"Rysuj z nami" to zeszyt ćwiczeń grafomotorycznych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zanim dziecko rozpocznie naukę pisania należy rozwinąć u niego sprawności psychomotoryczne, gdzie podstawową rolę odgrywają:- orientacja w przestrzeni ( góra, dół, lewo, prawo, nad, pod, itp.) - pomaga to dziecku w rozpoznawaniu i odtwarzaniu kierunku pisania,- pamięć ruchowa, czyli umiejętność przetwarzania obrazu graficznego na obraz ruchu.Istotną rolę w procesie przygotowania do nauki pisania odgrywa nabywanie przez dzieci zręczności (sprawności w posługiwaniu się rękami), oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej i słuchowo- wzrokowej.Ćwiczenia zawarte w zeszycie mają na celu wyćwiczenie u dziecka prawidłowego kierunku kreślenia linii o różnym kształcie. Dziecko kreśli linie po śladzie wzdłuż linii przerywanej, a rysunki mają na celu powiązanie kształtu linii z konkretnym ruchem lub przedmiotem.Strzałka na początku linii wskazuje kierunek kreślenia. Zaleca się kilkakrotne odtworzenie linii na folii,a gdy dziecko potrafi już poprawnie narysować , dopiero poprawianie pisakiem lub kredką w zeszycie.Zawarte w zeszycie rysunki mogą także posłużyć do ćwiczeń w mówieniu (opowiadanie obrazków), nazywaniu kierunków, wielkości, kształtów itp.W zeszycie nie ma poleceń, gdyż każdy nauczyciel lub rodzic potrafi najlepiej dobrać polecenie dla swoich dzieci zgodnie z ich aktualnymi umiejętnościami.
"Rysuj z nami"
to zeszyt ćwiczeń grafomotorycznych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zanim dziecko rozpocznie naukę pisania należy rozwinąć u niego sprawności psychomotoryczne, gdzie podstawową rolę odgrywają:- orientacja w przestrzeni ( góra, dół, lewo, prawo, nad, pod, itp.) - pomaga to dziecku w rozpoznawaniu i odtwarzaniu kierunku pisania,- pamięć ruchowa, czyli umiejętność przetwarzania obrazu graficznego na obraz ruchu.Istotną rolę w procesie przygotowania do nauki pisania odgrywa nabywanie przez dzieci zręczności (sprawności w posługiwaniu się rękami), oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej i słuchowo- wzrokowej.Ćwiczenia zawarte w zeszycie mają na celu wyćwiczenie u dziecka prawidłowego kierunku kreślenia linii o różnym kształcie. Dziecko kreśli linie po śladzie wzdłuż linii przerywanej, a rysunki mają na celu powiązanie kształtu linii z konkretnym ruchem lub przedmiotem.Strzałka na początku linii wskazuje kierunek kreślenia. Zaleca się kilkakrotne odtworzenie linii na folii,a gdy dziecko potrafi już poprawnie narysować , dopiero poprawianie pisakiem lub kredką w zeszycie.Zawarte w zeszycie rysunki mogą także posłużyć do ćwiczeń w mówieniu (opowiadanie obrazków), nazywaniu kierunków, wielkości, kształtów itp.W zeszycie nie ma poleceń, gdyż każdy nauczyciel lub rodzic potrafi najlepiej dobrać polecenie dla swoich dzieci zgodnie z ich aktualnymi umiejętnościami.