Koncentryczny system spalinowo-powietrzny jeremias TWIN przeznaczony jest do odprowadzania spalin z urządzeń grzewczych z zamkniętą komorą spalania np. turbo lub kondensacyjnych. Urządzenia te charakteryzuje wysoka sprawność, stosunkowo niska temperatura spalin oraz nadciśnienie panujące na wylocie z króćca spalin. Dlatego też układy odprowadzenia spalin współpracujące z tego typu urządzeniami, narażone są na ciągłe działanie kondensatu oraz nadciśnienia dochodzące do 200Pa. Konstrukcja systemu spalinowo-powietrznego TWIN gwarantuje jednoczesne bezpieczne wyprowadzanie spalin na zewnątrz budynku i doprowadzanie świeżego powietrza do spalania. Rozwiązanie to umożliwia pracę urządzeń grzewczych z zamkniętą komorą spalania, niezależną od powietrza pomieszczenia w którym są zlokalizowane, dzięki czemu można instalować je w niewielkich gabarytowo pomieszczeniach. System spalinowo-powietrzny TWIN zbudowany jest z dwóch współosiowych rur, zewnętrznej obudowy i wewnętrznej rury spalinowej. Obudowa standardowo malowana jest proszkowo w kolorze białym RAL9016. Kolor ten jest charakterystyczny dla większości kotłów. Kanałem powietrznym, jaki tworzą między sobą rura spalinowa i osłonowa jest dostarczane świeże powietrze do spalania. Szczelność części spalinowej w zakresie nadciśnienia do 200Pa i temperatury do 200°C gwarantuje połączenie kielichowe z wewnętrzną uszczelką. Wszystkie spawy wzdłużne systemu wykonane są plazmowo w osłonie gazów formujących lub laserowo. System dostępny jest w typoszeregu średnic 60/100mm, 80/125mm, 100/150mm, 110/160mm.
Zakres zastosowania - jako indywidualny komin koncentryczny spalinowo-powietrzny lub kanał przyłączeniowy w zbiorczych układach odprowadzania spalin. Przeznaczony jest do pracy z urządzeniami grzewczymi z zamkniętą komorą spalania w nadciśnieniu do 200Pa i temperaturze spalin nie przekraczającej 200°C, w trybie mokrym np. turbo, kondensacyjne, nagrzewnice gazowe i olejowe termy gazowe.