Regulamin zwrotów i wysyłek | Naszym priorytetem jest jak najszybsze i bezpieczne dostarczenie do Ciebie towaru. Koszty przesyłki zależą od wybranej formy płatności. Jeżeli zamawiasz więcej niż dwie pozycje i chcesz otrzymać je w jednej paczce, powiadom nas. Takie wysyłki obowiązuje dopłata 1 złoty za każdą dodatkową pozycję (powyżej dwóch książek). Oferujemy 10 dniową gwarancję zwrotu pieniędzy: - Jeżeli uznasz, że z jakiegokolwiek powodu otrzymany towar nie spełnia Twoich oczekiwań, a nie został uszkodzony, napisz o tym do nas i odeślij przesyłkę w ciągu 10 dni od daty odebrania na nasz adres: Mediatorplus, ul. Gierczak 32 sp 134, 70-821 Szczecin. Nie oferujemy możliwości odbioru osobistego! Tylko wysyłka!!! Wysyłamy tylko na aktualny adres podany w danych na Allegro ("Dane do wysyłki" ). Nie odpowiadamy na próby ustalania adresu wysyłki innego niż podany w danych na Allegro i nie wysyłamy na adresy podawane w inny sposób! Prosimy o uaktualnienie przed zakupem swoich danych na Allegro! | | | | Rząd w procesie ustawodawczym w Polsce | Wydawca: Elipsa Dom Wydawniczy i Handlowy Włodzimierz Ulicki Autorzy: Michał Mistygacz ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]15107 SKU: Seria: Wydanie: 1 Stron: 391 Język: Oprawa: miękka Tom: Kod: ELIP-0160 | | | Przedmiotem niniejszej książki jest ukazanie pozycji rządu w procesie ustawodawczym, a także jego wpływu na przebieg postępowania legislacyjnego, a więc osiągania określonych i zamierzonych skutków zbieżnych z intencjami gabinetu. Materia pracy obejmuje oddziaływanie Rady Ministrów w zakresie przygotowania projektu ustawy i inicjowania postępowania ustawodawczego, następnie wpływania na kształt ustawy w Sejmie i Senacie oraz oddziaływania na postępowanie ustawodawcze w końcowym jego etapie. Przedmiot pracy obejmuje również analizę wzajemnych relacji pomiędzy rządem a władzą ustawodawczą w aspekcie wpływu rządu na proces stanowienia ustaw w Polsce, zarówno przy pomocy posiadanych kompetencji określonych prawem, jak i w sposób nieformalny.W proces legislacyjny, stanowiący podstawową funkcję parlamentu, zaangażowane są najważniejsze instytucje państwowe (Rada Ministrów, Sejm, Senat, Prezydent RP, Trybunał Konstytucyjny). Celem pracy jest ukazanie rozwiązań polskiego systemu konstytucyjnego również w niezbędnym ujęciu prawnoporównawczym. Polskie instytucje z zakresu legislacji odbiegają bowiem od modelowych wzorców konstytucyjnych. Cechą charakterystyczną polskiego modelu jest wyposażenie obu członów władzy wykonawczej w prawo inicjatywy ustawodawczej. Nadto prawo weta stanowi uprawnienie osobiste Prezydenta.Wpływ Rady Ministrów na postępowanie ustawodawcze ma szczególne znaczenie w państwie demokratycznym, gdzie punkt ciężkości przeniesiony jest do parlamentu jako organu reprezentatywnego dla społeczeństwa. Parlament nie jest, jak w okresie do 1989 r., jedynie miejscem formalnego autoryzowania decyzji ustawodawczych podejmowanych w ramach innych instytucji. Wraz z zakończeniem procesu przemian ustrojowych w Polsce, zapoczątkowanych obradami Okrągłego Stołu, których formalnym wyrazem było uchwalenie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., nastąpiło nowe ukształtowanie wzajemnych relacji pomiędzy władzą ustawodawczą a władzą wykonawczą w procesie ustawodawczym. | | | | Formy dostawy | List ekonomiczny 6.00 zł List priorytetowy 7.00 zł List polecony ekonomiczny 8.00 zł List polecony priorytetowy 11.00 zł Poczta Polska pobranie 18.00 zł E-PRZESYŁKA przedpłata 10.00 zł E-PRZESYŁKA pobranie 14.50 zł Dopłata za zamówienia łączone (powyżej dwóch książek w jednej paczce): + 1.00 zł za każdą dodatkową książkę Przesyłka GRATIS od kwoty zamówienia 300.00 zł (niezależnie od ilości) | | |