Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RYSA W PRZESTRZENI WYSTAWA 1995 KOUDELKA KANTOR

12-07-2012, 17:47
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 39.99 zł     
Użytkownik serdecznie
numer aukcji: 2443074540
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 8   
Koniec: 03-07-2012 19:59:41
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W DOLNEJ CZĘŚCI AUKCJI (CZASAMI TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ CIERPLIWOŚCIĄ W OCZEKIWANIU NA ICH DOGRANIE)



PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO - , WYDANIE - , NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM)
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE -
KOSZT WYSYŁKI - 8 ZŁ - KOSZT UNIWERSALNY, NIEZALEŻNY OD ILOŚCI I WAGI (NP. JEŚLI KUPISZ 7 KSIĄŻEK ŁĄCZNY KOSZT ICH WYSYŁKI WCIĄŻ BĘDZIE WYNOSIŁ 8 ZŁ), DOTYCZY PRZESYŁKI PRIORYTETOWEJ NA TERENIE POLSKI. ZGADZAM SIĘ WYSŁAĆ PRZEDMIOT ZA GRANICĘ. KOSZT WYSYŁKI W TAKIM PRZYPADKU, USTALA SIĘ INDYWIDUALNIE WEDŁUG CENNIKA POCZTY POLSKIEJ I JEST ZALEŻNY OD WAGI PRZEDMIOTU.




SPIS TREŚCI LUB/I OPIS - PRZYPOMINAM O KOMBINACJI KLAWISZY CTRL+F (PRZYTRZYMAJ CTRL I JEDNOCZEŚNIE NACIŚNIJ F), PO NACIŚNIĘCIU KTÓREJ Z ŁATWOŚCIĄ ZNAJDZIESZ INTERESUJĄCE CIĘ SŁOWO O ILE TAKOWE WYSTĘPUJE W TEKŚCIE WYŚWIETLANEJ WŁAŚNIE STRONY.

Wystawa / Exhibition
26 listopada 1994-5 lutego 1995 Martin-Gropius-Bau, Berlin
13 marca-23 kwietnia 1995 Galeria Zachęta Warszawa
19 września -19 listopada 1995 Galerie Hlavmho Mesta Prahy, Praga
Kuratorzy / Curators Matthias Flugge, Berlin Ada Krnaćova-Gutleber, Bratysława,
Anda Rottenberg, Warszawa Jin Svestka, Dusseldorf/Praga
Kierownictwo artystyczne / Artistic coordmation of the project Matthias Flugge
Współpraca / Cooperation Uta Gnewuch Sylwester Lewandowski Christma Trupat, Fundacja Guardmi, Berlin,
Magdalena Kardasz Galeria Zachęta, Warszawa, Maria Hlavajova, Soros Center for Contemporary Art, Bratysława
Marie Judlova Kareł Srp Galerie Hlavmho Mesta Prahy, Praga
Projekt ekspozycji w Galem Zachęta / Exhibition design at Zachęta Gallery Grzegorz Pabel
Transport / Transport Hasenkamp
Zorganizowanie wystawy umożliwiły dotacje udzielone przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RFN
Ministerstwo Kultury i Sztuki RP
Fundację Deutsche Klassenlottene Berlin
Fundację Współpracy Polsko - Niemieckiej
firmę C&A Modę, Dusseldorf
Pomoc przy organizacji wystawy okazały rowmez
Czeskie Centrum w Warszawie Ambasada Republiki Słowackiej w Warszawie
Instytut Goethego w Warszawie
Soros Center for Contemporary Art w Bratysławie i w Pradze
Fnedrich Ebert Stiftung
Rysa w przestrzeni
Sztuka po 1945 roku w Czechach, Niemczech, Polsce i Stowacji
13 marca - 23 kwietnia 1995
Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta / Zachęta Gallery of Contemporary Art Warszawa 1995




