Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RYPEL - JĘZYK, BIZNES, MEDIA

28-06-2015, 23:15
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 5465351447
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 2   
Koniec: 28-06-2015 23:15:55

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"JĘZYK, BIZNES, MEDIA", A.RYPEL , D.JASTRZĘBSKA-GOLONKA, G.SAWICKA ; BTN, BYDGOSZCZ 2009 ; stan : minus bdb ; przesyłka polecona : 9,80 zł.



SPIS TREŚCI :


Wprowadzenie, Agnieszka Rypel, Danuta Jastrzębska-Golonka, Grażyna Sawicka... 5


JĘZYK

Grażyna Sawicka, Relacje i zależności w triadzie język —biznes —media................. 11

Jolanta Kowalewska-Dąbrowska. Język polityki a etyka słowa............................... 19

Maciej Pławski, Rytuał w języku polityki.................................................................... 29

Elżbieta Laskowska, Wartościowanie w ofertach promujących książki ................... 39

Teresa Pluskota. Aktualne tendencje w nazewnictwie moskiewskich księgarń
i innych punktów sprzedaży książek....................................................................... 47

Aneta Lewińska, Językoznawcze aspekty kształcenia ekonomicznego w dawnych
elementarzach pomorskich...................................................................................... 57

Joanna Maria Tyka, Grzeczność w kontaktach handlowych
(relacje sprzedawca-klient)...................................................................................... 67

Stanisław Karwowski, Słownictwo specjalistyczne w sferze usług
motoryzacyjnych..................................................................................................... 77

Violetta Jaros, Wartościowanie imion w funkcji chrematonimów
na przykładzie wyrobów tekstylnych...................................................................... 85

Waldemar Żarski, Ideologia i komercja w dyskursie kulinarnym.............................. 95

Anna Tomecka-Mirek, Przepis kulinarny internetowy a tradycyjny
— podobieństwa i różnice......................................................................................... 107

Kinga Banderowicz, CO NIECO, PRALINKA, DOM ŁAKOCI - o nazwach
poznańskich cukierni i kawiarni.............................................................................. 121

Małgorzata Bortliczek, Ile znamy języków polskich? - studencka typologia
odmian współczesnej polszczyzny.......................................................................... 129


BIZNES

Artur Bracki, Czynniki kształtujące postawy językowe w sferze ukraińskiej
polityki i biznesu...................................................................................................... 145

Marta Koman, Komunikacja w grupie pracowników międzynarodowej korporacji.
Próba opisu współczesnego pidginu biurowego ..................................................... 155

Monika Kaczor, Biznes ze smakiem, Autoprezentacja językowa firm w Internecie ... 167

Magdalena Kopczyńska, Leksykografia a biznes. Przydatność słowników
specjalistycznych w tłumaczeniu tekstów ekonomicznych.................................... 177

Ewa Kościalkowska-Okońska, Kognitywny wymiar profesjonalizmu
w przekładzie........................................................................................................... 187

Anna Majkiewicz, Teksty-hybrydy w pracy tłumacza na przykładzie
umowy bilateralnej................................................................................................... 195


MEDIA

Danuta Jastrzębska-Golonka, Agnieszka Rypel, Jedno zdarzenie - wiele
przekazów medialnych. O niektórych etycznych aspektach konstruowania
przekazów medialnych............................................................................................ 207

Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz, Pytania dziennikarza jako podstawa
pragmatycznych relacji spójnościowych w dyskursie medialnym......................... 221

Renata Bizior, Kłótnia internetowa - rywalizacj a w komunikacji j ęzykowej.............. 231

Halina Bartwicka, „Etykietki" w rosyjskich wypowiedziach medialnych
(o języku przeciwników politycznych)................................................................... 245

Anna Podemska-Kałuża, Błogi polityczne jako nowa, ekspansywna forma
kształtowania kontaktu polityka ze społeczeństwem............................................... 253

Beata Grochala, Przedstawić Nieznanego - teksty prasowe prezentujące
informację o autorach artykułów............................................................................ 265

Urszula Gajewska, Media o mediach - obraz „Gazety Wyborczej"
w „Naszym Dzienniku"........................................................................................... 273

Mirosława Ampel-Rudolf, Czasopisma dla kobiet — strategiczne działania
społeczne................................................................................................................. 283

Ewa Pajewska, Frazeologia jako sposób wyrażania krytyki w polskiej
prasie gospodarczej ................................................................................................. 291

Hanna Stypa, Modyfikacje frazeologizmów w prasie niemieckojęzycznej................. 301

Marek Cieszkowski, O zasadzie urzeczywistniania w języku współczesnych
mediów.................................................................................................................... 309

Ewa Rogowska-Cybulska, Słowotwórstwo w tekstach reklam................................ 321

Dorota Suska, Wizerunek własny jako produkt. O autoreklamie w internetowych ogłoszeniach towarzyskich............. 333

Izabela Łuc, „Padaka trafiła ceny" - Moda językowa w reklamie i „modny język reklam w codziennej komunikacji"................................................. 345

Elwira Kukiela, Bez reklamy świat jaki znamy nie mógłby funkcjonować...
(Peter Mayle) — O języku komunikatów reklamowych (na przykładzie tekstów promujących oferty firm telekomunikacyjnych).............. 357

Ewa Badyda, Między informacją a reklamą. Jak przemawiają do klienta broszury
i ulotki bankowe dotyczące produktów finansowych?........................................... 367

Piotr Tomasik, Kolej na reklamę, reklama na kolei
(O personalizacji usług w reklamie kolejowej)........................................................ 377

Beata Burska-Ratajczyk, Kategoria natury jako językowy środek perswazji
w prasowych reklamach kosmetyków................................................................... 385

Magdalena Bejm, Wartościująca rola tropów w dyskursie argumentacyjnym
na przykładzie francuskiej reklamy prasowej akcesoriów do makijażu.................. 395