Poznawać, poznać, rozumieć, zrozumieć, wartościować, akceptować, działać to rodzina pojęć kluczowych, które opisują procesy prezentowane w niniejszej książce. Rozumienie czegoś bądź kogoś wiąże się zawsze z przeżyciem. A. Kępiński mówił o wczuciu i rozumieniu. „Słowa te chodzą z sobą w parze” – wyjaśnia J. Tischner. A zatem nie ma wczucia bez jakiegoś rozumienia i nie ma rozumienia i zrozumienia bez jakiegoś wczucia. Zarówno rozumowy, jak też uczuciowy komponent poznania drugiego człowieka, odbywa się najpełniej w miłości. Ten fenomen egzystencji człowieka wzrasta i ubogaca się wraz ze wzrastaniem i rozwojem człowieka. Nie można zrozumieć człowieka bez zrozumienia jego miłości. Nie można zrozumieć miłości człowieka bez jakiegoś rozumienia człowieka rozwijającego się w świecie wartości. W osobowej przestrzeni aksjologicznej miłość zajmuje szczególne miejsce. Każdy człowiek - w charakterystyczny dla siebie sposób - doświadcza oraz urzeczywistnia wszystkie wartości współwystępujące z miłością.Pytania o rozumienie miłości przez człowieka w biegu jego życia, są pytaniami, które w istocie prowadzą do rozumienia niepowtarzalnych właściwości konstytuujących człowieka. Badania naukowe tych problemów - jak mniemam – pozwolą człowiekowi szerszymi oczyma spojrzeć na tajemnicę człowieka, a być może zmniejszą nieco zakres owej tajemnicy.Książka Rozwój rozumienia miłości podejmuje problematykę rozumienia miłości przez człowieka w różnych fazach życia: od małego dziecka, poprzez wiek szkolny, gimnazjalny, wczesną dorosłość aż do dojrzałości w małżeństwie.Rozwój rozumienia miłości należy do prac z zakresu pedagogicznej problematyki miłości obejmujących:- Miłość - zagubiona wartość współczesnej pedagogiki,- Meandry miłości,- Deficyt miłości.
Wydawca: | Fosze Wydawnictwo Oświatowe Zbigniew Szewczyk |
Autorzy: | Waldemar Furmanek |
ISBN: | 978[zasłonięte][zasłonięte]58605 |
SKU: | |
Seria: | |
Ilość Stron: | 287 |
Język: | |
Oprawa: | miękka |
Tom: | |
Kod: | FOSW-9904 |
Wydanie: | 1 |