Za poparcie idei wystawy dziękujemy cztonkom Komitetu Honorowego urzędującemu burmistrzowi miasta Berlina Eberhardowi Diepgenowi, przewodniczącej Izby Reprezentantów miasta Berlina Hannie-Renate Laurien, prezydentowi miasta stołecznego Warszawy Marcinowi Święcickiemu nadburmistrzowi miasta stołecznego Pragi Janowi Koukalowi, senatorowi ds kultury miasta Berlina Ulrichowi Roloff-Mominowi oraz kierownikowi Wydziału Kultury Ministerstwa Spraw Zagranicznych Republiki Federalnej Niemiec Lotharowi Wittmannowi
Szczególną wdzięczność winni jesteśmy osobom z których rad i cennych uwag korzystaliśmy podczas przygotowywania wystawy Wibke von Bonin z Kolonu Zofii Gołubiew z Krakowa, Marie Judlovej z Pragi, Piotrowi Piotrowskiemu z Poznania, Karelowi Srpowi z Pragi i Hannie Weitemeier z Monachium
Konsultacjami służyli nam także Nawojka Cieślińska z Dusseldorfu, Jaroslav Fatka z Pragi, Tomas Kafka z Berlina i Jana Vargova z Pragi
Dziękujemy Fundacji Guardini z Berlina, a w szczególności członkowi zarządu Hermannowi Josefowi Schustrowi oraz jego wszystkim współpracownikom a także Mani Hlavajovej z Bratysławy i Magdalenie Kardasz z Warszawy za pomoc organizacyjną i techniczną przy realizacji projektu
Członkowie Rady Plastycznej Fundacji Guardini od początku uczestniczyli w przygotowaniu wystawy Pamiętamy o zmarłym przewodniczącym tej Rady Eberhardzie Rotersie, który udzielił swego poparcia wystawie, gdyż wymiana idei artystycznych ponad granicami państw stanowiła główny cel jego życia zawodowego jako historyka sztuki
Podziękowania za pomoc i pełną zaangażowania współpracę przy realizacji wystawy w Berlinie składamy także Chnstiane Altmann, Barbarze Barsch, Lianę Burkhard, Berndowi Burockowi, Andrzejowi Ciesielskiemu, Michaelowi Freitagowi, Peterowi Funkenowi, Gerrit Grafe, Ins Hanika, Giseli Kołodziej, Julianowi Schollowi Annę Seyda, Angelice Stepken, Ulnke Werner oraz Ucie Grundmann
Wystawa nie powstałaby bez udziału i gotowości do pomocy ze strony artystów, autorów, muzeów, kolekcji, Instytutu Stosunków Zagranicznych RFN, galem i osób prywatnych, które użyczyły nam posiadanych prac Wszystkim tym osobom i instytucjom składamy serdeczne podziękowania
Matthias Flugge, Berlin Ada Krnśćova-Gutleber, Bratysława Anda Rottenberg, Warszawa Jm Svestka, Dusseldorf/Praga
W minionych latach wyraźnie wzrosło zainteresowanie sztuką naszych wschodnich sąsiadów Odbyło się wiele wystaw poświęconych różnym aspektom jej historycznego i stylistycznego rozwoju, bądź tez twórczości poszczególnych artystów
Punktem kulminacyjnym transferu dzieł i idei stała się prezentacja „Europa, Europa Stulecie awangardy w Europie Środkowej i Wschodniej" w Dońskiej Kunst- und Ausstellungshalle Republiki Federalnej Niemiec Udokumentowała ona rzeczywisty wkład krajów Europy Wschodniej do uniwersalnego - z punktu widzenia koncepcji awangardy - rozwoju sztuki Argumenty estetyczne zaczerpnęła przede wszystkim z innowacji pierwszej połowy stulecia, kiedy to interferencje dązen odmiennie nacechowanych pod względem geogra-iiczno-kulturowym i społecznym mogły się dokonywać w zasadzie bez przeszkód
Jednocześnie stało się oczywiste, ze ten sposób widzenia wymaga ujęcia naukowo-historycznego, ponieważ po II wojnie światowej koncepcja awangardy zaczęła się załamywać i przestała wystarczać do wyjaśniania i lansowania zjawisk artystycznych Istniały wprawdzie zasadnicze różnice w stopniu otwarcia na świat poszczególnych „krajów za żelazną kurtyną", znajdujące odbicie w pracy artystycznej, ale zarazem rozwinęły się formy wielkiego wewnętrznego dyskursu W ten sposób sztuka znalazła się w podlegającym nieustannym zmianom polu napięcia między popieranymi politycznie tradycjami narodowymi a podejmowanymi przez poszczególnych twórców próbami utrzymywania kontaktu ze sztuką światową Cechą charakterystyczną stała się wieloraka sprzeczność między oficjalną doktryną a świadomym działaniem indywidualnym
