Kazimierz Świątecki Rozwój portu gdańskiego Toruń 1932 300 s.+ załączniki, tw., 23 cm stan dobry (nieakt. stemple, przybrudzenie wyklejek okładki, otarcia okładki)
SPIS TRESCI.
Spis tabel, mapek i wykresów .............IX
Od Redakcji........................XIII
Przedmowa......................... i
WSTĘP............................ 3
1. Naturalny obszar ciążenia portu gdańskiego Teren zaplecza, str. 3; Główne strefy, str. 4.
2. Port gdański przed wojną
Gdańsk do rozbiorów, str. 5; Od drugiego rozbioru do 1914 roku, str. S; Przedwojenny obszar ciążenia, str. u.
CZĘŚĆ T. URZĄDZENIE PORTU GDAŃSKIEGO PO WOJNIE . . 15 Rozdział I. Organizacja portu gdańskiego . . . . 17 1. Administracja portowa
Pojęcie portu, str. 17; Podstawy prawne, str. 17; Utworzenie W. M.
Gdańska a interesy portu, str. 19; Administracja portu przed wojną,
str. 19; Obecny zarząd portu, str. 21; Portowa władza wykonawcza,
str. 22; Majątek i finanse Rady Portu, str. 25; Opłaty portowe, str. 27;
Opłaty składowe, str. 30; Rozchody administracji portowej, str. 32;
Czynności handlowe administracji portowej, str. 34; Policja, str. 37;
Żegluga, str. 39; Port i drogi wodne, str. 40; Koleje, str. 41; Poczta,
str. 43; Sprawy celne, str. 43; Wolna Strefa, str. 44.
2. Aparat handlowy
Rozrost gdańskiego handlu, str. 46; Rozwój finansowy Gdańska, str. 4S; Stosunek Gdańska do polskiego kupiectwa, str. 51; Organizacja kupiec-twa gdańskiego, str. 53; Zmiana struktury handlowej, str. 54; Brak inicjatywy, str. 56; Odosobnienie kupca gdańskiego, str. 58; Robocizna w porcie, str. 61; Stosunek do robotnika polskiego, str. 62.
3. Warunki i zdolności techniczne
Rozplanowanie, str. 64; Warunki żeglugi, str. 69; Koleje w porcie, str. 70; Zdolności przeładunkowe, str. 72; Ogólne uwagi, str. 76; Przemysł, str. 78; Wnioski, str. 81.
Rozdział II. Połączenia z zapleczem........83
1. Drogi wodne
Sieć wodna, str. 86; Żeglowność, str. 89; Komunikacja łamana, str. 92;
Stan taboru rzecznego, str. 93; Ruch z Gdańskiem, str. 95.
Sieć kolejowa, str. 102; Zdolność przewozowa, str. 108; Przelotność
głównych szlaków, str. 108; Stan taboru, str. 110; Zdolność przewozowa węgla, str. ni. 3. Polityka taryfowa
Znaczenie taryf dla rozwoju portu, str. 112; Wewnętrzne taryfy portowe, str. 113; Taryfy tranzytowe, str. 116; Stosowanie ulg taryfo-wrch, str. 11S; Wspólność interesów kolei i portów, str. 120.
Rozdział III. Połączenia morskie...........125
Rodzaje połączeń, str. 125; Stale i regularne połączenia Gdańska,
CZĘŚĆ II. OBROTY HANDLOWE PORTU GDAŃSKIEGO . ... 139
Rozdział IV. Rozległość obszaru ciążenia.....141
1. Polskie zaplecze
Pomorze i Wielkopolska, str. 144; Górny Śląsk, str. 146; Kongresówka i Kresy, str. 147; Małopolska, str. 148; Znaczenie polskiego zaplecza, str. 149.
2. Pozapolski , .hinterland"
Stosunki z Czechosłowacją, str. 151; Austrja, Węgry i Rumunja, str. 154; Rosja, str. 156; Niemcy, str. 160; Wnioski, str. 161.
Rozdział V. Analiza handlu polskiego przezGdańsk162
1. Przegląd ogólny
Metody statystyki, str. 162; Rozwój polskiego handlu przez Gdańsk, str. 166; Konkurencja innych portów, str. 170; Udział w wywozie morskim, str. 172; Udział w ogólnym eksporcie, str. 176; Udział w imporcie, str. 178; Wartość obrotu przez Gdańsk, str. 183; Porównanie importu i eksportu, str. 186.
