Mity i fakty o funkcjonowaniu umysłu
Metody usprawniania pamięci
Sprawne czytanie
System bezwzględnego zapamiętywania
Rewolucyjna metoda błyskawicznego notowania, które nie hamuje toku myślenia, lecz go pobudza
Nasze milenijne urodziny
Wprowadzenie
1. Nieziszczalne marzenie, czyli historia Edwarda Hughesa.
2. Masz umysł sprawniejszy, niż sądzisz:
Co wiemy o własnym umyśle. Więcej niż jeden mózg. Połączenia między „szarymi komórkami”. Modele postrzegania: oko – mózg – kamera. Hologram jako odwzorowanie umysłu. IQ i twoja wrodzona błyskotliwość. Dziecko – model doskonałości.
3. W jaki sposób spętano ludzki umysł:
Dlaczego w pełni nie wykorzystujemy mózgu. „... tylko człowiekiem”. „Instrukcja obsługi” mózgu.
4. Jak czytać szybciej i z lepszym skutkiem: Problemy z czytaniem. De€nicja czytania. Skąd się biorą trudności w czytaniu. Ruchy oka w trakcie czytania. Korzyści z szybszego czytania. Błędne przekonania. Zaawansowane techniki coraz szybszego czytania. Ćwiczenia motywacyjne. Ćwiczenie z metronomem.
5. Pamięć: Sprawdziany pamięci.
Rozwiązanie testu oraz pytania uzupełniające. Trwałość pamięci w trakcie nauki. Trwałość pamięci po zakończeniu nauki. Pamięć – teoria, zapamiętywanie przez powtarzanie. Sposoby i metody poszerzania pamięci. Niezwykłe możliwości pamięci. System oparty na liczbach i rymach. Zadanie „niemożliwe” do wykonania.
6. Mapy myśli (Mind Maps®) – wprowadzenie w naturę myśli i słów:
Omówienie ćwiczenia – opowiadanie Kusa‚hibari. Rodzaje słów‚kluczy. Wielopłaszczyznowa natura słów. Słowa‚klucze w tradycyjnym notowaniu.
7. Mapy myśli (Mind Maps®) – zgodność z naturą umysłu:
Ćwiczenie – kosmiczna podróż. Linearna historia mowy i druku. Twój umysł a tworzenie mapy myśli. Zasady sporządzania map myśli.
8. Mapy myśli (Mind Maps®) – rozbudowywanie i zastosowania:
Rozbudowywanie map myśli. Mapy myśli a lewa i prawa półkula mózgu. Mapy myśli – zastosowania. „Kartografowanie” przemówień i artykułów. Mapy myśli – notowanie wykładów. Mapy myśli – zebrania.
9. Technika uczenia się na podstawie map myśli (MMOST):
Opieszały uczeń. Zagrożenie ze strony podręczników. Stare i nowe metody nauczania. MMOST. MMOST– przygotowanie. MMOST – zastosowanie. MMOST – podsumowanie.
10. Perspektywy: Co zaszło w ciągu 21 lat, które minęły od napisania tej książki.
Wiek a sprawność umysłu.
Stan: Nowa
Okładka: Miękka
Wydawnictwo: AHA
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]22919
Liczba stron: 160
Wymiary: 14.3x20.4cm
Data wydania: 2009