Do tego nawiązuje idea wystawy „Rysa w przestrzeni" Tytuł został przejęty z pracy praskiego rzeźbiarza Karela Malicha Przyglądam się rysie w przestrzeni z 1979 roku, w której w bardzo swoisty sposób przenikają się wzajemnie metaforyka psychologiczna ze społeczną Geograficznie wystawa dotyczy sąsiadujących ze sobą krajów Polski, podzielonych dawniej Niemiec oraz Republik Czeskiej i Słowackiej, które do 1992 roku stanowiły jedno państwo Wspólna prezentacja postaw artystycznych dokonana ponad trwającym kilkadziesiąt lat podziałem kontynentu wprowadza do dyskusji zaznaczony juz w tytule aspekt paradygmatyczny Nie chodzi o rozwój w kierunku czegoś „wyższego", jakkolwiek miałoby się to nazywać, lecz o artystyczne wędrówki w duchowo, intelektualnie i politycznie rozdartej przestrzeni, o pracę nad historią i o odwoływanie się do stosunków społecznych Znalazły się na tej wystawie biograficzne i artystyczne odniesienia do problematyki Wschód - Zachód, ale nie one stanowią jej decydujące kryterium
„Rysy w przestrzeni" w żadnym razie nie należy rozumieć jako prezentacji historyczno-porównawczej osobnych dróg narodowych, ani tez jako rehabilitacji zaniedbywanych dotychczas przejawów kultury dysydenckiej, lecz jako formę otwartą, w której spotykają się indywidualne i przykładowe dokonania artystyczne i w której jest tez miejsce na określenie istniejących między nimi rozłamów i rozbieżności Uwzględnienie istotnych pozycji sztuki zachodmoniemieckiej odbyło się ze świadomością odmienności warunków ich powstawania, czego również w retrospektywie nie należy pomijać Teza „sztuki zachodniej", jakoby wolność polityczna stanowiła nieodzowny warunek artystycznej „ważności", nie może zniwelować „rysy w przestrzeni", nawet jeśli kryje w sobie największy potencjał nowatorski Odchodząc od myślenia kategoriami postępowości wyłącznie immanentnego procesu artystycznego, pozwalamy pojawić się w polu widzenia innym kryteriom
Jeśli chodzi o byłe kraje realnego socjalizmu, to w centrum dyskusji znajdował się problem, jak dalece istniała tu przestrzeń duchowa, nie zdeterminowana przez granice i dualizmy, w której możliwe było realizowanie indywidualnych zamierzeń artystycznych, oddziałujących na ogólniejszą sferę etyki Również pod kątem obecnych debat nad zjawiskiem „państwowej sztuki" NRD, które w tak ostrej postaci w krajach sąsiednich nie występowało, „Rysa w przestrzeni" stawia pytanie o kategorie indywidualnej wolności i odpowiedzialności w sztuce niedawnego okresu W takim kontekście wolność oznacza niezależność od estetycznych doktryn służących zachowaniu władzy, a odpowiedzialność - uczciwość wobec historii, sytuacji społecznej i dzieła
W czasowych ramach wystawy - obejmujących okres od 1945 roku po dzień dzisiejszy - szczególny nacisk został położony na fazy przełomowe koniec lat czterdziestych i późnych lat sześćdziesiątych oraz okres po roku 1989
Odpowiednio do tego wybrana została tez forma organizacyjna „Rysa w przestrzeni" nie jest ani wystawą w pełni „kuratorską", ani tez ułożoną przez „krajowych komisarzy" na wzór biennale Przeciwnie - stanowi rezultat dyskusji między historykami sztuki uczestniczących w niej krajów, która doprowadziła do zbliżenia „własnego" i „obcego" spojrzenia W tej dyskusji - co jest oczywiste - trzeba było przezwyciężyć wiele nieporozumień i rozbieżnych sposobów patrzenia Patrzyliśmy na sztukę sąsiadów w sposób stereotypowy Należało wypełnić luki w wiedzy, a nowy kontekst pozbawiał to spojrzenie pewności, narzucając nowe pytania Berlińska Fundacja Guardini zorganizowała pod kierunkiem Wielanda Schmieda dwie wystawy w roku 1980 („Znaki wiary Duch awangardy") i w 1990 („Teraźniejszość Wieczność Ślady transcendencji w sztuce naszych czasów"), poświęcone tematycznym i duchowym aspektom sztuki współczesnej „Rysa w przestrzeni" stanowi pierwsze międzynarodowe, zespołowe przedsięwzięcie tej fundacji Współpraca z krajami sąsiednimi w kwestiach sztuki, nauki i wiary, jej pierwotny zakres działania, znalazł w wymianie na temat najnowszej historii sztuk plastycznych logiczne rozszerzenie Za przyjacielską współpracę należą się słowa serdecznego podziękowania kuratorom Adzie Krnaćovej-Gutleber z Bratysławy, Andzie Rottenberg z Warszawy oraz Jiremu Svestce z Pragi i Dusseldorfu
Matthias Flugge





