Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Rozwijanie kompetencji twórczych - nowa

28-02-2012, 14:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 26 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715155
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:13:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 238
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]37850


Rozwijanie kompetencji twórczych

Agnieszka Wojtczuk-Turek

Agnieszka Wojtczuk-Turek - doktor nauk humanistycznych w dziedzinie psychologii, absolwentka studiów magisterskich w zakresie psychologii i pedagogiki na UMCS oraz podyplomowego Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR na Uniwersytecie Warszawskim. Adiunkt w Katedrze Rozwoju Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Wykładowca na studiach podyplomowych. Ekspert projektów, realizowanych w ramach EFS, ukierunkowanych na podnoszenie poziomu kompetencji zawodowych. Współpracuje z firmami w zakresie prowadzenia szkoleń, coachingu, doradztwa. Ekspert w projektach badawczych dotyczgcych psychologicznych i społecznych zagadnień innowacyjności i przedsiębiorczości. Autorka publikacji poświęconych psychologii twórczości, problematyce kompetencji społeczno-psychologicznych i ich rozwoju, przywództwa, coachingu, efektywnych zespołów zadaniowych, społecznych determinant innowacyjności, a także psychologicznych aspektów zarządzania kapitałem ludzkim. Rozprawa poświęcona jest kreatywności, a więc ważkiej i aktualnej problematyce, zarówno pod względem społecznym, poznawczym jak i praktycznym. Wartość tej pracy upatruję zarówno w części teoretycznej, jak i badawczej. Badania własne sq dobrze udokumentowane; świadczyć o tym mogą przeprowadzone analizy statystyczne. Poza tym Autorka wyraża własne poglądy i przekonania, które uzasadnia w tekście i szeroko stosowanych przypisach. Główne zalety tej pracy wynikają z dużego ładunku wiedzy o twórczości, wiedzy głównie deklaratywnej, ale również proceduralnej. Znaczenie tego typu wiedzy trudno przecenić. Tak więc Pani Agnieszka Wojtczuk-Turek podjęła zadanie zarówno ważkie, jak i ambitne oraz złożone, a nawet kontrowersyjne. Autorka jest świadoma zarówno wagi problematyki jak i jej złożoności. Nie można mieć wątpliwości co do tego, że Autorka doskonale orientuje się w aktualnym stanie wiedzy w tym zakresie. Ponadto wiedza ta jest tu prezentowana w oryginalny sposób.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1
Twórczość - płaszczyzny rozpatrywania zjawiska w refleksji humanistycznej
1.1. Tradycja refleksji nad twórczością człowieka
1.2. Konceptualizacja pojęcia twórczości
1.3. Twórczość a zdolności
1.3.1. Zdolności w teoriach interakcyjnych i systemowych

Rozdział 2
Kompetencje twórcze - aspekty teoretyczne i praktyczne
2.1.Konceptualizacja pojęcia kompetencji
2.1.1. Wiedza, umiejętności, postawy jako składniki kompetencji
2.1.2. Zdolności, cechy osobowości, właściwości psychologicznego funkcjonowania jako elementy kompetencji
2.2.Twórczość, kreatywność, autokreacja, postawa twórcza a kompetencje twórcze
2.2.1. Kompetencje twórcze

Rozdział 3
Kompetencje twórcze a funkcjonowanie zawodowe jednostki
3.1.Rola i miejsce kompetencji twórczych w organizacjach XXI wieku
3.1.1. Innowacyjność jako przejaw procesów kreowania wiedzy w organizacjach opartych na paradygmacie wiedzy
3.1.2. 'Twórcze talenty' - pracownicy o wysokim potencjale innowacyjnym
3.2. Sylwetka kreatywnego menedżera w organizacjach wiedzy
3.3. Środowisko zawodowe jako stymulator bądź inhibitor organizacyjnych procesów innowacyjnych

Rozdział 4
Rozwijanie kompetencji twórczych z wykorzystaniem treningów i warsztatów psychologicznych
4.1. Rola oddziaływań edukacyjnych w rozwijaniu kompetencji twórczych
4.2. Zastosowanie treningów i warsztatów psychologicznych w edukacji
4.2.1. Rodzaje, cele i funkcje treningów oraz warsztatów psychologicznych
4.2.2. Formuła metodyczna warsztatu i treningu oraz rola prowadzącego
4.2.3. Grupowy kontekst warsztatu
4.2.4. Psychologiczne prawidłowości uczenia się i proces zmiany w następstwie uczestnictwa w warsztacie psychologicznym
4.3. Rola 'treningów twórczości' w rozwijaniu kompetencji twórczych
4.4. Rozwijanie kompetencji twórczych w organizacji
4.4.1. Metody rozwijania kompetencji twórczych
4.5.Skuteczność oddziaływań psychoedukacyjnych z wykorzystaniem metod aktywizujących w rozwijaniu kompetencji twórczych

Rozdział 5
Program badań własnych
5.1. Cele i problematyka badań własnych
5.2. Problemy i hipotezy badawcze
5.3. Zmienne i ich operacjonalizacja
5.3.1. Założenia teoretyczne i metodyczne Eksperymentalnych Warsztatów Kreatywności (zmienna niezależna główna)
5.3.2. Operacjonalizacja zmiennych
5.4. Prezentacja narzędzi badawczych
5.4.1. Kwestionariusz Twórczego Zachowania (KANH)
5.4.2. Test Przymiotnikowy ACL
5.4.3. Eksperymentalna Skala Dyferencjału Semantycznego do badania Cech Osoby Twórczej
5.4.4. Kwestionariusz Aprobaty Społecznej (KAS)
5.5. Procedura badawcza
5.6. Metodologiczne i psychologiczne kryteria poprawności zastosowanego planu eksperymentalnego
5.7. Populacja osób badanych, teren i przebieg badań
5.8.Metody analizy statystycznej zastosowane do opracowania wyników

Rozdział 6
Analiza wyników badań
6.1.Postawa twórcza osób badanych w świetle badań Kwestionariuszem Twórczego Zachowania KANH
6.1.1. Struktura postawy twórczej u osób badanych we wstępnej fazie badania (grupa eksperymentalna I i grupa kontrolna II)
6.1.2. Struktura postawy twórczej u osób badanych w końcowej fazie badania.
Weryfikacja hipotezy 1
6.1.3. Porównanie postawy twórczej w grupach eksperymentalnych i kontrolnych (I i II; III i IV) -weryfikacja hipotez szczegółowych (la, lb)
6.1.4.Struktura postawy twórczej w czterech grupach badanych w końcowej fazie badania (posttest)
6.2.Obraz siebie w zakresie cech osoby twórczej w grupach eksperymentalnych i kontrolnych w świetle badań Eksperymentalną Skalą Dyferencjału Semantycznego do badania Cech Osoby Twórczej
6.3.Realny obraz siebie w grupach eksperymentalnych i kontrolnych w świetle badań Testem Przymiotnikowym ACL

Rozdział 7
Interpretacja wyników badań
7.1. Uwagi wprowadzające
7.2. Wpływ uczestnictwa w Eksperymentalnych Warsztatach Kreatywności na postawę twórczą w świetle badań KANH
7.3. Wpływ uczestnictwa w EWK na zmiany dotyczące obrazu siebie w zakresie cech osoby twórczej w świetle badań Eksperymentalną Skalą Dyferencjału Semantycznego
7.4. Wpływ uczestnictwa w EWK na zmiany w zakresie realnego obrazu siebie w świetle badań Testem Przymiotnikowym ACL

Rozdział 8
Rozwijanie kompetencji twórczych - wnioski i perspektywy dalszych badań
Bibliografia
Aneks