|
"JĘZYK, BIZNES, MEDIA", A.RYPEL , D.JASTRZĘBSKA-GOLONKA, G.SAWICKA ; BTN, BYDGOSZCZ 2009 ; stan : minus bdb ; przesyłka polecona : 9,80 zł.
SPIS TREŚCI :
Wprowadzenie, Agnieszka Rypel, Danuta Jastrzębska-Golonka, Grażyna Sawicka... 5
JĘZYK
Grażyna Sawicka, Relacje i zależności w triadzie język —biznes —media................. 11
Jolanta Kowalewska-Dąbrowska. Język polityki a etyka słowa............................... 19
Maciej Pławski, Rytuał w języku polityki.................................................................... 29
Elżbieta Laskowska, Wartościowanie w ofertach promujących książki ................... 39
Teresa Pluskota. Aktualne tendencje w nazewnictwie moskiewskich księgarń i innych punktów sprzedaży książek....................................................................... 47
Aneta Lewińska, Językoznawcze aspekty kształcenia ekonomicznego w dawnych elementarzach pomorskich...................................................................................... 57
Joanna Maria Tyka, Grzeczność w kontaktach handlowych (relacje sprzedawca-klient)...................................................................................... 67
Stanisław Karwowski, Słownictwo specjalistyczne w sferze usług motoryzacyjnych..................................................................................................... 77
Violetta Jaros, Wartościowanie imion w funkcji chrematonimów na przykładzie wyrobów tekstylnych...................................................................... 85
Waldemar Żarski, Ideologia i komercja w dyskursie kulinarnym.............................. 95
Anna Tomecka-Mirek, Przepis kulinarny internetowy a tradycyjny — podobieństwa i różnice......................................................................................... 107
Kinga Banderowicz, CO NIECO, PRALINKA, DOM ŁAKOCI - o nazwach poznańskich cukierni i kawiarni.............................................................................. 121
Małgorzata Bortliczek, Ile znamy języków polskich? - studencka typologia odmian współczesnej polszczyzny.......................................................................... 129
BIZNES
Artur Bracki, Czynniki kształtujące postawy językowe w sferze ukraińskiej polityki i biznesu...................................................................................................... 145
Marta Koman, Komunikacja w grupie pracowników międzynarodowej korporacji. Próba opisu współczesnego pidginu biurowego ..................................................... 155
Monika Kaczor, Biznes ze smakiem, Autoprezentacja językowa firm w Internecie ... 167
Magdalena Kopczyńska, Leksykografia a biznes. Przydatność słowników specjalistycznych w tłumaczeniu tekstów ekonomicznych.................................... 177
Ewa Kościalkowska-Okońska, Kognitywny wymiar profesjonalizmu w przekładzie........................................................................................................... 187
Anna Majkiewicz, Teksty-hybrydy w pracy tłumacza na przykładzie umowy bilateralnej................................................................................................... 195
MEDIA
Danuta Jastrzębska-Golonka, Agnieszka Rypel, Jedno zdarzenie - wiele przekazów medialnych. O niektórych etycznych aspektach konstruowania przekazów medialnych............................................................................................ 207
Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz, Pytania dziennikarza jako podstawa pragmatycznych relacji spójnościowych w dyskursie medialnym......................... 221
Renata Bizior, Kłótnia internetowa - rywalizacj a w komunikacji j ęzykowej.............. 231
Halina Bartwicka, „Etykietki" w rosyjskich wypowiedziach medialnych (o języku przeciwników politycznych)................................................................... 245
Anna Podemska-Kałuża, Błogi polityczne jako nowa, ekspansywna forma kształtowania kontaktu polityka ze społeczeństwem............................................... 253
Beata Grochala, Przedstawić Nieznanego - teksty prasowe prezentujące informację o autorach artykułów............................................................................ 265
Urszula Gajewska, Media o mediach - obraz „Gazety Wyborczej" w „Naszym Dzienniku"........................................................................................... 273
Mirosława Ampel-Rudolf, Czasopisma dla kobiet — strategiczne działania społeczne................................................................................................................. 283
Ewa Pajewska, Frazeologia jako sposób wyrażania krytyki w polskiej prasie gospodarczej ................................................................................................. 291
Hanna Stypa, Modyfikacje frazeologizmów w prasie niemieckojęzycznej................. 301
Marek Cieszkowski, O zasadzie urzeczywistniania w języku współczesnych mediów.................................................................................................................... 309
Ewa Rogowska-Cybulska, Słowotwórstwo w tekstach reklam................................ 321
Dorota Suska, Wizerunek własny jako produkt. O autoreklamie w internetowych ogłoszeniach towarzyskich............. 333
Izabela Łuc, „Padaka trafiła ceny" - Moda językowa w reklamie i „modny język reklam w codziennej komunikacji"................................................. 345
Elwira Kukiela, Bez reklamy świat jaki znamy nie mógłby funkcjonować... (Peter Mayle) — O języku komunikatów reklamowych (na przykładzie tekstów promujących oferty firm telekomunikacyjnych).............. 357
Ewa Badyda, Między informacją a reklamą. Jak przemawiają do klienta broszury i ulotki bankowe dotyczące produktów finansowych?........................................... 367
Piotr Tomasik, Kolej na reklamę, reklama na kolei (O personalizacji usług w reklamie kolejowej)........................................................ 377
Beata Burska-Ratajczyk, Kategoria natury jako językowy środek perswazji w prasowych reklamach kosmetyków................................................................... 385
Magdalena Bejm, Wartościująca rola tropów w dyskursie argumentacyjnym na przykładzie francuskiej reklamy prasowej akcesoriów do makijażu.................. 395 |
|
|