Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RYMOWANKI POWTARZANKI+RYMOWANE OPISYWANKI

14-09-2014, 19:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 21 zł     
Użytkownik ksiegar
numer aukcji: 4518213011
Miejscowość Tychy
Wyświetleń: 4   
Koniec: 14-09-2014 19:13:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

RYMOWANKI POWTARZANKI

 

Elżbieta Szwajkowska, Witold Szwajkowski

Ilustracje: Lidia Nowak-Chomicz

 

RYMOWANKI-POWTARZANKI


Zbiór rymowanek rozwija poczucie rytmu, umiejętności operowania pauzą, oddechem i prawidłowego akcentowania, a przede wszystkim wzbogaca słownictwo dziecka.

 

Rymowanki, dzięki prostej budowie i nieskomplikowanym rymom, ułatwiają dzieciom przyswajanie i zapamiętywanie nowych słów, a także związków między nimi i kontekstów w jakich mogą być użyte. Elementami odróżniającymi poszczególne zwrotki są przeważnie określenia z tej samej grupy tematycznej, ich synonimy lub wyrażenia czy związki frazeologiczne o podobnym znaczeniu.

 

Przed każdą rymowanką znajdują się sugestie pytań i objaśnień, którymi warto poprzedzić czytanie wierszyka dziecku. Mają one na celu sprawdzenie zasobu słownictwa malucha i przygotowanie go do aktywnego słuchania. Po rymowance zamieszczono pytania, które służą weryfikacji zrozumienia tekstu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na znaczenie wyróżnionych słów i wyrażeń.

Zbiór został podzielony tematycznie na trzy działy: emocje, relacje, pogoda.

 

Elżbieta Szwajkowska, Witold Szwajkowski

 

RYMOWANE OPISYWANKI – Przez rymowanki i rysunki do poznania nowych słów i wyrażeń

 

Każda rymowanka znajdująca się w tym zbiorze i zamieszczona obok niej ilustracja stanowią całość i mają na celu wzbogacenie słownictwa dziecka. Krótkie, nienużące dziecka utwory zostały celowo tak napisane, żeby znalazło się w nich jak najwięcej sformułowań i określeń, których znaczenie trudne jest do wyjaśnienia za pomocą słowa. Znacznie łatwiej je wytłumaczyć, wskazując odpowiedni element lub szczegół na rysunku wykonanym na podstawie tekstu. Taki sposób powiązania krótkich rymowanek z obrazkami – skłaniający dziecko do uważnego przyglądania się ilustracji w celu odnalezienia na niej opisanych cech czy szczegółów – stanowi raczej rzadkość w wydawnictwach edukacyjnych dla dzieci.

 

Każdy zestaw – rymowanka i ilustracja – uzupełniony jest uwagami skierowanymi do rodzica, które pomogą wzbogacić kontekst poznawania przez dziecko nowych słów i wyrażeń. Oprócz słuchania rymowanek i oglądania obrazków dziecko wykonuje także proste zadania, na przykład odszukuje i wskazuje na ilustracjach określone elementy, robi miny, wykonuje gesty i proste zabawy ruchowe, wydaje dźwięki naśladujące opisany przedmiot, czynność lub cechę. W niektórych przypadkach aby lepiej zrozumieć znaczenie nowego wyrazu, wraz z rodzicem szuka w najbliższym otoczeniu przykładów rzeczy i sytuacji podobnych do opisanych w rymowankach. Gdy dziecko zrozumie zastosowaną konwencję, w czasie słuchania rymowanki będzie uważniej i wnikliwiej analizować rysunek, próbując znaleźć wyjaśnienie dla nieznanych jeszcze określeń.