Autorzy fotografii

Ulrich Frewel Elżbieta Gawryszewska Teresa Gierzynska Jerzy Gtadykowski Hanka Hamplova WernerJ Hannappel Markus Hawlik JanKosmowski Jochen Littkemann Roman Marz Martin Marenćm Rosemane Nohr Ondrej Polak Ludwig Rauch Fnedrich Rosenstiel Peter Sander M Sośkova Jan Svoboda Tadeusz Szklarczyk Nic Tenwiggenhorn Piotr Tomczyk M Wesely Edmund Witecki





Spis treści

Matthias Fliigge Wstęp 5 Jan Bakos Złudzenia i rozczarowania artysty w klatce 6 Jin Svestka Rysa w przestrzeni Sztuka czeska między autentycznością a oficjalnoscią 11 Matthias Fliigge Mur w roli membrany Niektóre nurty wschodnio - zachodnie w sztuce niemieckiej 15 Chnstoph Tannert „Realistycznie oceniając sytuację " - subkultury i nisz artystycznych w NRD me byto 19 Anda Rottenberg Uniwersalizm i autonomia Sztuka polska 1[zasłonięte]945-19 24 Piotr Piotrowski Artysta i historia W stronę granicy współczesnej sztuki polskiej 27 Zofia GofUbiew O wolności do ograniczeń 32 Ada Krnaco^ra - Gutleber Między oporem a oportunizmem O sztuce słowackiej od 1968 roku 37
Artyści biorący udział w wystawie 41
Tadeusz Kantor 42 Ernst Wilhelm Nay 44 Mikulaś Medek 46 Andrzej Wroblewski 48 Fntz Cremer 50 Jan Kotik 52 Włodzimierz Borowski 54 Edward Krasiński 56 Herman Glockner 58 Rupprecht Geiger 60 Vaclav Bostik 62 Gunther Uecker 64 Stanislav Kolibal 66 Carlfnednch Claus 68 Kareł Malich 70 Alina Szapocznikow 72 Józef Janković 74 Magdalena Abakanowicz 76 Alex Młyna rćik 78 Gerhard Richter 80 Eugen Schonebeck 84
Josef Koudelka 86 Julius Koller 88 A R Penck 90 Rudolf Sikora 94 Hannę Darboven 96 Józef Robakowski 98 Joseph Beuys 100 Peter Ronai 102 Krzysztof Wodiczko 104 Magdalena Jetelova 106 Edward Dwurnik 108 Gustav Kluge 110 Michael Morgner 112 Leon Tarasewicz 114 Otis Laubert 116 lvan Kafka 118 Zofia Kulik 120 Manfred Strumpf 122 Marek Chlanda 124 Jarosław Modzelewski 126 Georg Herold 128 (e) Twin Gabriel 130 Mirosław Bałka 132 Martin Mainer 134 Zuzanna Janin 136 Matej Kren 138 Jin Prihoda 140 Erasmus Schroter 142
Autorzy fotografii 145





Katalog / Catalogue
Redakcja / Editmg Barbara Kosmska Teresa Rostkowska
Tłumaczenie esejów z języka niemieckiego / Essays translated from the German by Barbara Ostrowska
Tłumaczenie not biograficznych z języka niemieckiego / Biographies translated from the German by Aneta Prasał
Projekt graficzny / Layout project Bokiewicz & Freudenreich
Redakcja techniczna / Techmcal assistance Alicja Sławmska
Łamanie / Layout execution Maria Fabianowska
Wyciągi barwne / Colours separation Lthomatic, Malezja Elch-Graphics Berlin,
Druckhaus Galrev Berlin, Drukarnia Klimiuk Warszawa
Wydawnictwo / Publisher Galeria Zachęta Druk / Prmted by Drukarnia Klimiuk Warszawa, ul Foksal 11
@ for illustrations VG Bild Kunst Bonn Magdalena Abakanowicz, Joseph Beuys, Carlfriednch Claus, Fntz Cremer, Edward Dwurnik, Hermann Glockner Michael Morgner Peter Ronai, Eugen Schonebeck, Rudolf Sikora
Magnum Photos, Paryż Josef Koudelka @ Galeria Zachęta oraz autorzy / Zachęta Gallery and authors






