I. Główne założenia rytmiki Emila Jaques-Dalcroze'a
II. Ćwiczenia słuchowo-ruchowe uwrażliwiające na agogikę, dynamikę,
artykulację i element melodyczny
— Ćwiczenia agogiczne
— Ćwiczenia uwrażliwiające na różnice dynamiczne .
— Ćwiczenia uwrażliwiające na różnice artykulacyjne
— Ćwiczenia uwrażliwiające na element melodyczny
III. Wprowadzanie i utrwalanie wartości i grup rytmicznych
— Ćwierćnuty
— Ósemki
— Półnuty
— Całe nuty
— Szesnastki
— Półnuta z kropką
— Ćwierćnuta z kropką i ósemka
— Triola ósemkowa vivarium
— Grupy drobnych wartości rytmicznych złożone z ósemek i szesnastek
— Synkopy
— Pauzy
IV. Wprowadzanie i utrwalenie metrum
— Takty
2 3 4
4 4 4
— Takty ósemkowe
V. Realizacja tematów rytmicznych
VI. Ćwiczenia polirytmiczne
VII. Łańcuch realizacji tematów rytmicznych
VIII. Kanon
IX. Rytmy uzupełniające (ćwierćnutowe i ósemkowe)
X. Podwójna szybkość tematów rytmicznych w metrum parzystym
XI. Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne
XII. Wykorzystanie piosenek dziecięcych w opracowywaniu zagadnień metrorytmicznych
XIII. Dziecięca interpretacja ruchowa utworów muzycznych
Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1985
147, [1] s. : il. ; 24 cm
Projekt okładki Czesław Kosmaty
Grafika nutowa Marta Igańska
Nakład 38 840 + 160 egz.
Wyd. 2
ISBN 83-02-01142-8