Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Rzeźbienie z ZBrush. Kurs wideo

18-05-2014, 22:02
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 59 zł     
Użytkownik Keylight_kursy
numer aukcji: 4253960007
Miejscowość ZABRZE
Zostało sztuk: 15    Wyświetleń: 1   
Koniec: 28-05-2014 21:47:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Polska wersja językowa: lektor
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Rzeźbienie z ZBrush

ZBrush (Pixologic™) jest jednym z niewielu narzędzi wykorzystywanych do cyfrowego rzeźbienia. Istota programu to praca na polygonach i piksolach za pomocą pędzli rzeźbiarskich. W tym kursie poznamy ZBrush od podstaw. Spotkamy unikatowe technologie programu m.in. piksole i Zspheres, które umożliwiają budowę ilustracji oraz geometrii. Zobaczymy jak przygotować i pracować z obiektem geometrycznym utworzonym w zewnętrznym programie 3d. Wykorzystując narzędzia zrealizujemy projekt rzeźbienia „twardego” obiektu. Po drodze zapoznamy się także z Projection Master oraz SubTool Master. Kurs wieńczy omówienie materiałów, praca z kolorami i dostosowanie podstawowych ustawień/narzędzi programu.

Sprawdź przykładowe lekcje (YouTube).

Rzeźbienie z ZBrush.

Czas trwania: 13 godzin i 24 minut
Liczba rozdziałów: 87
Typ narracji: Ciągły komentarz lektorski (PL)
Wymiary wideo: 1024 x 768 px
Program: ZBrush 3.5r2/r3
Wymagania: Komputer klasy PC/MAC
ISBN:[zasłonięte]978-83017-88-1

Zachęcamy do zapoznania się ze skróconym opisem poszczególnych modułów.

Moduł 1: O ZBrushu (53 min.)

Wstęp i zapoznanie się z ZBrushem. Ten moduł pozwoli każdemu początkującemu użytkownikowi zapoznać się z interfejsem programu, pracą z dokumentem i co ważniejsze, z ideą piskoli, które są fundamentem tworzenia ilustracji w ZBrushu.

Moduł 2: O narzędziach (151 min.)

W ZBrushu wiele elementów funkcjonuje pod postacią narzędzi, może być to geometria, pędzle rzeźbiące oraz malujące. Tym wszystkim narzędziom towarzyszą różne ustawienia. Co więcej, zapoznamy się z kluczowym odróżnieniem edycji oraz rysowania obiektów w ZBrushu.

Mpduł 3: Tworzenie i edycja obiektów geometrycznych (228 min.)

Zbrush to nie tylko praca z obiektami przygotowanymi w zewnętrznych programach. Za pomocą unikatowej technologii ZSphere możemy zbudować szkielet, a w konsekwencji siatkę geometryczną. Oprócz tego zapoznamy się z wieloma operacjami modyfikującymi polygony.

Moduł 4: Rzeźbienie twardego obiektu (266 min.)

Kompletny projekt rzeźbienia twardego obiektu. Obejmuje on przygotowanie siatki geometrycznej w zewnętrznym programie, a następnie zmodyfikowanie jego powierzchni za pomocą wielu narzędzi i operacji (alpha, tekstury, Projection Master, etc.). Ten moduł nauczy Ciebie pracy i zarządzania złożonymi obiektami za pomocą pluginu SubTool Master.

Mpduł 5: Kolory i materiały (51 min.)

W tym module zapoznamy się z kolorami oraz materiałami. Kluczowe jest tutaj zrozumienie specyfiki operowania tymi aspektami powierzchni obiektów 2.5D i 3D. Również w przypadku złożonych figur geometrycznych przydatny staje się plugin SubTool Master.

Moduł 6: Przegląd wybranych narzędzi i ustawień Zbrusha (55 min.)

Ostatni moduł to podstawowe ustawienia programu. Zobaczymy też w jaki sposób zmodyfikować właściwości niektórych poznanych narzędzi; dostosować obszar roboczy oraz wiele innych aspektów pracy z ZBrushem.