Spis prac

Magdalena Abakanowicz
I. Postacie siedzące, 1974 -1976
13 postaci, skala człowieka, płótno workowe, żywica syntetyczna
Mirosław Batka
2.190x45x80,190x45x80,1990
drewno patynowane, blacha cynkowa, technika własna
wł. Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
Joseph Beuys
3. Filzanzug, 1970 filc, 170x100 cm
wł. Kolekcja Renę Błocka, Berlin
4. Val, 1959/1969 brąz, 120x76 x 167 cm Ludwig Museum, Kolonia
Vaclav Bośtik
5. Kubuś, 1941
olej, karton, 50x41 cm
6. Wolumen, 1941 olej, płótno, 43x49 cm wł. Narodni Galerie, Praga
7. Barwna architektura, 1964 olej, płótno, 130x97 cm
8. Rozkwitające pole, 1965 olej, płótno, 81 x 100,5 cm wł. Narodni Galerie, Praga
Marek Chlanda
9. Gihon IV, 1994
drewno, wosk
Carlfriedrich Claus
10. Werbalna trawa, 1978
I1. Esej alegoryczny dla Alberta Wiganda: naturalizowanie człowieka, humanizacja natury, komunistyczny problem przyszłości, 1979
12. Koniunkcje: jedność i konflikt kontrastów w krajobrazie w odniesieniu do komunistycznego problemu przyszłości: naturalizowania człowieka, humanizacja natury, 1982
13. Pochodzenie myślo-obrazu, 1972
14. Eulenspiegel - reflex, 1974
15. Cisza, 1968
16. Aktywność świadomości podczas snu: postrzeganie, 1984
17. Aktywność świadomości podczas snu: działanie, 1984
18. Ko-artykulacja dynamiczna, 1959
Aktywność świadomości podczas snu, 1980/1981 Pięć jednowarstwowych dźwięko-procesów, 1982 Aktywność świadomości podczas snu, kombinacja, 1980/1981
19. Myślenie o istnieniu w podziemiu, 1984/1985
20. Notatki na temat problemu Golema rozpatrywanego jako problem wyrażonej podmiotem cybernetyki. Lub: pamiętany aspekt wyczekującego szyfru Sepher-ha-Jesira, 1963
21. Studium na temat słów wzrokowych. Lub: rozważania o nie-relacji pomiędzy marionetką a systemem cybernetycznym, 1962/1963
22. Medytacja antykontemplacyjna, 1969
23. Introspekcja Kara-te, 1982
24. A: Ruch podczas stania w bezruchu, 1986 -1988 B: Wyruszający
C: Wyruszanie
Fritz Cremer
25. Bojownicy o wolność, 1946/1947
Statua dla austriackiej izby pamięci w byłym obozie koncentracyjnym Auschwitz (projekt nie zrealizowany) brąz, 171x46 x 83 cm wł. Galerie Junge Kunst, Frankfurt n.Odrą
26. Zbity, 1949
Odlew jednej z postaci pomnika dla byłego obozu koncentracyjnego w Ebensee w Austrii, brąz, wys. 51 cm wł. Staatliche Museen zu Berlin, Nationalgalerie
27. Pomnik buchenwaldzki, 1952
Pierwszy projekt (wersja nie zrealizowana), brąz, wys. 75 cm wł. Staatliche Museen zu Berlin, Nationalgalerie
Hannę Darboven
28. Prezent urodzinowy, 1987
fotografie barwne, atrament, papier, każda 70 x 50 cm dzięki uprzejmości Leo Castelli Gallery, Nowy Jork
Edward Dwurnik
29. Przystanek autobusowy, 1974 olej, płótno, 277 x 457 cm
30. Katyń, 1989
Z cyklu: Droga na wschód olej, płótno, 228 x 292 cm
31. Wąwóz Wulecki, 1989 Z cyklu: Droga na wschód olej, płótno, 228 x 292 cm
(e.) Twin Gabriel
32. Kambrium Konserven, 1992, instalacja
