Model plastikowy do sklejenia samolotu RWD-8 'Spain Cyvil War 1936'.
Zawartość:
ilość części: 40
kalkomania
klej polistyrenowy
instrukcja
Wymiary:
długość: 111,1mm
rozpiętość skrzydeł: 152,8mm
opakowanie: 22,5 x 14 x 3,5cm
Historia RWD-8:
Samolot RWD-8 był najpopularniejszym samolotem szkolno-łącznikowym produkowanym w dwudziestoleciu międzywojennym. Stosowany był do szkolenia zarówno w aeroklubach i obozach lotniczego przysposobienia wojskowego, w cywilnych szkołach pilotów oraz w szkolnictwie wojskowym. Zmodyfikowany prototyp RWD-8 stanął do konkursu na wojskowy samolot szkolny, z którego wyszedł zwycięsko. Produkcję tej wersji samolotów oznaczonej RWD-8 podjęła Podlaska Wytwórnia Samolotów w Białej Podlaskiej. Wyprodukowano tam około 470 samolotów tej wersji. W 1939r. w jednostkach bojowych było 40 samolotów RWD-8, wykorzystywano je do utrzymania łączności pomiędzy sztabami Wojska Polskiego. Licencję na produkcję RWD-8 zakupiła Estonia, gdzie wyprodukowano jeden samolot (o znakach ES-RWD). Również jugosłowiańska firma Rogożarski wyprodukowała na licencji małą serię samolotów, napędzanych silnikiem gwiazdowym Walter NZ-120. Czechosłowacja także zakupiła licencję, lecz nie podjęła produkcji. Niewielka liczba samolotów RWD-8 została wyeksportowana, trzy samoloty RWD-8 DWL sprzedano do Palestyny (dwa nosiły znaki VQ-PAG i VQ-PAK), a jeden do Hiszpanii, po jednym samolocie RWD-8 PWS sprzedano do Maroka i Brazylii. Duża liczba samolotów RWD-8 została zniszczona przez Niemców podczas bombardowania lotnisk lub spalona przez wycofujących się Polaków. 7 samolotów ewakuowano do Rumunii, ok. 40 na Łotwę i 2 na Węgry. Zaledwie kilkanaście sprawnych samolotów zostało zdobytych przez Niemców. Kilkanaście wpadło w ręce radzieckie, w Polsce i później na Łotwie.
Na naszych pozostałych aukcjach, sprzedajemy inne wspaniałe modele.
|