Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SŁOWO ZA SŁOWEM kl 4 podręcznik+ ćwiczenie

04-06-2012, 11:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 49 zł     
Użytkownik ksiegar
numer aukcji: 2312525875
Miejscowość szybka wysyłka
Wyświetleń: 12   
Koniec: 29-05-2012 17:06:12
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


SŁOWO ZA SŁOWEM



PODRĘCZNIK + ZESZYT ĆWICZEŃ

 do kształcenia literackiego, kulturowego i językowego dla klasy 4. szkoły podstawowej


O integracji, która jest podstawą całego cyklu Marii Nagajowej, trudno dziś mówić jako o nowej metodzie nauczania. Warto jednak przypomnieć, że właśnie te podręczniki wprowadziły ją do polskiej szkoły. Dzięki integracji uczeń "dostrzega związki np. między analizą tekstu literackiego a nauką o wyrazie, składnią a budową wiersza i interpunkcją, słowotwórstwem i fleksją a ortografią – rozumie cel uczenia się". Celowość swoich działań widzi także w samodzielnej pracy z podręcznikiem. Autorka kładzie na niej nacisk szczególny, a obudowa metodyczna i rozwiązania graficzne – konsekwentne we wszystkich trzech klasach – zapewniają uczniowi pomoc w świadomej nauce. Czytelne instrukcje, wskazówki, powtarzające się kolory stron, różne wielkości i kroje czcionek, wykresy, strzałki, tabele, liczne ilustracje i fotografie – przybliżają, prowadzą, ułatwiają, uatrakcyjniają. By droga do zdobywania wiedzy nie była nużąca, wprowadzono wiele gier dramatycznych, inscenizacji, zabaw językowych, łamigłówek, krzyżówek, nagrywanie słuchowisk itp.

Podręczniki Marii Nagajowej nie tylko kształcą, ale i wychowują. Służą wyrabianiu cech charakteru ważnych w życiu społecznym, uczą tolerancji, uczciwości, odpowiedzialności za czyny i słowa; mówią o polskich obyczajach i wierzeniach, o polskiej kulturze narodowej i jej odrębności, a jednocześnie o jej związkach z kulturą europejską. Ukazują świat wartości pozytywnych przeciwstawiony wartościom powszechnie uznanym za negatywne.