Rupprecht Geiger
33 397/62,1962 olej, płótno
wł Stadtische Galerie, Wolfsburg
34 445/66,1966
olej, ptotno, 241 x 200 cm
35 463/67,1967
olej, płótno, 215x200 cm
Hermann Glóckner
36 Bez tytułu (Strzała), 1972 tempera, 27,5 x 39 cm
wł Galerie Gunar Barthel, Berlin Galerie oben Chemnitz
37 Bez tytułu (Czerwony, niebieski), 1977 tempera, 56 x 43 cm
wł prywatna, Berlin
38 Czerwony, zielony na białym Spięcie klamrami, 1978 tempera, 49 x 63 cm
wł Galerie Gunar Barthel, Berlin, Galerie oben, Chemnitz
39 Trzy fazy, 1979
3 karty, tempera, każda 70 x 50 3 cm
wł Galerie Gunar Barthel, Berlin, Galerie oben, Chemnitz
40 Rysunek rozkołysan, 23 8 82,1982 kredka woskowa 50,2 x 69,5 cm
wł prywatna, Berlin
41 Rysunek rozkołysan, 28 8 83,1983 kredka woskowa 50,2 x 69,5 cm
wł prywatna, Berlin
42 Rysunek rozkołysan, 4 12 83,1983 kredka woskowa, 49,8 x 70,2 cm
wł prywatna Berlin
43 Rysunek rozkołysan, 17 6 84,1984 kredka woskowa, 50 x 70 cm
wł prywatna Berlin
44 Rysunek rozkołysan (Fiolet, Błękit), 1984 pastel, kredka woskowa, 50,5 x 70 cm
wł prywatna Berlin
45 Rysunek rozkołysan 14 8 83 1983 kredka woskowa
Georg Herold
46 Rude Museum, 1993
3 gabloty 3 x (134x117x59 cm)
Zuzanna Janin
47 Bez tytułu (Armoured) 1994/1995 papier ścierny (40)
Józef Janković
48 Pajęczyna, 1969
technika mieszana (metal poliester sznur) 210x97x97 cm wł Slovenska Narodna Galeria, Bratysława
Magdalena Jetelova
49 Bez tytułu, 1995 instalacja
lawa z Islandii, drewno, konstrukcje nośne stal
lvan Kafka
50 O możliwości niemożliwego, 1989 -1995
białe postumenty, bloki elektryczne, wskazówki sekundnika
Tadeusz Kantor
51 Kompozycja (Formy przestrzenne), 1948 olej, płótno, 70 x 63 cm
wł Muzeum Okręgowe, Tarnów
52 Abstrakcja, 1949 olej, płótno, 85x130 cm
wł Muzeum Narodowe, Warszawa
53 Ponad-ruchy, 1949 olej, płótno, 141 x86cm wł Muzeum Sztuki w Lodzi
54 Maszyna miłości i śmierci, 1987 scenografia
wł Museo Internazionale delie Manonette Palermo
Gustav Kluge
55 Prąd ciepły - prąd zimny, 1991 olej, płótno 300 x 270 cm
wł prywatna Hamburg
Stanislav Kolibal
56 Rzeźba dla wiatru, 1966 gips, drut 140x80x30 cm
57 Upadek 1967
żelazo, składany trzyczęściowy, wys 235 cm
58 Trojka, 1968
drewno gips 154x84x27 cm
59 Niepewne położenie, 1968 drewno stiuk, 119x115x10 cm
60 Cos kończy się w połowie 1970 drewno sznur 76x69 cm
61 Tryptyk, 1974 drewno 183x243 cm
62 Cisza po rozpadzie, 1975
pręt ołowiany rysunek nici na ścianie, 5 x 3,5 x 170 cm
Julius Koller
63 Trzecia fala, 1995 instalacja
Jan Kotik
64 Malarstwo, 1[zasłonięte]959-19 olej, płótno, 165x130 cm
65 Owoc granatu, 1960 olej, płótno, 147x114 cm
wł GaleriaVytvamy"ch Umeni, Ostrawa
66 Malarstwo, 1960 olej, płótno, 146x97 cm wł prywatna, Praga
67 Herakleitos, 1962 olej, płótno, 130x114 cm wł Narodni Galerie, Praga
68 Malarstwo 2,1961 olej, płótno, 130x97 cm
Josef Koudelka
69 Z cyklu Cyganie, 1[zasłonięte]962-19