2. Przegląd szczegółowy Ustalenie metody, str. 187.
Towary o zasadniczym kierunku eksportowym: Węgiel, str. 189; Rozwój morskiego wywozu węgla, str. 193; Konkurencja angielska, str. 196; Widoki dalszego rozwoju, str. 198; Udział portów obcych, str. 199; Drzewo, str. 203; Kierunek rozwojowy eksportu drzewa, str. 206; Kon-junktura w latach 1928—30, str. 208; Wywój drzewa przez inne porty, str. 20^; Zboże, str. 211; Kierunek handlu zbożowego, str. 215; Haodeł zbożowy przez porty obce, str. 217; Cukier, str. 218; Eksport cukru przez obce porty, str. 219; Produkty naitowe, str. 221; Cement, str. 223.
Towary o zasadniczym kierunku importowym; Rudy, str. 224; Złom.
str. 226; Nawozy sztuczne, str. 227; Śledzie, str. 230; Metale, wyroby
metalowe, str. 232; Tłuszcze, str. 234; Artykuły kolonjalne, str. 236;
Tytoń, str. 237; Owoce, str, 239; Ryż, str. 240; Wina i korzenie.
htr. 241.
Grupa różnych płodów rolnych: Nasiona, str. 243; Okopowe, str. 243.
Grupa przemysłu rolnego: Mąka, kasza, słód, pasza, kartofle, Spirytus, str. 248
Zwierzęta i produkty zwierzęce: Zwierzęta, str. 350; Produkty zwie- rzęce. str. 251; Chłodnictwo, str. 252; Rozwój eksportu przez porty polskie, str. 253; Pośrednictwo niemieckie, str. 254; Skóry, str. 255; Pierze, szczecina, str. 257.
Materjały i wyroby przemysłowe : Materjały chemiczne, str. 260; Papier, str. 260; Surowce włókiennicze, str. 261; Wyroby włókiennicze, str. 264. Różne towary; Sól, str. 266; Materjały budowlane, str. 268.
Rozdział VI. Ogólny ruch portowy..........270
Ruch statków, str. 270; Tonnaż statków, str. 271; Udział bander, str. 274; Obroty towarowe, str. 276; Ruch osobowy, str. 277.
Uwagi końcowe i wnioski ...............281
Kierunek eksparisji Gdańska, str. 281; Podstawy rozwojowe polskiego handlu morskiego, str. 282; Niedomagania handlu morskiego, str. 283; Konkurencja portów niemieckich a Gdynia, str. 285; Zakończenie, str. 287.
MATERJAŁY..........................289
Załącznik I. Przykłady kalkulacji przewozu przez
port gdański......................291
A. Kalkulacja przewozu 10 tonn drzewa z Synowódzka (Małopolska) do Rouen czterema drogami, str. 291; B. Kalkulacja przewozu 6 300 kg maszyn w skrzyniach, str. 291; C. Koszt przewozu skrzyni 177 kg brutto (maszyny), str. 292; D. Oferta i zestawienie kosztów przewozu Warszawa—Hamburg 2 skrzyń maszyn (1 608 kg), str. 292. .
Załącznik II. Przybliżone obliczenie ruchu towarowego kombinowanego pomiędzy Hamburgiem i Szczecinem a polskiem i Czeskiem zapleczem 293 A. Rudy, str. 293: B. Węgiel, str. 295; C. Cynk, str. 295; I). Juta, str. 296.
Załącznik III. Obrót z krajami zamorskiemi według
grup towarów (tabele 1—6)...............297
Załącznik IV. Konkurencja portów obcych (tabele 1-2) 299 I. Źródła ..........................
III. Piśmiennictwo.....................302
SKOROWIDZ RZECZOWY....................304
|
KOSZT WYSYŁKI:
- Niezależnie od ilości kupionych książek koszt wysyłki liczony jest tylko raz i wynosi:
- 7,50 polecony/paczka ekonomiczna
- 9.00 polecony/paczka priorytet - Koszt wysyłki za granicę: ustalany indywidualnie
DODATKOWE INFORMACJE O WYSYŁCE I PŁATNOŚCI:
- Wysyłkę realizujemy 2 razy w tygodniu za pośrednictwem Poczty Polskiej
- Książki wysyłamy w bezpiecznych "bąbelkowych" kopertach
- Nie wysyłamy za pobraniem, nie ma także możliwości odbioru osobistego
- Forma płatności: przelew bankowy płatny z góry
- W przypadku większej ilości zakupionych książek, prosimy o wpłatę w terminie 10 dni - niestety nie przetrzymujemy zakupionych książek "na później":)
|