Antykwariat Internetowy In Nomine
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
telefon: 605-[zasłonięte]-305
e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
Wpłaty prosimy dokonywać na konto:
NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
86 1500 [zasłonięte] 1[zasłonięte]4581406 [zasłonięte] 550700
Bank Zachodni WBK S.A. 5 O/Kielce
- List polecony ekonom.: 7,50 zł
- List polecony prioryt.: 9,20 zł
- Paczka ekonomiczna: 12,00 zł
- Paczka priorytetowa: 14,00 zł
- koperta ochronna ("bąbelkowa")
- Przez PayU
- Przelew na konto (przedpłata)
- Przed złożeniem oferty prosimy o szczegółowe zapoznanie się z:
- Regulaminem aukcji dostępnym na stronie O nas;
- pełnym opisem oferowanych przedmiotów wraz z ich rzeczywistymi zdjęciami.
- Nie wycofujemy ofert na 24 godziny przed końcem aukcji, nie kończymy aukcji przed czasem.
- Po zakończeniu aukcji prosimy o potwierdzenie zamówienia z podaniem swojego nicka, numeru aukcji, rodzaju przesyłki oraz potwierdzeniem adresu do wysyłki - koniecznie jeśli adres będzie inny niż ten z profilu użytkownika.
- Koszt przesyłki jest zawsze podawany w treści aukcji.
- Oferowane przedmioty wysyłamy najczęściej w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od zaksięgowania pełnej należności, łącznie z kosztami wysyłki.
- Zachęcamy do zakupu kilku przedmiotów jednocześnie - koszt wysyłki jest zależny od ich łącznej wagi - szczegóły na stronie O nas.
Witamy na naszej aukcji.
Przed przystąpieniem do licytacji prosimy zapoznać się z jej zasadami na stronie O nas.
Przedmiotem aukcji jest używana książka:
Rozwój somatyczny i motoryczny
Autorzy: Ryszard Przewęda
Strony: 244; Format: 14,0 x 20,5 cm
Waga: 320 g.
ISBN: brak
Wydanie: I (1973); Nakład: 15257 szt.
Wydawca: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych (Warszawa)
Oprawa: twarda
Stan książki: dobry
Stan okładki: dobry, okładka posiada nieznaczne ślady zabrudzeń, grzbiet wyblakły.
Stan kartek: czyste, lekko pożółkłe.
Książka wydana w serii "Biblioteka psychologiczna" - tom 2.
Przedmowa do "Biblioteki Psychologicznej"
"Biblioteka Psychologiczna" powstała z inicjatywy Państwowych Zakładów Wydawnictw Szkolnych. Zachęcone życzliwym przyjęciem publikowanych w ciągu ostatnich kilku lat książek z serii "Biblioteki Nauczyciela" przez licznych jej abonentów i innych czytelników, Wydawnictwo postanowiło podjąć nową akcję, realizującą pokrewne cele popularyzatorskie i naukowe. "Biblioteka Psychologiczna" ma bowiem także służyć praktyce pedagogicznej, stanowiąc dla nauczycieli pomoc w poznawaniu psychiki uczniów i wychowanków powierzonych ich opiece w rozmaitych placówkach oświatowych. Przewidujemy, że nowa seria okaże się ponadto użyteczna dla każdego Czytelnika zainteresowanego rozwojem psychicznym dzieci i młodzieży. Wśród jej odbiorców znajdą się zatem, jak sądzimy, zarówno młodzi adepci psychologii i pedagogiki - studenci wyższych uczelni i innych zakładów kształcenia nauczycieli, jak też rodzice, którzy pragną zdobyć lub poszerzyć wiedzę o rozwoju swego dziecka. (...)
Aby dostarczyć Czytelnikom nieco szerszych informacji o zawartości "Biblioteki Psychologicznej", zasygnalizujemy treść poszczególnych tomów serii. (...)
W tomie 2, którego autorem jest Ryszard Przewęda, zostaną przedstawione problemy somatycznego i motorycznego rozwoju w dzieciństwie i w wieku dojrzewania. Przyjmując tezę, iż między fizycznym a psychicznym rozwojem zachodzi ścisła współzależność, uznaliśmy za niezbędne ukazanie Czytelnikom w jednym z początkowych tomów serii - kolejnych przekształceń organizmu dziecka, które uzewnętrzniają się w procesach wzrastania, różnicowania i dojrzewania. Najnowsze poglądy na istotę zmian morfologicznych, funkcjonalnych i motorycznych składających się na rozwój fizyczny człowieka, tworzący integralną część jego ogólnego rozwoju ontogenetycznego, pozwolą wychowawcom lepiej zrozumieć wzajemne związki między stanem organizmu dziecka a właściwościami psychicznymi. Oprócz charakterystyki etapów rozwoju somatycznego i motorycznego, jego objawów i mechanizmów, tom zawiera przykłady metod śledzenia zmian zachodzących w organizmie dziecka z wiekiem. Przegląd użytecznych metod oceny rozwoju fizycznego, budowy ciała i sprawności ruchowej oraz przykłady badań polskiej populacji wprowadzają nauczycieli i rodziców w zagadnienia diagnozy i prognozy rozwoju dzieci i młodzieży.
W książce tego autora Czytelnik znajdzie też wiele wskazówek praktycznych dotyczących ogólnych problemów higieny życia dziecka. Wskazania te oparte są m.in. na analizie kompleksu czynników tkwiących w pracy szkolnej ucznia i w jego trybie życia, które mogą wpływać na rozwój fizyczny. Tom ten zatytułowano: Rozwój somatyczny i motoryczny. (...)"
Spis treści
♦ Wprowadzenie
- Prace nad rozwojem fizycznym
- Co to jest rozwój fizyczny?
- Od czego zależy rozwój fizyczny ?
- Akceleracja rozwoju
♦ Rozwój somatyczny
- Przemiany w obrębie układów
- Okresy rozwojowe
- Jak oceniać rozwój fizyczny dziecka ?
♦ Zmiany w postawie ciała
- Postawa a budowa ciała
- Znaczenie prawidłowej postawy ciała
- Ontogenetyczne tendencje zmian w budowie i postawie ciała
- Metody oceny postawy ciała
♦ Rozwój motoryczny
- Przejawy rozwoju motorycznego
- Od czego zależy rozwój motoryczny?
- Przebieg rozwoju motorycznego
- Sprawności i uzdolnienia ruchowe
- Przykłady oceny uzdolnień i sprawności
♦ Kształtowanie rozwoju fizycznego i zdrowia dziecka
- Wychowanie fizyczne
- Higiena
- Wychowanie zdrowotne
♦ Bibliografia
♦ Źródła rycin
♦ Skorowidz nazwisk
Zapraszamy do udziału w licytacji!
Zdjęcia:
|
Antykwariat Internetowy In Nomine jest prowadzony przez firmę NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613, NIP: 657 [zasłonięte]115-24, REGON: 260 [zasłonięte]547
Kontakt - tel. 605 [zasłonięte] 305, e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
|