12 fotografii czarno-białych, 50 x 60 cm
70 Z cyklu Inwazja, 1968
8 fotografii czarno-białych, 50 x 60 cm
71 Z cyklu Czarny trójkąt, 1[zasłonięte]990-19 1 fotografia czarno-biała, 34 x 106 cm
Edward Krasiński
72 Bez tytułu, 1994
instalacja (drewno, 12 kubików z fotografiami, dwoje drzv
250x800x120 cm
Fot Tadeusz Rolkę
Obraz H Stazewskiego, Nr 81,1976
akryl, karton płyta
wł „Zachęta" Państwowa Galeria Sztuki
Zofia Kulik
73 Kwadrat Pałaców, 1990
kilkakrotnie naświetlana fotografia czarno-biała 243x152 cm
74 Marsz, marsz, marsz, 1990 kilkakrotnie naświetlana fotografia czarno-biała 243 x 456 cm
75 Bez tytułu, 1994
kilkakrotnie naświetlana fotografia czarno-biała 243x152 cm
Otis Laubert
76 Seria Niebieski okres Picassa, 1[zasłonięte]979-19 8 arkuszy, kolaż, technika mieszana
wys od 59,5 do 100 cm, szer od 42 do 62 cm
Martin Mainer
77 Sztuka marzenia, 1993/1994
Cykl na motywach z Carlosa Castanedy reliefy w tworzywie piankowym
Kareł Malich
78 Chmura, 1973/1974
drut cynkowy, wys 145 cm, przekrój 205 cm
79 Pejzaż, 1973/1974
aluminium, drut cynkowy, wys 165 cm, przekrój 128 cm
80 Pejzaż 1,1973/1974
drut stalowy, 130x115x203 cm
81 Pejzaż, 1974
drut cynkowy, wys 220 cm, przekrój 180 cm
82 Obserwuję rysę w przestrzeni, 1979
drut, aluminium, farba, sololit, 236 x 120 x 110 cm depozyt w Museum Bochum
MikulaśMedek
83 Dzień i noc, 1956
olej, karton, 187x151,5x6 cm wł Galeria Sztuk Pięknych, Ostrawa
Alex Mlynarćik
84 Tapis d"honneur, 1968 -1994
tkanina
Jarosław Modzelewski
85 Horderlm w mundurze napoleońskim, 1985 olej, płótno, 136x170 cm
wł Fundacja Egit, Warszawa
86 Encefalopatia, 1988 olej, płótno, 165x135 cm
wł Muzeum Narodowe, Poznań
87 Starzy przyjaciele, 1988 olej, płótno, 150x115 cm wł prywatna
Michael Morgner
88 Ecce Homo I, II, III, 1991 technika mieszana
tryptyk, każda częsc 240 x 180 cm wł Galerie Gunar Barthel, Berlin, Galerie oben, Chemnitz
Ernst Wilhelm Nay
89 Wizyta, 1945
olej, ptotno, 50 x 81 cm wt prywatna
90 Głowa mężczyzny przy oknie, 1946 olej płótno, 61 x 49,9 cm
wł prywatna
91 Zołta siedząca, 1948 olej, płótno, 90x75 cm wł prywatna
92 Białe rytmy, 1950 olej, płótno, 100x135 cm wł prywatna
93 Trofea, 1950
olej, płótno, 100x135 cm wł prywatna
94 Ciemnoniebieskie kwiaty, 1950 olej, płótno, 120x180 cm
wł prywatna
95 Taniec rybaczek, 1950 olej, płótno, 120x180 cm wł prywatna
A. R. Penck
96 Osiem-cztery-dwa, 1968
żywica syntetyczna, płótno, 100 x 130 cm wł Galerie Michael Werner, Kolonia i Nowy Jork
97 Bez tytułu, 1968 olej, karton, 60x42 cm
wł Galerie Michael Werner, Kolonia i Nowy Jork
98 Czerwony krzyż sztandaru, 1969/1970 olej, twarda płyta pilśniowa 125 x 121,5 cm wł prywatna, Berlin
99 Postać-Standard, 1972 olej płótno, 142x143 cm
wł prof Ott depozyt w Kunstmuseum Dusseldorf im Ehrenhof
100 Bez tytułu, 1976
latex, płótno, 100,5x114,5 cm wł prywatna
101 Itahen - it alien, 1976
akryl, płótno, 230x299 cm wł prywatna, Berlin
Jiri Prihoda
