma z nim żadnych problemów a i turbina dostaje odpowiednie smarowanie, taki olej zaleca producent. Jest bardzo rzadki i gdyby był jakikolwiek wyciek to niestety zaraz by to wyszło na jaw. W moim mieście nawet w sklepach nie mają takiego oleju. Koszt wymiany 6 litrów to około 250zł ale praca za to bajka - ten egzemplarz s80 ma niesamowicie lekką pracę i przyjemne dla ucha brzmienie 5.cylindrówki z turbo. W zimę dzięki takiemu olejowi silnik nie ma żadnych problemów z rozruchem i ma lekką pracę. Mam porównanie, bo poprzednik (moje wcześniejsze volvo s80) bez turbo jeździł na 10w40 i to była masakra słuchać pracy silnika. Producent oleju i auta przewidują wymianę co 30000 km ale w tym aucie jest to regularnie robione co 20000km.od nowości do teraz. Przez okres między wymianami silnik zużywa 1L oleju co też uważam za rewelację, a jeżdżę dynamicznie. Jako, że jestem fanem motoryzacji i świadomym kierowcą turbina nigdy nie jest obciążana jeżeli silnik nie osiągnie temperatury roboczej i przed wyłączeniem zapłonu zawsze czekam co najmniej 30 sekund żeby olej z turbiny sobie odpłynął. Rozrząd - wymieniony był w ASO przy przebiegu 159tys., czyli jest jeszcze na 100tys. Co do filtra oleju zawsze wkładam oryginał , natomiast powietrza i kabiny oryginał bądź purflux - uważam że jest lepszy (wg testów) niż oryginał, - zmieniane co 20000 podczas zmiany oleju.
Instalacja gazowa:
Przegląd gazu jest dokonywany co 15tys - regularnie - odbywa się wtedy wymiana obu filtrów gazu - fazy lotnej i ciekłej oraz kalibracja mapy wtrysku + wymiana świec - gdyż jeżeli samochód jest z instalacją gazową świece szybciej się zużywają a co najistotniejsze częstsza wymiana świec oszczędza cewki zapłonowe. Oczywiście posiadam książkę serwisu gazu z wszystkimi wpisami, a gaz był montowany - uważam w najpoważniejszej firmie w regionie a nie u Pana Cześka w stodole. Dzięki temu pracuje jak należy, nie czuć różnicy mocy na benzynie czy gazie ( montaż gazu przy przebiegu 173tys. ). Gaz tankowany tylko!!!w markowych stacjach – zawsze, nawet jeśli zachodzi konieczność dojechania do dobrej stacji kilkudziesięciu km na benzynie.
Nadto : przed instalacją gazu wykonany został pomiar ciśnienia w cylindrach (posiadam wydruk, żeby sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik.
Wynik: w doskonałej formie. Jestem przekonany,że wszystkie rumaki w tym silniku żyją.
Zawsze się śmiałem z opowieści o sprowadzanych autach, że jak Niemiec sprzedawał to płakał a teraz sam stanąłem przed takim dylematem i gdyby nie potrzeba większej ilości miejsca jeszcze kilka lat auto byłoby w naszej rodzinie. I bez żadnej przesady łezka kręci się w oku a dlaczego to Państwo sami zobaczycie i ocenicie jak to auto pięknie pracuje. Jeżeli znajdziecie Państwo jakikolwiek luz to obiecuję,że od razu opuszczam z ceny w wysokości zakupu części w ASO oraz koszt jej wymiany w ASO ale gwarantuję,że takowej nie ma - zarówno w przedniej jak i tylnej części zawieszenia. Amortyzatory mają 80% sprawności ( tyle często mają nowe), hamulce tył i przód tip top. Wszystkie naprawy czy też zalecenia serwisowe są wykonywane jak mówi książka serwisowa - nawet filtr paliwa wymieniony przy 180tys – chociaż auto jeździ głównie na gazie. Klimatyzacja odgrzybiana regularnie - zmiennymi metodami: chemicznie i ozonowanie. Nawet oryginalny olej w skrzyni biegów jest zmieniony przy przebiegu 200tys. Jest jeszcze na wyposażeniu akumulator oryginalny volvo od nowości nie wymieniany w świetnej kondycji - 2 razy do roku - wiosną i jesienią sprawdzam poziom elektrolitu, dolewam wodę destylowaną i doładowuję prostownikiem i w mrozy -30 stopni zero problemów - u nas na Mazurach takie mrozy się zdarzają. Zapewniam Państwa,że jeżeli auto ma około 200tys przebiegu to takie rzeczy jak sprzęgło czy tarcze hamulcowe będą niebawem do zrobienia a u mnie jest to już zrobione, chociaż już synek był i nieodzowna jest zmiana na większy to nie mógłbym sprzedać komuś niesprawnego auta. Pewnie można by tu dużo pisać o moim volviaczku bo to oczko w głowie - no teraz już dwa oczka bo jest synek - ale jeżeli macie pytania proszę śmiało dzwonić z przyjemnością odpowiem na wszystkie. Silnik nie jest myty przed sprzedażą - jestem przeciwnikiem takich operacji. Wnętrze nie jest pucowane pod sprzedaż - akurat trafiło mi się,że to auto było w posiadaniu czystych ludzi z klasą i jest czyste – nie wymaga prania ani tapicerki ani podsufitki itp. Nowy właściciel otrzymuje wszystkie ksero faktur, książki serwisowe, instrukcję PL, oryginalną torbę Volvo a w niej: apteczkę i trójkąt z logo volvo, gaśnicę, lewarek, śrubę holowniczą i klucz do kół. Jeżeli Państwo myślicie,że instrukcja jest niepotrzebna to zapytajcie swojego mechanika jaki jest moment dokręcania w Nm świec zapłonowych w Państwa aucie.... ot taki teścik fachowości :) Nie jestem handlarzem ani handlowcem. Sprzedaję własne auto bardzo starannie wyselekcjonowane spośród innych s80. Przez pół roku szukaliśmy z żoną tego egzemplarza.
Mój telefon : 505 [zasłonięte] 713 Pozdrawiam i przepraszam, że tak przynudzałem w opisie. Na wszelkie dodatkowe pytania odpowiem pod w/w tel.w godz.do 22. Krzysztof
http://tufotki.pl/wq6u2