Książka prezentuje podstawowe systemy obsługi logistycznej, strategie przedsiębiorstw logistycznych, problemy rynku i branży usług logistycznych. Dużo miejsca poświecono zagadnieniom kosztów i cen usług logistycznych, opisano działanie giełd elektronicznych. Zagadnienia ilustrowane są sześcioma studiami przypadków firm globalnych uznanych za światowych liderów na rynku usług logistycznych.
Spis treści:
Wstęp
1. Usługi logistyczne w łańcuchu dostaw
1.1. Pojęcie usługi logistycznej
1.2. Determinanty rozwoju branży usług logistycznych
1.3. Infrastruktura w obsłudze sieci dostaw
1.4. Technologie informacyjne podstawą rozwoju firm logistycznych i ich usług
2. Usługi i systemy obsługi
2.1. Rodzaje usług logistycznych
2.2. Obsługa ładunków
2.3. Organizacja przewozów przesyłek drobnych
3. Branża usług logistycznych
3.1. Model i struktura branży
3.2. Konkurencja, typy rynków i ich regulacja
3.3. Strategie przedsiębiorstw
4. Koszty i ceny usług logistycznych
4.1. Koszty i ceny usług transportowych w ruchu krajowym
4.2. Koszty i ceny usług transportowych w ruchu międzynarodowym
4.3. Ceny usług i powierzchni magazynowych
4.4. Koszty i ceny usług spedycyjnych oraz innych usług logistycznych
5. Giełdy elektroniczne
5.1. Rodzaje giełd elektronicznych
5.2. Giełdy w technologii agentowej
5.3. Giełdy ofert transportowych
6. Studia przypadków
6.1. Koncepcja one-stop shopping na przykładzie DHL
6.2. Przywództwo w wybranych sektorach na przykładzie TNT
6.3. Strategia zorientowana na klienta na przykładzie firmy Schenker
6.4. Operator i centrum logistyczne w branży motoryzacyjnej
6.5. Współpraca firmy produkcyjnej z operatorem logistycznym w zakresie obsługi magazynowej na przykładzie Gilette i DHL Logistics
Bibliografia