102 Bez tytułu, 1993/1994
architektoniczny detal z budynku Chryslera w Nowym Jorku (skala 11), blacha ołowiana, płyta wiórowa dwa elementy - każdy 190 x 180 x 300 cm
Gerhard Richter
103 Party, 1962
technika mieszana, 150 x 182 cm wł prywatna, Baden-Baden
104 WujRudi, 1965 olej, płótno, 87x50 cm
wł Ceske Muzeum Vytvarnych Umem, Praga
105 Para kochanków w lesie, 1966 olej, płótno, 170 x 200 cm
wł prywatna, Berlin
106 Szesc kolorów, 1966 lakier, płótno, 200x170 cm wł prywatna, Berlin
Józef Robakowski
107 Video-Film Maszyna, 1992 instalacja video
108 Obrazki masochistyczne 1990 film video
Peter Rónai
109 Desygnacja nr 2,1994
instalacja video (odbiorniki telewizyjne folia plastikowa)
Eugen Schónebeck
110 Majakowski, 1965 olej płótno, 220x180 cm
111 Ukrzyżowanie, 1963 olej, płótno, 165x32 cm
Erasmus Schróter
112 Obiekt wojenny VII 1[zasłonięte]990-19 fotografia barwna 180x246 cm
113 Obiekt wojenny XXVII, 1[zasłonięte]992-19 fotografia barwna, 229 x 180 cm
114 Obiekt wojenny XXVI 11,1994 fotografia barwna, 180 x 246 cm
Rudolf Sikora
115 Z serii Piramida Cywilizacja (Nowy piękny świat ), 1976 technika mieszana, płótno, 170 x 135 cm
116 Z serii Piramida Cywilizacja II (Nowy piękny świat ), 1976 technika mieszana, płótno, 162 x 135 cm
117 Z serii Piramida Cywilizacja III (Nowy piękny świat ), 1976 akryl, płótno, 170x135 cm
Manfred Stumpf
118 Bez tytułu, 1992 22 rysunki, 29,7x21 cm
119 Wjazd do Jerozolimy, 1994
grafika komputerowa, atrament, papier, 120 x 90 cm
120 Obraz próbny, 1994
antena satelitarna, odbiornik telewizyjny, średnica 350 cm
Alina Szapocznikow
121 Bukiet II, 1966
gips, poliester, 170x55x40 cm wł Muzeum Sztuki w Łodzi
122 Iluminowana, 1[zasłonięte]966-19
gips, poliester, instalacja elektryczna, wys 160 cm wł Muzeum Sztuki w Lodzi
123 Zielnik, 1972
10 części, poliester, sklejka
wys od 24 do 110cm, szer od 18 do 83 cm
wł Muzeum Narodowe, Kraków
Leon Tarasewicz
124 Obraz nr 7,1987 olej, płótno, 190x250 cm
wł Muzeum Narodowe, Wrocław
Giinther Uecker
125 Trumna wojny Odpowiedz Mannettiemu, 1968 żelazo, instalacja elektryczna, 60 x 60 x 140 cm
126 Piaskowa spirala, 1970
piasek, drewno, sznurek, instalacja elektryczna, średnica 400 cm
Krzysztof Wodiczko
127 Pojazd bezdomnych, 1988 -1989 wł Galeria Marc Jancou, Londyn
Andrzej Wróblewski
128 Rozstrzelanie V, 1949 olej, płótno 120x90 cm
wł Muzeum Narodowe, Poznań
129 Rozstrzelanie VI11,1949 olej, płótno, 130x200 cm
wł Muzeum Narodowe, Warszawa
130 Partyzanci, 1949 olej, płótno, 130x200 cm
depozyt w Muzeum Narodowym w Warszawie
131 Syn i zabita matka, 1949 olej, płótno, 120x70 cm
wł Muzeum Narodowe, Kraków
132 Poczekalnia - biedni i bogaci, 1949 olej, płótno, 134x198 cm
wł Muzeum Narodowe, Warszawa




Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.


ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT


NIE ODWOŁUJĘ OFERT, PROSZĘ POWAŻNIE PODCHODZIĆ DO LICYTACJI