Moduł 1: O Zbrushu

1. Szybkie dopasowanie menu 4:07
2. Ekran powitalny w ZBrush 3.1, a LightBox w 3.5 2:08
3. Obszar roboczy 2:56
4. Dokument ZBrusha 10:00
5. Kolory obszaru roboczego 5:02
6. Praca z panelami 3:47
7. Piksole w ZBrush 3.1 5:51
8. Piksole w ZBrush 3.5 i pędzle 2.5D 10:41
9. Tablet 4:25
10. Pamięć RAM 2:43

Moduł 2: O narzędziach

1. Edycja a rysowanie 9:12
2. Narzędzia w trybie Edycja i Rysowanie 6:43
3. Zapisywanie dokumentu i narzędzi 8:46
4. Nawigacja w dokumencie 9:50
5. Właściwości pędzla rzeźbiącego 9:54
6. Względność pędzla i narzędzi 4:04
7. Pędzle, obrys, alpha 10:40
8. Lazy Mouse 5:01
9. Maskowanie 7:13
10. Izolacja Polygonów 9:05
11. Zagęszczanie geometrii 17:53
12. Symetria narzędzi 6:31
13. Importowanie obiektów geometrycznych 4:52
14. Koncepcja SubTool i import wielu obiektów 17:36
15. Tworzenie grup poligonów 11:25
16. Warstwy dokumentu 14:00

Moduł 3: Tworzenie i edycja obiektów geometrycznych

1. Czym są ZSpheres 5:24
2. Budowanie szkieletu z symetrią 6:07
3. Edycja ZSpheres 4:58
4. Transformacja ZSpheres 11:52
5. Budowanie sylwetki z użyciem ZSpheres 17:46
6. Budowanie ręki 18:04
7. Konwersja ZSpheres do siatki polygonowej 19:49
8. Kulki magnetyczne i żłobienia 7:59
9. Siatki 3d i ich edycja 33:00
10. Deformacje 12:16
11. Maskowanie i deformacja siatki 14:34
12. Kopiowanie wybranych fragmentów geometrii 11:02
13. Wytłaczanie polygonów 5:58
14. Definiowanie ostrych krawędzi 9:00
15. Usuwanie polygonów 2:47
16. Transpose 20:16
17. ReMeshing 13:24
18. Pozostałe operacje na Geometrii 15:09

Moduł 4: Rzeźbienie twardego obiektu

1. Omówienie projektu 4:24
2. Przygotowanie ostrza 16:19
3. Przygotowanie taszki 7:55
4. Przygotowanie detali 6:05
5. Przygotowanie trzonu 8:56
6. Eksportowanie obiektów z XSI 1:48
7. Importowanie z pomocą SubTool Master 3:33
8. Wyostrzanie krawędzi taszki 1 12:10
9. Wyostrzanie krawędzi taszki 2 5:24
10. Wygładzanie krawędzi ostrza 14:39
11. Przygotowanie tekstury dla powierzchni ostrza 8:44
12. Rzeźbienie powierzchni ostrza 16:00
13. Żłobienie w ostrzu z Projection Master 18:08
14. Płaskorzeźba czaszki 9:28
15. Budowanie kręgosłupa 21:40
16. Dodawanie kamieni 8:58
17. Przygotowanie Alpha z Illustratora 10:42
18. Detale ostrza 18:36
19. Rzeźbienie powierzchni taszki 19:55
20. Płaskorzeźba w taszce 14:26
21. Rzeźbienie powierzchni detali 8:23
22. Rzeźbienie powierzchni trzonu i głowicy 9:58
23. Powierzchnia wstęgi 6:00
24. Ostatnie detale i podsumowanie 13:54

Moduł 5: Kolory i materiały

1. Kolory 10:45
2. Rozdzielczość i kolory 1:46
3. Menu kolor 2:51
4. Kolor, alpha, obrys i tekstura 8:23
5. Polygroup i polypaint 4:29
6. Materiały 11:14
7. Lokalne zastosowanie materiałów 4:25
8. Kolory i materiały w złożonych obiektach 7:08

Moduł 6: Przegląd wybranych narzędzi i ustawień ZBrusha

1. Zapisywanie ustawień interfejsu 5:16
2. Predefiniowane kolory i interfejsy 2:05
3. Edycja kolorów interfejsu 14:52
4. Modyfikacja cieniowania i przezroczystości interfejsu 7:50
5. Szybkie Info 1:57
6. Modyfikacja skrótów klawiaturowych 3:43
7. Lightbox 2:45
8. Ustawienia Transpose 3:22
9. Alternatywna nawigacja 3:10
10. Ustawienia wyświetlania narzędzi i siatek 11:58
11. Menu Zoom 1:29