RSC jest jednym z niewielu zespołów reprezentujących tzw. „Muzykę Młodej Generacji” wczesnych lat 80., który mimo wielu przetasowań personalnych i losowych zdarzeń przetrwał do dziś. Nadal koncertuje, nadal nagrywa, nadal cieszy się bardzo dużym uznaniem nie tylko polskich słuchaczy. Dzięki oryginalnemu (wyłącznie analogowemu) instrumentarium, wielkiej dbałości o jakość prezentowanych utworów, zarówno w warstwie wykonawczej jak i aranżacyjnej, a przede wszystkim dzięki niezwykłej wierności własnemu stylowi – jest bez wątpienia jedną z najciekawszych grup art-rockowych w tej części Europy. Zespół RSC powstał w Rzeszowie w 1981 roku. Zadebiutował na jarocińskim przeglądzie "Muzyki Młodej Generacji '82", zdobywając w plebiscycie słuchaczy drugie miejsce. Kilka tygodni później powtórzył sukces – tym razem podczas jeleniogórskiego festiwalu "Kart-Rock", efektem czego była pierwsza sesja nagraniowa dla Polskiego Radia Katowice oraz udział w dwóch programach telewizyjnych, w tym – słynnym "Klubie Czarnego Krążka". Kolejny znaczący etap w działalności RSC to zwycięstwo na festiwalu "Rockowisko'82" w Łodzi i propozycja nagrania pierwszej płyty długogrającej. Album – znany na rynku pod tytułem "Fly Rock" (od wymyślonej przez zespół nazwy określającej rodzaj wykonywanej muzyki) - okazał się jednym z najważniejszych fonograficznych wydarzeń lat 80. Indywidualny styl (inspirowany twórczością Kansas, Styx czy Electric Light Orchestra) plus nieprzeciętne umiejętności kompozytorskie i wykonawcze wszystkich muzyków zaowocowały bezsprzecznie najwybitniejszym krążkiem w dziejach polskiego rocka progresywnego.Stylistyczna niekomercyjność dość szybko jednak okazała swoje słabe strony. Wyparty przez stricte rockowe, młode grupy połowy lat 80., zespół w krótkim czasie zniknął z rynku, zawieszając aktywną działalność koncertową na korzyść własnej, niezależnej działalności nagraniowej. Jej efektem są trzy zrealizowane i wydane na własny koszt (w śladowych nakładach) albumy: "Maraton Rockowy" (1994) zawierający nowe wersje utworów znanych z debiutanckiego longplaya, singli i składankowej kasety audio, oraz premierowe – "Czas Wodnika" (1996) i "Parakletos" (1997). Co istotne (a czego dowodem są wszystkie trzy w/w wydawnictwa) – mimo upływu lat, muzycznych mód i ogólnej komercyjności gwarantującej szansę na rynkowy sukces – zespół pozostał wierny swojej twórczości i wybranemu na początku muzycznemu stylowi. Nadal odcina się od samogrających, elektronicznych maszyn, wykorzystując wyłącznie analogowe instrumenty z lat 70., unika rozgłosu, nadal nagrywa improwizowane, niekiedy półgodzinne utwory, drwiąc w ich tekstach z tych, którzy dla kilku chwil sławy posprzedawali swoje muzyczne dusze. tracklista: 1. Polskie dzieci Izraela2. Polski łącznik3. Paryż4. Madryt5. Parakletos6. Nawigator - inwigilacje7. Piekło8. Coda Muzycy biorący udział w nagraniu:- Wiktor Kucaj (organy Hammonda, syntezatory)- Zbigniew Działa (śpiew)- Michał Kochmański (bębny)- Krzysztof Dziuba (gitara basowa)- Tom Kiersnowski (harmonijki)- Waldemar Rzeszut (gitary)- Andrzej Balawender (skrzypce, piano, Fender piano) oraz gościnnie:- Ewa Barycka – śpiew, chóry- Anna Motyka – śpiew (Paryż)- Sławomir Mścisz – marimba, instr. perkusyjne- Dominik Muszyński – instr. perkusyjne- Bogusław Kołcz – trąbka- Jacek Laska – trąbka Reedycja w digipacku nieosiągalnego od lat, oryginalnego albumu grupy RSC z 1997 roku